Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287586 Zwanger Na Hersenbloedinginfarct

• Auteur

hallo,

ik heb in februari dit jaar een hersenbloeding en infarct gehad. daardoor moest ik stoppen met de pil. Ben dan ook 3x geopereerd en ben nu inmiddels klaar met revalideren het gaat perfect.Ben ook inmiddels nu al 25 weken zwanger wat natuurlijk niet geheel in de planning lag al is het er niet minder welkom door hoor het is gewoon geweldig zo'n ukkie erbij nadat ik 8jaar terug ben bevallen van een gezonde zoon via ivf.
    ik slik nu nog bloedverdunners die ik niet kan en mag stoppen, alleen tegen de tijd van de uitgerekende datum dan.
    Sta onder volledige controle bij gynaecoloog en heb   ook al vruchtwaterpunctie gehad omdat de nekplooi meting te dik was.Gelukkig is er niets aan de hand en is de knul in mn buik helemaal gezond voor zover ze dat kunnen bepalen dan.
    Nu heb ik de vraag voor gelegt aan neuroloog en gynaecoloog of het persen geen kwaad kan voor mijn hersens. Neuroloog zegt nee ken totaal geen kwaad want komt geen druk op je hoofd met een bevalling (nou weet ik van de 1ste dat dat zeker wel het geval is) gynaecoloog was eerst beetje terughoudend en vond het maar niets maar als ik er nu over begin zegt ze zullen we hem maar even laten groeien voor we het daar over gaan hebben .ik zei dit tegen een andere gynaecoloog omdat het me niet lekker zat en daar moest zijn voor uitgebreide echo……die gaf aan dat er goed over gepraat moest worden ook door haar( andere gynaecoloog).Wij komen er weer en weer begin ik er over of het wel verstandig is dat ik gewoon beval ja of nee…….zei kijkt me aan zegt neuroloog vind van wel en ik maak direkt notitie daarvan dat ik niet elke keer weer die vraag van je krijg …………..(met andere woorden ze vind me maar een zeur)zegt mn man en die bloedverdunners stoppen week voor uitgerekende datum of eerder ja euuu zegt ze ik denk rond week 37 en als het eerder komt dan heb je pech.
    Mijn vraag is nu is het vreemd als ik nu naar een andere gynaecoloog zou stappen ik ben dat mens zo beu ik ga altijd heel blij naar haar toe maar kom ooo zo depri weer terug

Groetjes Corina

#3101848 Quote

Ik zou een bevalling niet aandurven en een keizersnee willen ,ik wil je niet bang maken maar waarom dit mijn mening is ,is dat er bij ons pas een moeder overleden is die na de bv een hersenbloeding heeft gekregen en van een collega hoorde ik dat er bij haar in de buurt een moeder was die een week na de bv een hersenbloeding heeft gekregen en het ook niet gehaald heeft ,ik bedoel maar zo hier en daar komt het best nog wel voor en dan zou ik het echt niet aandurven ,als ik jou was zou ik het niet doen ,ook al zeggen ze het kan best ,wat als er wel wat gebeurd? ook dokters maken nog wel eens fouten en hebben het niet altijd juist? wat zegt jou gevoel? wel of niet? ik zou zeker nog een andere gyn raadplegen…strekte Alien bevallen 25 april van Marit

#3101849 Quote

Hoi Corina,

Wat een naar mens zeg, die gyneacoloog van jou. Helaas zijn deze medici vaak niet zo empathisch maar (een beetje) bot. Wij hadden er ook zo'n 1 bij de termijnecho. Wat een hork was dat!
    Maar wij hoefden er maar 1x heen, maar jij met je medisch verleden staat ws. onder regelmatige controle. Daarom zou ik lekker overstappen naar een ander. Je hebt er recht op. Daarbij is het jouw zwangerschap en daar moet je van kunnen genieten toch? Nu zie je waarschijnijk steeds op tegen het bezoek aan de gyneacoloog. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en het levert ook nog stress op voor jou en je kindje (en voor je partner misschien ook wel).
    Ik zou zeggen stap lekker over en deel ook je ervaringen met je nieuwe gyneacoloog. Maak daarbij niet zijn/haar vakgenoot zwart, dat werkt meestal averechts, maar houd het bij jezelf en vertel hoe je je gevoeld hebt en waar je behoefte aan hebt. Je kunt vragen of je nieuwe gyneacoloog hier rekening mee houdt. Ik kan me helemaal voorstellen dat je je zorgen maakt over een nieuwe hersenbloeding door druk op je hoofd bij het persen. Als je je veiliger voelt bij een keizersnede kun je dit misschien bespreken met je nieuwe gyneacoloog.
    Ik hoop dat je een fijne nieuwe kunt vinden. Misschien kan een bekende van je wel een fijne gyneacoloog aanbevelen.

O, en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Veel succes. Laat je nog weten wat je gaat doen? Ik ben wel benieuwd nu.

Groetjes Marieke

#3101882 Quote

dank julllie voor je reacties ik ga zeer zeker morgen bellen met de gyn. die ik had bij de vruchtwaterpunctie en uitgebreide echo die man was zo meelevend en begripvol en dat is gewoon wat ik wil. en niet zon kenau die net doet of het om een pakje boter gaat. ik bedoel het is niet niks en ben gewoon enorm angstig en mijn man ook.
    Want ook al zeggen ze dat je geen druk op je hoofd krijgt tijdens persen die angst nemen ze bij mij niet weg …….want ik ben van mening dat er wel degelijk spanning en druk op je hoofd komt tijdens de bevalling.

Dank jullie en laat het jullie nog wel weten hoe de gyn er dan over denkt

p.s. en ik zal zeker die ene gyn niet zwart maken thnxxx voor de tip 😉

#3101895 Quote

Hi Corina,

Ik wil je even een hart onder de riem steken. Ik kan me heel goed voorstellen dat je angstig en onzeker bent en ik begrijp niet dat een gyneacoloog zo bot met de situatie om gaat. Als je je niet goed voelt bij deze gyneacoloog, zou ik echt een ander zoeken.
    Het is zo belangrijk dat je het gevoel hebt dat je deze persoon kunt vertrouwen en dat je een stukje extra begeleiding krijgt.

Voor jezelf opkomen, hoor, en ervoor zorgen dat je iemand krijgt die samen met jullie zorgt voor een bevalling met de minste risico's.

Heel veel succes in ieder geval!!

Laura

#3101921 Quote

vandaag gebeld naar ziekenhuis en het was geen enkel probleem om naar een andere gyn. over te stappen als je je niet lekker voelt bij de een,
    7 november eerste afspraak bij hem en dan maar even duidelijk maken hoe en waarom.
    Ik hou jullie op de hoogte

Groetjes   Corina

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct