Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287554 Geen 20 Weken Echo Wegens Personeel Tekort

• Auteur

Dag mede zwangeren,

vandaag bij de verloskundige geweest. Ik ben nu 19 weken en 2 dagen. Heerlijk om het hartje te horen van ons kindje  en het kindje zwom ook steeds weg. Zo grappig…… en mijn bloeddruk was weer perfect……een leuke controle tot zo ver dan…
    Na de controle langs de administratie voor een afspraak voor de screenings echo. Die zou ik eigenlijk volgende week moeten hebben, want dan ben ik 20 weken. Wordt me daar dood leuk verteld dat ze last hebben van personeelstekort en dat er geen plaats meer is voor mij. Doorverwijzen naar iemand anders kan ook niet. Misschien dat er nog plaats vrij komt en dan wordt ik gebeld. Ik moet dus maar afwachten of ik mijn 20 weken echo wel krijg….
    Ongelofelijk, omdat zij de boel niet goed voor elkaar hebben krijg ik mijn echo niet………eigenlijk ben ik er gewoon pissig om.
    Ik ben net pas thuis van de controle…………dus zit ik hier achter de pc met zeer dubbele gevoelens………super blij en super pissig.
    Wie heeft er tips???
    Of heeft iemand dit ook een keer meegemaakt.

Groetjes Keita

#3101650 Quote

Hoi Keita,

Dat is balen zeg dat je die 20 weken echo nu waarschijnlijk niet krijgt. Heb je ook gevraagd waarom dat doorverwijzing niet mogelijk is? Ik heb namelijk van mijn verloskundige een verwijsbriefje gekregen om de echo in het ziekenhuis te laten doen. Lijkt me dat dat bij jou ook zou moeten kunnen. Probleem is dan waarschijnlijk wel dat het niet volgende week al kan, maar ik zou zeggen liever een paar weekjes later dan niet. Succes

Anja

#3101653 Quote

Hoi Keita,
    Waardeloos gevoel heb je dan he. Tja, ik ben nu 23 weken zwanger van mijn tweede en heb hetzelfde meegemaakt met mijn eerste. Uiteindelijk heb ik het hoog de spits gegooid. Gemeld dat als ik zou ontdekken dat het kindje niet in orde zou zijn dat ik een abortus wilde. Tja, klinkt hard maar toen hadden ze zoiets van ja dan moet ze wel voor de 24 weken. Mocht het niet lukken dan kan je misschien bij een goed bureau langs waar ze pretecho's maken. Daar kunnen ze ook heel veel voor je doen.   Succes en sterkte hoor.

Groeten,

Linda

#3101659 Quote

Wat een onzin, zeg.

Je verloskundige kan toch gewoon een verwijsbriefje schrijven en dan kan je in een andere praktijk je 20 weken echo krijgen.
    Mijn verloskundige heeft geen eigen echo-apparatuur en ik kreeg een verwijsbrief voor een echopraktijk. Uiteindelijk moest ik naar het ziekenhuis ivm wat bloedverlies en toen hebben ze daar de 20 weken echo gedaan en heb ik de afspraak bij de echopraktijk geannuleerd. Je verzekering vergoed namelijk alleen een termijnecho en een medische 20 weken echo.

Groet,

Laura

#3101681 Quote

Dit is gewoon echt bullshit! Sorry, maar hier kan ik echt pissig om worden. Als ze het zelf niet kunnen dan moeten ze zorgen dat ze iets anders regelen. Hier doen ze deze 20wekenscreeningsecho standaard in het ziekenhuis. Ik was laat met bellen en kon niet meer in het dichtstbijzijnste terecht, maar ze hebben me wel bij een ziekenhuis 30 km verderop er tussen kunnen zetten. Geen probleem.
    Een verwijsbrief voor het ziekenhuis kan elke verloskundige maken. Lukt dat niet dan moeten ze maar iets met een andere praktijk regelen en anders een 3d (pret) echo vergoeden. Hier kost die namelijk 90 Euro en die zou ik echt niet uit eigen zak gaan betalen, omdat zij die echo zelf niet kunnen doen.
    Gewoon goed voor jezelf opkomen meis! Ze hebben mogelijkheden genoeg om het voor je op te lossen.
    Heel veel succes en laat ons weten hoe het afloopt he!
    Groetjes V.

#3101721 Quote

Ik zou het er niet bij laten zitten, anders desnoods via je huisarts een vertwijsbrief vragen voor het ziekenhuis. JE hebt er recht op en weed blij dat ze het doen. Maar blijf erop hameren dat je hem voor de 24 weken krijgt!!! Want mocht er iets drastisch mis zijn met je kindje, zou je dan no kunnen overwegen om een abortus te laten doen. Is niet echt iets leuks om over na te denken en ik wil helemaal niemand bang maken hoor!!!!
    Maar ik zou er wel achteraan blijven zitten als je het graag wilt!!!

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3101729 Quote

ik vind dit eerlijk gezegd wel een fout van je verloskundige.
    die van mij heeft bij 9 weken al aan mij gevraagd of ik een 20 weken echo wou, want dan kon ze gelijk een afspraak maken.
    jammer dat jouw verloskundige dat niet gedaan heeft.
    ik hoop dat je het alsnog voorelkaar krijgt.
    groetjes sandra

#3101733 Quote

Bedankt voor al jullie  fijne reacties………….
    Ik heb er bijna de hele nacht er wakker van gelegen.
    Want stel je voor, en ik weet dat de kans klein is, maar stel je voor dat ik geen screeningsecho doe en ik beval thuis en achteraf blijkt dat het kindje direct medische zorg nodig heeft. De kans dat dat gebeurt    is niet zo groot, maar als het gebeurt dan vergeef ik dat mezelf   toch nooit.   Waarom zou ik extra risico nemen als dat niet nodig is………
    Ik wil die 20 weken echo………en ik wil het voor mijn kind……en niet omdat het leuk is om je kind even te zien…..
    Dus vandaag hing ik weer aan de telefoon met de verloskundige. Gelukkig kreeg ik nu iemand aan de telefoon die het met mij eens was. Ze beloofde mij om een afspraak te regelen en mij vandaag of maandag terug te bellen. Tot nu toe heb ik nog niets gehoord……ik hang maandag gewoon weer aan de telefoon als ik niks hoor….. ik zal die echo krijgen…..ik zal eens flink met mijn vuisten op tafel slaan…………hihihi…..mijn moeder instincten komen al te voorschijn……..stop deze leeuwin nog maar eens…..

Door jullie berichtjes voel ik mij meer gesterkt om eens even flink voor mij zelf op te komen. Ik wil die echo en als het ze bij mijn verloskundige praktijk niet lukt dan verwijzen ze me maar
    ……bedankt……

Ik houd jullie op de hoogte,

Groetjes Keita
    19wkn 3dgn

#3101755 Quote

De volhouder wint…………..
    Goed nieuws!!!!!
    Op 20 oktober heb ik een afspraak voor mijn 20 weken echo. Jippie!!!

Mijn man komt net thuis van de late dienst en verteld even tussen neus en lippen door dat de verloskundige nog gebeld had.
    Ohhhhhh, die mannen toch………..hij had helemaal niet in de gaten dat ik me daar de hele dag al druk om zat te maken.
    De verloskundige had naar ons huisnummer gebeld en dat al 5 minuten na mijn gesprek met haar vanaf mijn werk. Ik ben weer helemaal tevreden over mijn praktijk.

Ik heb mijn echo en ik voel me heel erg opgelucht…….

Groetjes Keita
    19wkn 3dgn

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct