Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287569 Armen In De Lucht Navelstreng Om De Nek

• Auteur

Ja….Dat heb ik gisteren op mijn werk gehoord toen ik mijn beide armen omhoog deed om 2 wijnglazen te pakken.Een mevrouw die aan de bar zat,zei tegen me dat ik dat niet meer moest doen(totdat ik bevallen ben in ieder geval),want dan komt de navelstreng om de nek van het kindje…
    Wat denken jullie,kan dat kloppen?het leek mij zo raar…
    Groetjes,
    Lina

#3101746 Quote

Wat een raar verhaal   daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
    Misschien kan iemand anders er iets zinnigs over zeggen maar mij lijkt het totale onzin.
    Groetjes Rene 38+6

#3101757 Quote

lijkt me echt een flauwekul verhaal. als t echt zo ernstig was zou t wel in de boeken staan. laat je niet gek maken door alle verhalen van die mensen die allerlei bakerpraatjes door elkaar klutsen en er hun eigen versie van maken. (waar bemoeien ze zich trouwens mee?)

#3101765 Quote

Volgens mij is dat ook flauwekul, ik heb allen wel van mijn moeder gehoord dat je je niet mag overstrekken, want dan heb je meer kans dat de navelstreng om de nek gaat zitten, want ze zei dat het bij kleine mensen veel meer voorkomt, omdat die zich vaak helemaal uitstrekken om iets te pakken of de was op te hangen. Maar ik weet niet als het veel helpt om het niet te doen, want ik heb er in mijn eerste zwangerschap extra op gelet en toch had mijn dochtertje de navelstreng 3 keer om haar nek. Maar vroeger werd er extra voor gewaarschuwd!!!

groetjes jolanda

#3101766 Quote

Hi hi,

Dit lijkt me idd zo'n raar bakerpraatje.

Iedere zwangere krijgt ze te horen….
    Zo vertelde iemand mij een poos geleden dat ik niet teveel met mijn hand over mijn buik mocht strijken/aaien (in een ronddraaiende beweging) want daar werd mijn kindje misselijk van! (???) Ik dacht op dat moment echt dat die persoon niet in orde was.

Maar ja, onzeker als ik was, heb ik het toch aan mijn verloskundige gevraagd en die begon keihard te lachen.

Groetjes Lilian

#3101770 Quote

Zelfs als 't waar was (wat ik me ab-so-luut niet kan voorstellen… alsof je baby zich ook uitstrekt of de navelstreng zelf om z'n nek wikkelt…pfft) zou het geen probleem zijn zolang de baby in de buik zit. En als het hoofdje geboren is, voelt je verloskundige ALTIJD of de navelstreng om het nekje zit.

Niks van aantrekken, hoor, die rare bakerpraatjes… Straks ga je nog sex hebben met je sokken aan omdat je een jongetje wil, haha! (Of was 't nou een meisje?) Bovendien: waar bemoeien die mensen zich mee??

~Hilde

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3101772 Quote

Hoi,
    Dit schaar ik echt onder de onzin verhaaltjes..
    Toen mijn zoontje geboren werd had hij een ware (strakke) knoop in zijn navelstreng.
    En ik heb echt geen salto's uitgevoerd toen ik zwanger was!
    Wat gaan er toch een rare verhalen en gewoontes rond in de wereld..
    Liefs Melanie

#3101819 Quote

Als je bij google bakerpraatjes intypt dan kom je echt heel veel tegen…….compleet met een quiz om te berekenen of je een jongen of een meisje krijgt. Erg grappig, maar echt de grootste onzin……..
    Wel valt mij op dat eigenlijk alles wat negatief is bij een meisje hoort en al het positieve bij een jongen ( bv. niet misselijk-een jongen, stralend uiterlijk-jongen, mooie haarbos-een jongen en ga zo maar door) . Voel mij als vrouw zijnde toch een beetje tekort gedaan.

Groetjes Keita
    19wkn 5dgn

#3101834 Quote

Ik kreeg precies dezelfde reactie en heb het speciaal aan de vk nagevraagd. Die zei ook dat het onzin was. En zelfs al zou de navelstreng om z'n nekje gaan is er nog niks aan de hand, want hij ademt niet door zijn keeltje. Laat je niet gek maken hoor. Ik word ook helemaal ziek van al die stomme bakerpraatjes!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct