Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287578 Afvallen Na De Bevalling

• Auteur

Hoi Allemaal,

Ik moet nog effe (24 wk nu) maar mag je als je een beetje hersteld bent van de zw en bevalling al gaan afvallen?

Gr . Jeannette

#3101803 Quote

Hoi, hoi,

Als je borstvoeding geeft wordt afgeraden om af te vallen, maar anders
    mag je als je je weer fit voelt gewoon afvallen. Het op krachten komen
    na een bevalling kan even duren dus ik zou het niet te gek maken en
    eerst eens kijken hoeveel je afvalt met weer 'gewoon' gaan eten zonder
    te veel te snoepen.

Judith

#3101806 Quote

Hoi Jeanette,
    Toen ik zwanger was van mijn zoon ben ik 17 kilo aangekomen. In de kraamweek
    ben ik toen alweer 10 kilo kwijtgeraakt. Vocht en nat het gewicht van de baby.
    De maanden daarna zijn die 7 kilo er ook vanzelf afgegaan. Het leven wordt immers
    een stuk drukker met die kleine erbij dus verbrand je ook meer. En als je dan gewoon
    eet is er niets aan de hand. Natuurlijk kun je na een paar maand altijd nog gaan lijnen
    als je het nodig vind. Maar idd als je bv geeft kun je het beter niet doen.
    De bv vergt al genoeg van je lijf.
    Buikspieroefeningen kun je na een week of 6 wel weer langzaamaan gaan opbouwen.
    Groetjes Melanie

#3101809 Quote

Hoi,
    Na je zwangerschap heb je inderdaad eerst nog wat tijd en energie nodig om te herstellen. Zeker als je borstvoeding geeft kost dit veel energie, en is afvallen nog niet verstandig. Meestal val je vanzelf al wel af als je borstvoeding geeft. Ik heb net het boek 'De geboorte van een moeder' van Daphne Deckers gelezen en daarin zit achterin een bijlage "Eten zonder dieten" toegevoegd, met daarin 150 tips over hoe je zonder dieet weer tot een mooi lichaam kunt komen. Ze adviseerd sowieso om hiermee pas in week 11 na je bevalling te beginnen.
    Misschien is het ook iets voor jou dat boek? Ik heb het zelf tweedehands gekocht voor maar 3,50 euro. Het boek is leuk om te lezen en daarbij ook nog informatief.
    Nog een goede zwangerschap!
    groetjes Marieke

#3101814 Quote

Hoi Jeanette,

Zoals hierboven al werd aangegeven, heeft je lichaam de tijd nodig om te herstellen van de bevalling. Daarom is het aan te raden, om in elk geval de eerste drie maanden niet te gaan lijnen.

Ook tijdens je borstvoedingsperiode kun je (na die drie maanden)  gerust proberen om wat aan je gewicht te doen. Hou wel een beetje in de gaten hoe snel je afvalt; een pond per week is okee. Een crashdieet is echter af te raden; vaak is  gewoon gezond en gevarieerd te gaan eten en wat meer te gaan bewegen al voldoende.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Verengiging Borstvoeding Natuurlijk

#3101815 Quote
    quote: YvonneZ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-10-2006 14:20:00'));

een pond per week is okee.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Verengiging Borstvoeding Natuurlijk

Dit moet natuurlijk zijn: maximaal een pond.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct