Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287566 Speculaas En Pepernoten Heerlijk

• Auteur

de heerlijke avondjes zijn bij ons inmiddels als weer 2 weken aan de gang, ik doe me echt helemaal tegoed aan de speculaasjes en de pepernoten, ben echt verslaafd zeg maar, ik denk dat ik per dag wel zo'n 10 speculaasjes eet. Maar nu ben ik toch wel een beetje geschrokken, lees ik net dat je als je zwanger bent op moet passen met teveel kanaal, wat zit in speculaas en pepernoten. Wie heeft hier ook wel van gehoord?

#3101735 Quote

Dat heb ik inderdaad ook gehoord en heb het volgende kunnen vinden:

Kaneel
    Ook kaneel is een stofje waar je tijdens je zwangerschap waarschijnlijk maar beter voorzichtig mee kan zijn. Kaneel bevat namelijk de smaakstof coumarine. Het effect van het gebruik van kaneel op ongeboren kinderen is nog niet onderzocht, maar op grond van enkele aanwijzingen met vergelijkbare stoffen kan de kans op nadelige effecten niet worden uitgesloten. Coumarine heeft dezelfde molecuulstructuur als vitamine K, en zou daarom de werking daarvan kunnen beïnvloeden. Daarnaast zijn er indicaties dat het nadelig effect heeft op het skelet en lichte neurologische afwijkingen kan veroorzaken. Het schadelijke effect is nooit onderzocht, laat staan bewezen. Het is gebaseerd op indirecte aanwijzingen. Totdat het bij de mens bewezen is, lijkt het daarom raadzaam om matig te zijn met kaneelhoudende producten tijdens de zwangerschap, in ieder geval gedurende de eerste drie maanden.

Toch maar even voorzichtig mee zijn dus.

groetjes Danique

32w3d

#3101738 Quote

hoi hoi

inderdaad erg lekker die speculaas en kruidnootjes ben er ook wel een beetje verslaafd aan…
    ik heb ook gehoord dat je voorzichtig moet zijn….
    dit is mijn 4e zwangerschap en dit is de eerste keer dat ik het hoor….
    maar straks mogen we niets meer eten en is alles slecht…hoe ver moet het gaan he…..
    ik ben zelf 23 weken zwanger en ik ga me echt niet gek maken met wat wel en niet mag behalve dan rauw vlees….
    je moet natuurlijk geen heel pak op eten ook al is dat soms wel erg verleidelijk hihi

succes gr.mandy

#3101739 Quote

Toch maar op rantsoen, he? 1 speculaasje of handje kruidnoten per dag!

Moeilijk hoor… ben ook GEK op kaneel!!
    ~Hilde

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct