Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287561 Hoe Kan Je Spelen Met De Baby In Je Buik

• Auteur

Goedemorgen allemaal!!

Wat een regenachtige dag he? Aangezien ik vandaag thuis zit en behoorlijk moe ben heb ik besloten om vandaag een heerlijk dagje op bed door te brengen.
    Doordat ik nu de volledige rust heb, voel ik de uk enorm heen en weer bewegen, heerlijk!
    Nu lees ik wel eens dat mensen met de baby in de buik kunnen spelen.

Ik vraag me af hoe je dat doet. Heeft iemand tips?
    Ik hoop het!

Alvast bedankt!
    Groetjes, Sigrid H
    27,5 wk

#3101706 Quote

hoi hoi ik vreef altyd met me handen over me buik heen of schuden een heel klein beetje met me buik dan ging ze   me handen volgen zo speelde ik altyd met het babytje sucses liefs jolanda

#3101709 Quote

Hallo,

D.m.v. beide handen op je buik te leggen en ronddraaiende bewegingen over je buik je maken dan reageert hij/zij geheid terug
    Of lichtjes drukken waar het hard is want daar zit meestal een lichaamsdeel en dan voel je ook reactie terug.

SUCCES gr debora

#3101711 Quote

Hoi!

Laatst had ik heel lang stil op de bank gezeten met een boekje en toen kwam mijn man binnen en die zei iets tegen me en opeens Hop, daar voelde ik een schop. Ze reageren dus soms ook wel op bekende stemmen. Maar bij mij reageert 'ie vooral als ik 's avonds in bed lig en dan mijn hand op mijn buik leg. Daaronder voel ik dan beweging. En als ik een beetje ronddraaiende bewegingen (met een beetje druk) maak op een bepaalde plek en ik stop daarna, dan is het even stil en daarna voel ik dan op die plek een duidelijke plop . Leuk joh! Ik ben soms ook (als ik alleen ben) tegen mijn buik aan het praten en aan het vertellen over hoe mooi z'n babykamer wordt en dat we er zo'n zin in hebben als 'ie straks geboren is. Daar zal hij wel niks van begrijpen maar op die manier heb ik toch het gevoel dat we contact hebben.

groetjes,
    Anna

#3101736 Quote

Hallo dames,

Wat een leuke vraag. Ik vind dit toch wel het meest bijzondere aan zwanger zijn. Daar word ik helemaal blij van, van al die schopje en klopjes.

Als ik in bad ga, gaat de kleine altijd even bewegen in het begin. Dan zie ik mijn buik heen en weer gaan. Dan klets ik ook altijd even tegen haar.
    Als ik  mijn hand aan een zijkant van mijn buik leg gaat ze daar  vaak tegenaan schoppen ( als haar voetjes aan die kant liggen tenminste  ). Ik heb met 23 weken een pretecho gehad. Daar kon ik zien waar mijn placenta ligt en hoe het kindje op dat moment precies lag. Daardoor kan ik nu beter inschatten hoe ze ligt. Dat is ook wel erg leuk.

Groetjes Juffie 28 weken

#3101751 Quote

hoi hoi,

Jeetje wat leuk om allemaal te lezen.!!!!!!!!!
    Ik ben pas 15 weken onderweg en voel nog geen schopjes maar ik
    krijg er helemaal zin in als ik jullie verhalen lees…
    Ik kan me het allemaal nog wel goed herinneren van mijn vorige zangerschap..
    Allemaal lekker blijven gnieten en spelen..
    Tegen die tijd dat ik het eerste schopje voel horen jullie het..

groetjes simone

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3101768 Quote

Hoi hoi,

Wat ik altijd deed was zodra ik even de tijd had om te liggen een muziek beertje op mijn buik leggen.
    Hierdoor begon de kleine altijd te schoppen en waar ik het beertje ook neerlegde daar trapte de kleine ook.
    Ook drukte ik zachtjes op de harde plekken en kreeg ik reactie terug.
    Onze kleine had ook een favoriete nummer van Norah Jones, als wij deze op hadden gezet reageerde de kleine ook altijd.

Het is altijd super om met je kindje te spelen zowel in je buik als uit haha.
    Hij is nu bijna 2 en we zijn bezig voor een 2e bengel.
    Hoop dat we daar net zoveel lol mee hebben als met onze 1e!

gr Marijke

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct