Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

ik heb hulp nodig, mijn vriend wil nog geen kinderen?? Ik weet het niet meer.

• Auteur

Hallo allemaal,

Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik weet dat mijn verhaal hier niet thuishoort, maar ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen.

Ik wil namelijk heel graag kinderen. Ik kan er op dit moment alleen maar aan denken en het beheerst echt mijn leven. Mijn vriend wil wel kinderen, maar nu nog niet. Ik heb het hier zo moeilijk mee. Om me heen is iedereen zwanger, collega's, vriendinnen. Vanmiddag was ik in de Prenatal om een kado voor mijn vriendin te kopen, toen kon het niet laten om voor me zelf van die hele lieve kleine slofjes mee te nemen. Dat is toch niet normaal?? Of wel.

Ik wil het liefst naar mijn moeder en lekker huilen, alleen die woont te ver weg om maar even langs te gaan en mijn verhaal te doen.

Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt en heeft er iemand ideeen of tips alles is welkom, want ik denk dat het tijd is dat ik profecionele hulp nodig heb.

Groetjes mij

#3101977 Quote

Hoi Ninthe,

tja, het is heel erg moeilijk als één van beide in dit geval jij dus een hele sterke kinderwens hebt. Het klinkt misschien raar, maar jullie moeten daar toch echt samen zien uit te komen en niemand kan daar ook bij helpen. Een kind is uiteraard het meest gebaat bij twee ouders die het volledig welkom heten.
    Ik weet verder natuurlijk niet wat jullie beiden voor een leeftijd hebben en om welke redenen het je leven zo beheerst, maar veel praten helpt denk ik wel en anders vraag idd eens advies aan derden.
    Je ( begint ) aan kinderen als een weloverwogen keus en je moet daarbij naar mijn idee nooit het belang van het kind uit het oog verliezen hoe graag je het zelf ook wilt.

Succes samen en ik hoop dat jullie eruit komen !

Liefs Marinte

#3101978 Quote

Hey hallo Ninthe….

Ik kan me heeel goed voorstellen hoe je je voelt. Een jaar geleden had ik ook zo'n fase/bui… Vele vriendinnen van mij werden ineens zwanger.
    Allemaal "ongelukjes". Dit steekte me behoorlijk omdat
    ik graag  een jonge moeder wou zijn. Ik ben nu momenteel 19. en een maand voor mn verjaardag ben ik uitgerekend voor ons eerste uk. Ik was eerst stikjaloers op mn vriendinnen. Eén daarvan is  niet het type om al moeder te zijn. En dat merk je ook hoe ze met haar kleine omgaat! Ik had altijd zo'n medelijden voor
    hun jochie. Ze deed niks met hem. Ik vond toen dat zoiets mij
    nooit zou overkomen. Als ik een kind zou krijgen, zou ik die veel
    liefde geven.   Ik heb er ontzettend veel met mn vriend over gepraat. Gelukkig wou hij
    ook niet al te lang wachten. Maar ik moest wel eerst mijn school afmaken.
    Vorig jaar oktober ben ik gestopt met de pil. en in januari had ik een miskraam.
    Ik wist toen niet eens dat ik zwanger was. In mei zijn wij getrouwd en op ons
    trouwdag ben ik zwanger geraakt. Mooie gedachte.

Ik zou je als tip geven, praat met je vriend… Vertel hem waarom je graag een kleintje
    wil. Maar luister ook naar zijn tegenwoord…
    Ik ben heel erg benieuwd en als je je hart wil luchten ik ben wel op het forum te vinden

Heel veel succes, en doe rustig aan….
    Groetjes
    Hanna

22wk 5dg

#3101988 Quote

Hoi Ninthe (mooie naam trouwens!!),
    Ik denk dat je inderdaad zult moeten proberen er samen uit te komen. Vraag aan je vriend wanneer hij denkt er wel aan toe te zijn en probeer hem ook duidelijk te maken, zonder hem onder druk te zetten, hoe belangrijk het voor jou is.
    Mijn man heeft altijd gezegd dat hij wel kinderen wil, maar wist niet wanneer. Toen hij er eenmaal aan toe was, lukte het niet 123, waardoor ik op mijn 35ste voor het eerst moeder werd. Nu ben ik zwanger van de tweede. Maar wel omdat ik bewust heb gekozen om het samen met hem te doen. Ik had voor hem gekozen. Natuurlijk zou ik hebben kunnen stoppen met de pil, maardat is niet eerlijk.
    Als je graag met je moeder hierover wilt praten, moet je dat gewoon een keer doen. Desnoods bel je haar om te vragen of ze thuis is (dan rijd je dat hele eind niet voor niets). Je hebt in dit soort situaties veel aan je moeder en eventuele zussen.
    Praat erover, ook met je vriend, ben open probeer je gevoelens zo goed mogelijk onder woorden te brengen.
    Wat mannen minder hebben en vrouwen wel is een tikkende biologische klok. Die van jou tikt behoorlijk, daar kun je niets aan doen. Geeft het een plaatsje en laat het geen obsessie worden, want dat werkt verkeerd,
    Sterkte,
    Patricia

#3101992 Quote

Hoi Ninthe,
    mijn man en ik, hadden hetzelfde, maar dan tegenovergesteld – hij wilde al lang kinderen  maar ik was daar gewoon nog niet klaar voor. Ik wist wel heel zeker dat ik met hem kinderen wilde, maar het voelde heel lang nog niet goed – ik had echt het idee dat met het krijgen van kinderen mijn leven zo'n beetje op zou houden (achter de geraniums) – natuurlijk is dat niet waar, en zo wijs ben ik nu (pas) maar ik was gewoon nog niet zo ver. Mijn man vond dat heel jammer en wilde zelf vooral geen 'oude vader' worden, maar ja, het is toch iets wat je met zijn 2-en doet – gelukkig kon hij het accepteren en hij heeft geduldig gewacht tot ik ook zo ver was. Inmiddels zijn we in verwachting – ik ben 29 en mijn man is 34   – en het is nu helemaal goed zo als het is, en ik ben heel erg blij dat we hier samen helemaal 100% achter staan want bij vlagen voel ik me zo onzeker (kan ik het allemaal wel, ben ik straks wel een goede moeder, ik weet er veel te weinig van, wat betekend dit pijntje nu weer) dat het heel fijn is dat hij achter me staat en me steunt. Ik zou zeggen, praat veel met elkaar, weet waar je zelf staat, weet waar hij staat en waarom en respecteer elkaars keuzes, het is in mijn ogen heel belangrijk om dit samen te doen. Sterkte en succes,
    Pauline

#3102002 Quote

De vraag is wil hij nu geen kinderen of wil hij eigenlijk nooit kinderen. Ik heb het om me heen zien gebeuren. Mannen of vrouwen die geen kinderen wilden, maar de partners wel. Steevast werd gezegd "nu nog niet, later, eerst wil ik dit, eerst wil ik dat". En uiteindelijk blijkt dan heel vaak dat dat later niet komt.

Ik wete niet hoe oud je bent, maakt voor jouw moedergevoelens niets uit, maar het maakt in zoverre wel uit dat als je al wat ouder wordt dat de kans dat de beslissing geen kinderen uiteindelijk voor je genomen wordt.

Verwacht je dat hij ooit overstag gaat en wil en kan je daar op wachten, dat zijn vragen die jij moet beantwoorden.

Succes
    Miep

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102009 Quote

Hallo,

Wat een vervelende situatie zeg. Maar het hangt er denk ik inderdaad een beetje vanaf of hij helemaal geen kinderen wil of alleen nu nog niet.

Als hij het niet zeker weet en jij weet zeker dat je wel kinderen wilt op korte termijn dan moet je je af gaan vragen of deze relatie voor jou wel zinvol is. (klinkt misschien heel hard) Ik weet ook niet hoe oud je bent, maar het is vervelend als dadelijk over een jaar of 5 blijkt dat hij helemaal geen kinderen wil.

Als hij nu nog geen kinderen wil denk ik dat je hem gewoon de tijd moet gunnen, want als je iets af gaat dwingen werkt dat alleen maar averechts denk ik en dat blijft hij je dan waarschijnlijk altijd kwalijk nemen.

Ik zou het er gewoon goed met hem over hebben en echt duidelijkheid vragen.

Veel sterkte.

groetjes Danique
    33w1d

#3102042 Quote

Hoi Ninthe,

Bij ons was het ook omgekeerd. Ik wilde nog niet, was druk met opleidingen enzo bezig. Die heb ik ook keurig allemaal afgemaakt.  Mijn man is gewoon rustig blijven wachten tot ik er aan toe was. Vanuit mezelf gezien; ik had gewoon in mijn hoofd dat ik bepaalde dingen nog ( voor mijn persoonlijke verrijking om  het maar zo te zeggen ) gedaan wilde hebben. Ik was gepassioneerd met al mijn studies en werk bezig. Misschien heeft hij dat ook. Dan kan hij je ook aangeven wat hij nog allemaal wil en is het voor jou misschien beter te overzien. Mijn man kon daardoor makkelijker wachten.
    Voor een vrouw is het natuurlijk wel anders. Ik weet ook niet hoe oud je bent, daar moet je op een gegeven moment natuurlijk wel rekening mee houden. Maar verder denk ik dat het balangrijk is dat je er allebei echt voor gaat.

succes Juffie

#3102046 Quote

Hallo allemaal,

Als eerste bedankt voor al jullie  lieve reacties. Het doet me goed om hier eens met anderen over te praten. Jullie als zwangere vrouwen hebben deze situatie (of andersom) ook meegemaakt en ik vind het fijn jullie verhalen te horen.

Eigenlijk ben ik nog hartstikke jong (bijna 25), maar ik heb dus geen zin om nog 5 jaar te wachten. Ik ben verder heel blij met mijn relatie en dit is op dit moment dus ook ons enige knelpunt. Mijn vriend geeft als reden dat hij nog niet toe is aan kinderen op dit moment en het financieel eerst goed op een rijtje wil hebben.

Ik denk daar heel anders over. Ik ben ook heel anders opgevoed. Ik snap best dat er geld moet zijn om een kind optevoeden en teverzogen, maar je kunt het zo duur maken als je zelf wil. We wonen op dit moment in een huurhuisje, kunnen financieel goed rondkomen en hebben een kamertje over. Dus daar zit geen probleem volgen mij. Hij wil eerst een huis kopen, maar dan?? Dan hebben we een dure hypotheek en kan ik niet minder gaan werken en is er geen geld voor een kind. Ik heb daarom ook helemaal geen zin in een koophuis. Ik wil gewoon hier in ons huurhuisje verder en dan kijken of we als we een gezinnentje zijn dan een aan een koophuis kunnen beginnen, want dan weet je pas echt waar je aan toebent in de toekomst.

Ik vind het gewoon een heel moeilijk onderwerp en het is ook moeilijk om er met hem over te praten, meestal lacht ie het weg. En ik wil gewoon serieus genomen worden.

Ik denk dat ik voorlopig maar gewoon even moet afwachten en me niet zo druk moet maken.

Sorry mijn verhaal is een beetje te lang geworden.

Als jullie nog ideeen en tips hebben wil ik ze natuurlijk graag horen, vind het fijn om het hier met jullie/anderen over te praten.

Liefs mij

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct