Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287584 Rhesus Prik Ik Niet

• Auteur

ik heb ook bij mijn vorige zwangerschap een prik gehad
    en na mijn bevalling
    maar nu ik zwanger ben van de 2de krijg ik hem niet
    omdat ik er nu minder kans op heb ? en uit mijn bloedtest kwam uit dat ik geen anti stoffen maak? en hij is erg duur dus bij ons is vastgesteld dat je hem bij de eerste krijgt en de volgende zwangerschappen niet meer

mar nu lees ik dat andere hem wel krijgen waarom ?
    gr marijke

#3101854 Quote

Hoi,

Ik weet niet wanneer je vorige zwangerschap was, maar bij mij was het zo dat me verteld werd (2 jaar geleden) dat het afgeschaft werd. Mijn moeder heeft t bij mij wel gehad maar nu met mijn kindjes is dat dus niet meer zo.
    Wordt pas geprikt als blijkt dat je kindje en jij verschillen, en bij ons bleken we allemaal negatief te zijn, dus was dit niet nodig.

Gr. Mamaloe

#3101856 Quote

Hoi,

Ik heb het ook bij 30 weken bij mijn 1e zwangerschap gehad en na de bevalling omdat Eline positief was. Ik heb altijd begrepen dat je bij een tweede zwangerschap het niet preventief krijgt maar wel als je kindje positief blijkt te zijn. Mij klinkt het erg vreemd in de oren dat je het bij een 2e ook preventief krijgt. Wellicht dat we nav de eerste prikken al voldoende binnen hebben gekregen.

Ingeborg

#3101934 Quote

hoi
    ik heb bij mijn 1e zwangerschap twee prikken gehad
    die van na de bevalling is dus voor je volgende zwangerschap
    zou ff moeten bespreken met de verloskundige die kunnen er vast meer over vertellen
    veel succes
    groetjes28012005

#3101936 Quote

bedankt voor jullie antwoord dacht dat ik begrepen hadt dat er meer waren en die wel een 2de prik kregen maar dus ook niet
    mijn dochtertje wordt eind deze maand 2 dus nog niet zolang terug
    groetjes marijke bijna 16 wekn

#3101994 Quote

Hoi Marijke,

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook 1 prik gehad en na de bevalling weer 1. Bij deze zwangerschap kreeg ik met 10 weken een bloeding en toen hebben ze me uit voorzorg weer een prik gegeven. Een paar weken later kreeg ik te horen dat mijn lichaam toch antistoffen aanmaakt. Nu krijg ik met 30 weken weer een bloedonderzoek. Ik ben benieuwd!!

Groetjes,
    Nanda

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct