Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287552 Wie Heeft Deze Spuit Ook Gehad

• Auteur

ik krijg over 2 weken dan ben ik 30 weken zwanger een spuit omdat ik een negatieve bloedgroep heb
    wie heeft deze spuit ook gehad

groetjes ineke

#3101640 Quote

Is al heel lang geleden,,,, nl 9 jaar, maar ik heb de spuit pas gekregen na de geboorte (binnen een uur na de geboorte) van mijn zoon ivm resusfacor. Ik heb o- en mijn zoon is B+.
    Tijdens de zwangerschap heb ik het niet gehad, ik geloof omdat er toen ook nog geen onderzoeken werden gedaan tijdens de zwangerschap naar de bloedgroep van je kindje, nu kunnen ze dat al wel en kunnen ze al eerder voorkomen dat het verkeerd kan gaan tijdens de zwangerschap,geboorte volgens mij. Ik heb net in de nieuwe Wij ook een artikel gelezen over resus baby's, misschien moet je dit even lezen, weet je gelijk waarom je zo'n spuit krijgt.

In ieder geval zal de reacties ook met je mee lezen, weet ik ook waar ik deze nieuwe zwangerschap aan toe bent. Alles is zo veranderd in die 9 jaar….

groetjes gabri

#3101643 Quote

Ik heb hem inmiddels twee keer gehad. Een keer bij mijn vlokkentest en een keer bij 30 weken.
    Ik vond hem wel meevallen.

groetjes Danique

#3101675 Quote

Hi,Ineke,

Heb de spuit ook met 30 weken gehad.
    In mijn been.Je kan kiezen tussen je been of je bil…Ik dacht … doe ik in de been,want met de bevalling gaan ze genoeg naar me billen kijken hihi…
    Liep wel 2 gaden lang met spierpijn.
    Je krijgt het zodat je geen antistoffen gaat aanmaken tegen je kindje.
    Met 32 weken krijg je bij de VK een buisje mee.
    Die moet dan in je ziekenhuistas/kraampakket.
    Als de baby geboren is nemen ze een beetje bloed uit de navelstreng om te kijken wat de bloedgroep van je baby is.Dan hebben ze dat buisje ook nodig.
    Als de bloedgroep anders is dan de jouwe,dan heeft het kindje antistoffen tegen jou aangemaakt en kan dat problemen veroorzakken in een eventuele volgende zwangerschap.
    Daarom krijg je dan nog een spuit tegen die antistoffen.

Groetjes,
    Lina

#3101678 Quote

Hoi,

Ik heb hem bij de eerste ook twee keer gehad. Met 30 weken en na de bevalling. Het viel erg mee. Vooral als je na de prik een half uurtje gaat lopen of fietsen wil dat nog wel eens helpen.

Groetjes

#3101691 Quote

goede morgen,

Ik heb deze spuit met 30 weken zwangerschap ook gekregen ivm rhesusfaktor..
    Na de geboorte was het niet nodig, mijn dochter heeft ook negatief bloed..
    Nu zwanger van de 2de en zal ik wel weer de spuit met 30 weken krijgen, maar dat duurt nog wel ff, ben nu 15,3 weken onder weg…
    Wat grappig dat er best wat mensen zijn met rhesusfaktor, ik dacht altijd dat maar zeer weinig mensen met negatief bloed rond liepen..

groetjes simone

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3101694 Quote

Hallo allemaal,

Ik heb eergister ook gehoord dat ik O- bloed heb en dus ook een spuit krijg. Ik heb even wat op internet opgezoch, als je het verhaal leest is het wel duidelijk. maar toen ik het aan mijn man ging uitleggen, was de logica weer even verdwenen.

Ik laat het wel over me heen komen.

De spuit hoef ik voorlopig nog niet, want ben nog maar 14 weken.

Groetjes Gerdien

#3101697 Quote

Ik heb A- dus heb ook de spuit gekregen met 30 wkn. Gemene prik, heel m'n been werd stijf.. Maar het is voor een goed doel, dus dan neem je het wel voor lief

Groetjes Claudia
    32 wkn & 4 dgn

#3101719 Quote

`hoi,

Ik heb bij de eerste zwangerschap ook met 30 weken bloedafname en een spuit gekregen. Om even wat verwarring op te helderen, het ligt niet aan de letter die je hebt, maar het fijnt dat je negatief bent. Dan lrijg je een spuit. Mocht je kindje ook negatief bloed hebben is er niets aan de hand en krijg je bij geboorte geen spuit. Is het bloed bij je kindje positief krijg je een herhalingsspuit en controleren ze bij een volgende zwangerschap je bloed met 30 weken. Aan de hand daarvan kijken ze of je antistoffen aan het aanmaken bent en of je dus een spuit moet. Als je kindje geboren is en het heeft positief bloed krijg je wederom een preventieve spuit!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct