Hoi,
Ik hadhet al tegen mijn man gezegd (of hij het heeft onthouden weet ik niet), maar dat jij zo vaak hetzelfde reageert als ik zou willen reageren. Zal inderdaad wel met de beroepskeuze te maken hebben, hoewel ik ook collega's heb die denken dat de wereld wel draait, maar dan wel om hen! En die hebben ook dezelfde beroepskeuze gemaakt.
Vaak haal je mensen uit het onderwijs en uit de zorg er zo uit…bepaald type mensen. Tja, die mensen in het onderwijs zijn sowieso natuurlijk heel relaxt, want die hebben hartstikke korte werkdagen en heeeeeel veeeeeeeeeeeel vakantie
.
Ga je volgend jaar minder werken, of is je partner zo betrokken dat hij minder gaat werken? Ik werk 54 % en vind dat heel tof, maar ik merk wel, dat het onderwijs voor het regelen van opvang minder prettig is. Je bent niet flexibel in je werktijden. Zo is hier in de buurt een KDV waar je de kinderen vanaf 8 uur naar toe kunt brengen. Tja, dan wil ik al minstens een kwartier op school zijn.
Ik had het allemaal goed geregeld….mijn zus 1 dag en mijn man 1 dag. Maar die laatste kreeg zijn ontslag en heeft nu ander werk, waardoor hij die dag ouderschapsverlof in de week kwijt is. Bovendien hebben we het door verandering van werk nu financieel gewoon wat minder dan een jaar geleden.
Mijn zus heeft mijn zoontje een jaar lang opgevangen, nu ik met ouderschapsverlof ben doet ze dat niet en vorige week belde ze op, dat ze ander werk heeft en niet meer kan oppassen, terwijl ik haar had willen vragen er een dag bij te doen.
Ben nu toch op zoek naar een KDV met ruime openingstijden.
Je ziet, ik typ maar raak, komt omdat ik weer eens nit kan slapen. Ik zit nu sinds kwart voor 5 aan de computer. Heb mijn mail al gecheckt en beantwoord, de postbank heeft weer de nodige finaciele tranacties van me gekregen om te verwerken en nu zit ik hier. Over 20 minuten gaat de wekker van mijn man, ikzal maar zorgen dat ik dan in bed lig, anderswordt Ãe boos (hihi). Misschien kan ik nog een uurtje slaap meepikken, maar Max was gisteren al om 6.15 uur wakker. Beetje vroeg. Ik wilde hem laten liggen, maar hij zei zo lief "mama kusje", tja, dan smelt je!!
Jij krijgt een meisje he? Leuk! Toen ik hoorde dat Max een jongetje zou worden dacht ik datik geen jongens kon opvoeden. Ik had bij mijn zus gezien hoe het met meiden moet (die van haar zijn inmiddels 14 en 16 jaar en die heb ik behoorlijk vaak opgevangen toen ze nog klein waren). Maar het lukt me vrij aardig. Ik heb echt een superband met mijn mannetje. Ik had nooit gedacht dat je zo onvoorwaardelijk van iemand kunt houden. Het gevoel is zo anders als het je eigen kindje is.
Nog een paar maandjes juffie, dan kun jij er ook van genieten, van je Tess of Jeske (hihi,andere discussie he).
Ik weet ook al wat ik krijg, maar ik zeg het niet, omdat er ooko bekenden meelezen, die vinden het interessant om te kijken wat ik hier te melden heb. 1 ding is zeker, het wordt een BABY. Nou ja, als het het formaat van Max krijgt, wordt het een klein peutertje….
Als je het leuk vindt om te msn-en, voeg me dan maar toe. Maakt de lijn een stukje korter. Het adres is patries_ja@msn.com . Als ik je dan heb geaccepteerd kun je ook foto's zien van mijn kleine mannetje, misschien vind je dat wel leuk.
Groetjes en werk ze (half dagje waarschijnlijk he),
Patricia