Hi,
Wat vervelend zeg! Ik heb ook last gehad van mijn kies aan het begin van mijn zwangerschap. Ik heb toen wel een rontgenfoto laten maken en de kies is onder verdoving getrokken (was mijn verstandkies). Ik had liever geen foto en verdoving ed gehad, maar het alternatief was een rottende kies, pijnstillers, stress ed…. en dat is ook niet goed voor je kindje. Ik zou er als ik jou was gewoon iets aan laten doen. Natuurlijk moet je zoveel mogelijk dingen mijden die je baby zouden kunnen schaden, maar volgens mij moet je nu kiezen tussen twee kwaden en dan zou ik toch gaan voor directe behandeling zodat je de rest van je zwangerschap geen last meer hebt. Als je niets doet, loop je het risico dat het zo erg wordt dat ze uiteindelijk alsnog moeten behandelen.
Mbt de rontgenfoto, de meningen over de schadelijkheid is hierover verdeeld. Er zijn artsen en vk's die zeggen dat de straling met een loodschort zo klein is dat deze niet schadelijk kan zijn, anderen beweren bij hoog en laag dat het wel schadelijk is.
Sterkte ermee.
Laura