Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287563 Verkeerde Termijn Bepaald Bij Vroege Echo

• Auteur

Hallo allemaal!!

Ik ben woensdag voor een echo geweest en zou volgens de berekeningen 8 weken zijn (ook door de vk bevestigd).
    Bij de echo werd mij echter verteld dat t vruchtje te klein is voor 8 weken en dat t volgens de meting 6+1 zou zijn. (hartje klopte overigens wel volop )  
    Nou schijnt de termijnbepaling bij de echo tussen 11 en 14 weken veel nauwkeuriger te  zijn en mijn vraag is dus ook of er meiden zijn die hebben meegemaakt dat bij een 2e echo t vruchtje toch ouder bleek te zijn dan volgens de  berekeningen bij de 1e echo???

Ben benieuwd.
    Groetjes,

Lotte

#3101725 Quote

Hee

Nou bij mij werd er ook verteld dat het vruchtje te klein was voor mijn berekening.
    Ik zou toen 9 weken zwanger moeten zijn, maar hun vonden dat ik 8 weken en 3 dagen zwanger was.
    Bleek met een pretecho van 28 weken dat me kleine meid voor op schema lag, en dus toch klopte mijn berekening.
    De gyn in het ziekenhuis vertelde mij dat de vk mijn berekening moest aan houden, omdat de berekening nog niet eens een week scheelt.
    Ze mogen het pas aan passen als jou berekening meer scheelt dan een week met hun berekening.
    Maar even goed weet jij nog altijd het beste wanneer jou kindje in verwekt en wanneer jou laatste menstruatie was.

Uiteindelijk bleek ik toch gelijk te hebben, me dochter was gewoon erg aan de kleine kant, waardoor ze dus dachten dat mijn berekening niet klopte.
    Ik heb altijd mijn eigen berekening en uitgerekende datum in me achter hoofd gehouden.

Groetjes Mama van Joëlla.

#3101734 Quote

hoi ik zou ook 9 weken zijn bij de eerste echo maar bleek ook 6 weken en 1 dag te zijn maar met 10 weken krijg ik nog een echo en bleek ik 11 weken te zijn dus het kan zijn dat je dadelijk te horen kreeg dat je verder bent groetjes carola

#3101737 Quote

Volgens mijn eigen berekening zou ik op 24 november uitgerekend zijn. Volgens de eerste termijnecho echter op 1 december en volgens de tweede termijnech op 28 november.  Maar  volgens de pretecho (laten maken met 34 weken)  en de laatste echo, die ik met 28 weken gehad heb bij de gynaecoloog, komen we uit op 23 november.Mijn eigen berekening komt dus toch het dichts in de buurt en in mijn achterhoofd houd ik die dan ook in gedachten.

#3101747 Quote

Zo, dus 't kan wel dat ze er naast zitten?! Dat is iig fijn om te weten….blijft afwachten tot de volgende echo maar ik snapte echt niks van t grote verschil.

Iig hartstikke bedankt voor jullie reacties en meer ervaringen zijn nog steeds welkom natuurlijk!!

xxx

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct