Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287560 Ander Positiekledingprobleem

• Auteur

Ik heb een ander probleempje met positiekleding. De maat is goed, ik heb normaal maat 40, maar toen ik vorig jaar zwanger was heb ik van alees maat 42 gekocht. Mijnbuik is echter te dik! Ik ben nu bijna 32 weken en ik pas nergens meer in. Niet in broeken met een band, niet in broeken met een buikstuk (met verstelbare elastieken) en de broeken die onder mijn buik moeten knellen ook. Alles staat op zijn wijdst…
    Het enige wat ik nog aankan is een zomerjurkje, maar dat is een beetje fris.
    Help me!!

Patricia    

31+5  

#3101690 Quote

Hoi Patricia,
    Dat is inderdaad een probleem zeg, ik heb zelf 1 broek die ik dus ook echt niet meer pas. Er zit niks anders op dan iets nieuws te kopen vrees ik. Ze hadden laatst jurkjes in de aanbieding bij de Prenatal, leuk met een maillot eronder en laarzen. Zo'n jurkje zit nog lekker ook en rekt enorm mee. Het is dat ik er bijna ben anders had ik er nog wel 1 gekocht. Maar ja je moet er wel van houden natuurlijk. En als je een maillot niet lekker vindt zitten dan hebben ze bij de hema van die plak panty's, dan knelt er dus niks in je buik.
    Succes!
    Groetjes Rene 38+6

#3101695 Quote

HOI MEIS,

Ga eens kijken op http://www.bellyfashion.nl
    ze heeft errug leuke dingen en niet duur.. en de H&M heeft ook leuke dingen!
    prenatal heeftook leuke kleren vaak in de aanbieding…

Ik pas op dit moment ook nog maar 3 broeken en met wat buikbanden zien die er leuk uit.. duss maar ja ik hoef ook niet lang meer (HOOP IK…)

succes

Liefs Annemieke 40/6

#3101699 Quote

Ik moet zeggen dat ik het ook allemaal niet lekker meer vind zitten en het liefst gewoon onder de deken lig zonder kleren!
    Maar helaas dat kan ook niet de hele dag… hahaha!
    Wat ook nog een optie is, een jogging/stretch-achtige broek die erg laag valt en je dus onder je buik kan dragen, een maatje te groot kopen!
    Als je er 1 koopt van een mooie stof kun je die ook voor netjes gebruiken hoor, valt niemand op als je er wat leuks opdraagt!
    Succes!
    L81 (35.5wkn)

#3101703 Quote

Hoi hoi, vervelend zeg! Ik had precies hetzelfde de eerste keer. Ik had n buik alsof er een drieling in zat. Op een gegeven moment, was ook zo rond de 32 weken denk ik, ben ik joggingbroeken gaan dragen. Je hebt al hele mooie tegenwoordig, die er heel netjes uit zien. Dus gewoon bij de H&M ofzo halen, zijn zo rond de tien euro. Dan knip je ze aan de zijkant in, gewoon een knip erin. Maar niet te ver, anders gaan ze afzakken. Maar ik had in ieder geval genoeg heup gekregen dat ze zo nog goed bleven zitten. En dan een leuk jurkje ofzo erover, je had nog een zomerjurkje die je nog past schreef je. Dat moet gaan lukken! En zit heerlijk. Succes ermee! Liefs

#3101705 Quote

Hoi,
    wat een vervelend probleem. Ik zou proberen een stuk in de buikband van de broek te zetten. Dus inknippen (kan voorop, maar ook aan de zijkanten bij de naden) en dan een dichte V van stof er tussen zetten. Dan creëer je ineens weer een stuk meer ruimte op de plek waar je het nodig hebt.
    Heel veel succes.
    Groetjes V.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3101715 Quote

Wat je misschien ook kunt doen is een broek door een naaister laten vermaken. (of zelf doen maar ik ben zelf echt niet handig daarmee) Zij kan er een stuk verstelbaar elastiek tussen zetten, die kun je zelf aanpassen aan je omtrek! hihi

http://www.paskamer.com heeft ook leuke positiekleding, nieuw, bekende merken maar niet duur!  Heb ik zelf een Noppies broek & rokje gekocht en die  zijn behoorlijk rekbaar!  

Succes met  de kledingspeurtocht! Laat even weten wat je gevonden hebt!

#3101741 Quote

Hoi Dames,
    Bedankt voor jullie reacties. Het is geen optie om een grotere maat te kopen, ik heb nu al een maat te groot eigenlijk en je ziet dat aan mijn kont. Dat zit gewoon niet lekker. De broek die ik tijdens mijn vorige zwangerschap het meeste gedragen heb (een zwarte stretchbroek van Miss Etam) had toen aan beide zijden nog 5 gaatjes in de elastiek over en nu is hij al te krap. Ik heb zelf ook diverse broeken gekocht met al een ingezet stuk, maaaaaar, die zijn ook redelijk te krap.
    Ander probleem is dat ik in Tilburg woon (is dat een probleem zul je denken) en daar hebben tenminste 2 winkels besloten geen positiekleding meer te verkopen, namelijk V & D en H & M. De prenatal hier is maar heel klein. Ik kan eigenlijk alleen kopen bij Miss Etam en bij een winkeltje waar ze zelf die broeken vermaken. Nou en daar ben ik dus al geweest!! (hihi, wat kan ik toch een problemen maken he?)
    Ik ga denk ik voor de optie van de joggingbroeken. Die kan ik idd wat groter kopen, dat zit aan je kont toch nooit goed. en dan doe ik daar een leuke buikband overheen.
    Als iemand nog gouden tips heeft hoor ik ze nog steeds graag hoor!!
    Nogmaals bedankt.
    Patricia

#3101745 Quote

Hoi patricia,

Ga eens kijken bij klein duimpje, vlak bij de grote albert heijn. Zij hebben ook een heel behoorlijk assortiment, met oa veel noppies. Dat merk rekt inderdaad heel behoorlijk mee. Had zelf in mijn zwangerschap ook dat probleem, heb normaal maat 42, maar droeg in de zwangerschap maat 46. ( zoonlief was 4850gram en had dus een enorme buik)
    De broeken van noppies hebben achter elastiek ipv voor en dus zit het redelijk aan je billen. Je zou ook eens een broek kunnen passen voor de maat en de rest op marktplaats kopen.
    Tilburg heeft inderdaad weinig te bieden, maar ga ook eens naar Den Bosch ( Hinthamerstraat helemaal op het einde) of naar de kidsfactory in Breda. Kun je echt leuk slagen!!!!

Groeten Sandra

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct