Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287606 Hartkloppingen En Flauwvallen Tijdens Zwangerschap

• Auteur

hallo allemaal,

ik ben 17 weken zwanger en heb last van hartkloppingen.
    ook ben ik een tijdje geleden flauwgevallen. ik ben toen langer weg geweest dan anders mijn verloskundige vertelde me dat dit geen kwaad kon maar toch maak ik me zorgen iemand enig idee?

#3101952 Quote

Hoi Drieka,

ik heb ook af en toe hartkloppingen. Maar eigenlijk alleen na een beetje inspanning ( bijv. stuk fietsen, trappen lopen). Dit schijnt te maken te hebben met het feit dat je hart 2 liter extra bloed moet rond pompen in de loop van je zwangerschap.
    Maar het lijkt mij niet dat flauwvallen daar ook door komt. Misschien iets met je bloeddruk of met je suiker???
    Ik weet het niet, maar anders gewoon weer je verloskundige bellen………..lijkt mij erg naar om flauw te vallen………altijd, maar vooral tijdens je zwangerschap…..

Sterkte,

groetjes Keita
    20 wkn

#3101979 Quote

Hoi,

Vervelend hè.. Ik ben nu 20 weken en heb al vanaf het begin last van flauwvallen. Volgens de vk komt het door de hormonen en kan het bij de zwangerschap horen. Er is (behalve gewoon regelmatig eten en drinken om je bloedsuikerspiegel goed te houden) niks aan te doen. En het kan inderdaad geen kwaad voor je kindje. Het is wel vervelend als je hard valt, maar gelukkig zak je bij flauwvallen als het ware in elkaar. Mij is het inmiddels al heel vaak gebeurd, maar ik merk wel dat het te maken heeft met inspanning. Niet zozeer met fysieke inspanning, maar met druk bezig zijn. Zolang ik af en toe rust neem voel ik het beter aankomen.

Hartkloppingen heb ik de laatste weken ook. Waar dat precies mee te maken heeft ga ik ook maar eens navragen.

Je hebt weinig aan mijn informatie, maar je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken om je kindje. En áls je je na het flauwvallen zorgen maakt: gelijk de verloskundige bellen! Zodra je het hartje hoort kloppen zijn je zorgen weer verdwenen en kun je weer verder  genieten van je kleintje.

Groetjes,
    Lyanne

#3102036 Quote

Hallo. Ik heb dit ook vanaf week 17 (ben nu 24 weken) het schijnt er bij te horen,maar het is erg vervelend. Doordat rond deze tijd je bloedvaten verwijden en je lichaam 2 liter bloed extra heeft krijgt het lichaam het moeilijker om rond te pompen.
    Als je even in de zelfde houding staat (bij de supermarkt in de rij ofzo) krijgt je lichaam het niet rond gepompt en kun je flauwvallen. Als je in de douche bent geweest kun je er ook last van hebben. Daar komen ook die hartkloppingen uit voort. Ik kreeg een   tip als ik het aanvoelde komen meteen gaan zitten met je hoofd tussen je benen of liggend met je benen omhoog,veel drinken ook zoethoutthee en een dropje eten,zo krik je je bloeddruk weer omhoog. Zelf heb ik nu een schommelende onderdruk, hij kan van 56 in eens naar 88 maar helaas ook weer net zo snel terug. Zorg dat je altijd een dropje en een zakje zoethoutthee bij hebt en dan komt het snel weer goed.
    Succes!! Groetjes Mikkie.

#3102057 Quote

goedemorgen,

Ik wilde even op je vraag reageren ik heb dit ook gehad tijdens mijn zwangerschap ik kreeg het advies(omdat ik het voelde aankomen) zodra je niet lekker wordt of draaierig in je hoofd moet je op jelinker zij gaan liggen dit helpt ivm dat dan je bloedcirkulatie dan beter blijft gaan

Ik ben hiervoor opgenomen geweest en de gyn weet niet hoe het kan maar het komt heel veelvoor bij zwangere vrouwen dus mijn advies is zodra je het voelt ga op je linker zij liggen haal diep adem door je neus in en door je mond uit.

IK denk ook niet dat het schadelijk is want ondertussen ben ik bevallen van een mooi meisje naomi die alweer vier weken oud is

Groetjes melanie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct