Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287572 Waterpokken En Zwanger

• Auteur

Hoi dames,

ik ben het afgelopen weekend met de familie een weekendje weg geweest en nu blijkt dat een van hen de waterpokken heeft. Zijn huisarts zei dat hij mij meteen moest bellen
    (met het oog op mijn zwangerschap).
    Volgens mij en mijn moeder heb ik als kind al  2 keer de waterpokken gehad. Eén keer heel weinig en de tweede keer op vierjarige leeftijd zat ik flink onder de waterpokken.
    Moet ik mijn verloskundige nu ook inlichten???
    En wat kunnen de gevolgen zijn voor je kindje???

Groetjes Keita
    19wkn 4dgn

#3101778 Quote

Hoi Keita,

Als jij als kind de waterpokken hebt gehad hoef je er niet over in te zitten, want dan ben je resistent voor waterpokken.      Het zou alleen kwaad kunnen als jijzelf de waterpokken  krijgt in de laatste weken van je zwangerschap. Mocht je dan bevallen dan  zou je babytje ook de waterpokken kunnen krijgen en omdat ze dan nog geen imuunsysteem hebben is dat niet zo goed.

Je zou het aan je verloskundige kunnen melden maar zij doet er verder ook niets mee, omdat jij resistent bent.

Dus geen zorgen maken en lekker genieten van het zwanger zijn!!!

Groetjes,
    Priscilla

#3101828 Quote

Hoi,
    Je hoeft je ook nog eens geen zorgen te maken omdat je pas 19 weken zwanger bent. Stel dat je geen waterpokken zou hebben gehad als kind zou het pas kwaad kunnen als het vlak voor je bevalling zou gebeuren want alleen tijdens de bevalling kan het schadelijk zijn voor je kind als je zelf besmet ben. Dubbel geen reden voor zorgen dus!!!!
    Genietse!
    Liefs,
    Mar

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct