Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287574 Overtijd

• Auteur

Hallo allemaal,

Vorige week zondag was ik uitgerekend van ons eerste kindje. Ben nu dus eigenlijk al een week overtijd. Afgelopen donderdag moest ik naar het zkh voor controle en toen bleek mijn bloeddruk 150/100 te zijn en kreeg ik gelijk allerlei onderzoeken. Buiten mijn veel te hoge bloeddruk bleek er gelukkig niks aan de hand. Wel moest ik vandaag terug komen voor ctg en weer controle bloeddruk. Mijn bloeddruk is gelukkig ietsje gezakt naar 140/90 maar nog niet helemaal goed dus. Morgen moet ik dus weer terug komen in het zkh. Ook is er afgesproken dat als de baby er volgende week nog niet is dat ze hem gaan halen. Daar ben ik best bang voor omdat de arts heeft gezegt dat ik dan grote kans heb op een keizersnee en die wil ik zoals iedereen zal begrijpen liever niet. Ga dus hard duimen deze week dat hij alsnog zich optijd aanbied en dat mijn bloeddruk een beetje normaal wil worden.

Ben benieuwd hoe het nu verder zal gaan maar gelukkig heb ik veel steun aan mijn vriend en ouders.

Groetjes Petra

#3101792 Quote

Hoi Petra,

Wat naar, van je bloeddruk. Goed uitrusten hoor! Laat je niet gek maken door de gyn, misschien komt 't wel gewoon vanzelf.

Misschien is het een idee om wat "natuurlijke" methodes te proberen om de bevalling op gang te brengen? Ik heb begrepen dat een orgasme kan helpen… en het eten van verse ananas (maar misschien is dat een bakerpraatje). Of mag je niet vrijen met een hoge bloeddruk?

Hoe dan ook, ik wens je heeeeel veel sterkte, en dat je maar gewoon zelf mag bevallen!
    ~Hilde

#3101793 Quote

Hi Petra
    Succes maar een vraagje waarom is de kans groot dat je een keizersnede gaat krijgen?
    Bij mijn 1e ging mijn bloeddruk ook omhoog, heb zelfs aantal weken medicijnen gehad en zijn we gaan inleiden met 39.5 weken. Gelukkig is er bij mij ook nooit een vergiftiging ontstaan en werd de inleiding gedaan omdat mijn moeder terminaal ziek was en niet eens zozeer vanwege de bloeddruk, die door de medicijnen best weer op peil was.
    Nu ben ik zwanger van nummer 2 (37 weken) en helaas sinds 1.5 week ook weer aan de medicijnen en extra controle.

Grt
    Debby

#3101797 Quote

Hoi Debby,

Ik heb normaal medicijnen voor mijn hart omdat mijn hart niet altijd op
    het juiste ritme tikt. Deze medicijnen zijn heel gevaarlijk voor de baby
    dus ben ik er mee gestopt op het moment dat mijn vriend en ik zwanger
    wouden worden. Maar nu met die hoge bloeddruk heb ik er wel last van
    en mag ik ze wel innemen maar dan met de risico's die voor mij in ieder
    geval niet aanvaardbaar zijn. Daarom denk de gyn dat ik dan uiteindelijk
    een keizersnee zal krijgen omdat mijn hart het misschien niet aan kan.

gr

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct