Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287567 Zwanger En Koorts

• Auteur

Hoi,  

Ik ben morgen precies 8 weken zwanger en heb sinds een paar dagen een fikse verkoudheid.
    Nu ben ik ook erg rillerig en ik vermoed dat ik koorts ga krijgen
    Nou las ik ergens dat de koorts onderdrukt moet worden als je zwanger bent, eerlijk gezegd maak ik me best zorgen!

wie weet hier iets van??

een 'snotterige' mamavan2

#3101758 Quote

hallo, ik zou op tijd temperaturen in ieder geval. (ik dacht ook dat ik koorts had en toen was t 37.2) je mag wel een paracetamol nemen als je echt koorts hebt, dat onderdrukt. als je al een vk hebt zou ik het haar zeker laten weten en anders even met je huisarts overleggen. wordt t nou slechter dit weekend dan kun je ook altijd de huisartsenpost bellen. echt doen! je ongerust maken is vervelender dan 1x bellen!! gr joeki

#3101759 Quote

Hi, inderdaad is hoge koorts niet zo goed, en ik geloof zeker niet in de eerste 3 maanden.ik had ook griep tijdens de eerst 6 weken, en deze ging  ook maar niet over.

inderdaad kun je dan wel paracetemol nemen, en veel water drinken en heel veel vitaC neem gewoon een paar bruistabletten van 1000mg per dag. mijn vk heeft gezegd dat dát absoluut geen schade kan, het teveel plas je gewoon weer uit.

beterschap!

#3101769 Quote

Hoi hoi,

ik heb gisteren 2 keer getemperatuurd en ondanks dat ik me wel koortsig voel heeft de koorts nog niet doorgezet en ik hoop dan ook dat het wegblijft!
    Mocht ik vandaag alsnog koorts krijgen dan ga ik inderdaad maar even over op paracetamol.

Bedankt dames voor de tips,
    voel me weer wat gerustgestelder nu!

groetjes een mama van2

#3101786 Quote

Hoi,

Ik was ook ziek in de 9e week van mijn 2e zwangerschap. Ik had 40 graden koorts. Ik heb pas achteraf gehoord dat dat helemaal niet goed is. Maar, ik kreeg het advies om helemaal niets te nemen. Ook geen paracetamol. Maar goed, dat is ondertussen alweer 2 jaar geleden. Nu gelden wellicht weer andere regels. Ik hoop voor je dat je je snel weer beter voelt en dat je geen koorts krijgt. Is dit wel het geval, bel dan gelijk je ha of de ha-post dan weet je zeker wat je moet doen.

Beterschap en geniet van je zwangerschap.

groetjes,

mama van lieve 2

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct