Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287604 Bij De Vk Geweest

• Auteur

Hallo,

Ik ben vanmorgen bij de vk geweest en alles was gelukkig prima, mijn baarmoeder staat nu al op 30 cm. Ben morgen 24 weken zwanger. Ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die ook een flinke buik hebben. Bij mijn zoontje was het ook zo en hij was ook groot bij de geboorte.

Gr. Jeannette

#3101947 Quote

hallo,

ben vandaag ook naar de vk geweest.
    ook bij mij was alles goed.
    ben nu 14 wk en 3 dg en hebben voor het eerst het hartje gehoord.
    vond het niet zo heel erg bijzonder moet ik zeggen, maar misschien ben ik wat nuchter hierin.
    wat ik alleen ben vergeten te vragen is, wanneer moet ik met vitamine D beginnen?
    of hoeft dat helemaal niet? mijn vk heeft het er helemaal niet over gehad.
    misschien weet jij het antwoord?
    groetjes

#3102008 Quote

Hé Jeanette!!! Joehoee ben dus niet de enige!
    Ben gister ook bij de VK geweest, ik ben 27 weken maar het kindje is behoorlijk snel gegroeid en is nu zo groot als 32 weken!!!!

Hellup! Ik ben zelf vrij klein, mijn vriend is wel redelijk lang. Ik hoop toch echt niet op een reuzenbaby…!

Ze heeft me toch even doorgestuurd naar 't ziekenhuis voor een extra echo, kunnen ze even kijken of alles goed is etc. Volgens de VK kan het ook een groeispurt zijn, dat ie bijv. nu weer een poosje stabiel is, laten we het maar hopen.

Wordt vervolgd……

#3102028 Quote

Hoi,

Aangezien mijn eerste ook zo groot was, hadden ze dit al verwacht. Ik moet met 36 wk naar het zks naar de gyn toe. Ze gaan dan kijken of het normaal kan of een kz, dat had ik bij de eerste ook. Hij was 4210 gr en 52 cm dus op zich viel het nog wel mee. Hij is een dag te laat geboren. Ik ben nu 7 kg aangekomen en jij?

Gr. Jeannette

#3102050 Quote

Haai!
    Goh, zo groot/zwaar was je  zoontje bij de geboorte toch ook weer niet?
    Of is dat wel heel groot voor een pasgeborene?

Ik ben nu 10 kg aangekomen en ben dus 27 weken zwanger. (precies)
    Heb wel een behoorlijke buik!

Ben jij zelf dan ook groot of heeft dat er niets mee te maken??

Groetjes Eowyn

#3102062 Quote

Hoi

Nou tegenwoordig is acht pond al flink, in het zks vonden ze hem erg groot. Zijn hoofd was vooral aan de grote kant (39 cm omtrek, normaal is 30 cm) dus daarom heb ik een keizersnede gehad. Thomas is nu nog steeds een beer van een jongen. Ik heb liever een kleiner kind want hij is nu best zwaar om te tillen (17 kg en 103 cm). Is dit jouw eerste zwangerschap?

Gr. Jeannette

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102063 Quote

Ik ben niet groot, maar mijn man wel, hij is 2.00 m lang. Zijn familie is erg groot.

#3102065 Quote

Hallo,

is dat echt zo dat groot zijn er iets mee te maken heeft??? ik geloof daar namelijk niets van ….mijn 1ste zoontje nu inmiddels 8jaar was bij de geboorte maar 2380 gram dus helemaal niet groot….terwijl zijn vader (mijn ex)  toch 2.10cm is …..ik ben nu weer zwanger van mijn 2de kindje en mijn man nu is 2 meter…..ze hebben hem laatst gemeten de baby en die was aan de normale grote alles verliep qua groei perfect dus ik ben van mening dat de lengte of zo niet echt nu al meetelt voor de baby als pa of ma groot zijn……..maar zeker weten doe ik dat niet.

Corina

#3102094 Quote

Ja, tis mijn eerste zwangerschap, dus alles is nieuw en extra spannend.

Ik heb zelf geen idee waarom en wanneer het ene kind een stuk groter is dan het andere, zal toch genetisch bepaald zijn denk ik.

Morgenmiddag zal ik het wel zien, misschien heeft de VK zich wel wat verkeken ofzo?
    Als het  kindje verder maar gezond is!!

Ik laat het weten!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct