He meiden.
Toevallig kwam ik erachter dat ik gewoon op mijn laptop internet kon ontvangen hier in het ziekenhuis.
Mijn naam is liesbeth en lig hier nu sinds afgelopen woensdag. Ik had al even een te hoge bloeddruk maar had hier verder geen symptonen bij.
Dinsdagavond kreeg ik hoofdpijn. Overleg met de vk gehad. Ik moest maar gaan liggen en een asprine nemen. Prima. Maar 's nachts werd ik wakker met een enorme pijn in mijn bovenbuik. Ik kon niets meer. Staan, liggen etc. De pijn was na 10 minuten weer weg en ging gewoon weer slapen. Ik moest 'smiddags naar de gyneacoloog dus ging 's ochtends even naar het ziekenhuis zodat de gyneacoloog 's middag de uitslag van het bloed zou hebben. Thuis ben ik het bed weer ingeschoten en om 13.00 er weer uit. Ik ging even tv kijken voordat ik naar het ziekenhuis moest. Maar ik kreeg een lichtflits voor mijn ogen. Ik kon geen ondertiteling meer lezen. Erg irritant. Ik had de vk wel kunnen bellen maar die zou waarschijnlijk toch zeggen dat ik ff moest wachten omdat ik toch over anderhalf uur naar de gyneacoloog moest. Maar ook de lichtflitsen verdwenen weer na een half uur.
Ik in de auto naar het ziekenhuis. Er gebeurde opeens van alles met me. Verkeersborden begreep ik niet meer. Wat er op de radio werd verteld kon ik niet meer navertellen. Hardop voorlezen ging niet meer. Ik weet dus ook niet meer goed hoe ik het ziekenhuis gehaalt heb. Eenmaal bij de poli wilde ik kenbaar maken dat ik 's ochtends bloed had geprikt en dat zij de uitslagen moesten hebben, maar ik kwam gewoon niet meer uit mijn woorden. Best eng allemaal
Ff bloeddrukmeten. Deze was 164 over 108. Veel te hoog. Ik werd opgenomen en mocht ook niet meer autorijden.
Ondertussen zijn er onderzoeken geweest en blijkt dat er een te hoog eiwitgehalte in mijn urine zit en mijn bloeddruk blijft teveel heen en weer schommelen. bv 's ochtends een onderdruk van 83 en een twintig minuten laten is hij een 101. Niet goed dus. Ik heb pre eclampsie. Ik zal hier waarschijnlijk moeten blijven tot mijn bevalling. Gelukkig ben ik al 37 weken zwanger, dus mocht het kindje eerder komen dan is het in iedergeval levensvatbaar.
Ook als mijn bloeddruk zo hoog blijft en/of de waardes in mijn urine nog meer achteruit gaan, dan zal ik worden ingeleid. Ik houd jullie wel op de hoogte.
Fijn dat ik mijn verhaal ff kon doen.
gr lies