Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287615 Islamitische Jongensnamen

• Auteur

Hoi meiden,

vraagje en dan vooral aan de moslima's onder ons en de vrouwen met islamitische mannen:

Mijn man is moslim en wij willen onze kinderen volgens de islam opvoeden. Dat betekent dus ook een islamitische naam. Bij ons zoontje zijn we eruit gekomen en we zijn allebei heel blij met zijn naam. Maar inmiddels  ben ik 25 weken van onze tweede spruit en begint de zoektocht naar namen weer. Omdat ik Nederlandse ben en  ik de naam zelf ook graag goed kan uitspreken (en mijn kant van de familie ook) vallen er best wat namen af. Verder vind ik sommige namen wat 'zwaar' als jullie begrijpen wat ik bedoel en meer voor volwassen dan voor kinderen.

Met ander woorden: ik ben op zoek naar vrolijke (liefst beetje korte) islamitische jongensnamen. Voor een meid zijn we er al wel uit!

Hebben jullie leuke ideeen??

Alvast bedankt!
    Mienetje

#3102030 Quote

Hoi,

ik ben zelf ook Nederlandse,  maar mijn man is Afrikaans en moslim. Wij willen niet persé een islamitische naam, maar wel graag een Afrikaanse. Maar de meeste namen uit Guinee zijn wel islamitische. Voor een meisje hebben we wel een leuk lijstje. Maar voor een jongetje vinden wij het ook erg lastig. Veel namen vallen voor mij af. Sommige zijn te lastig, ongepast in de Nederlandse taal of komen al veel voor ( Mohamed bijvoorbeeld). Leuke, makkelijk uit te spreken en het liefst een beetje korte namen………………….

Hier een paar jongensnamen die volgens mij islamitisch zijn( weet niet of de schrijfwijze klopt, maar dat weet je man vast wel)
    * Karim
    * Abdul/ Abdullah
    * Allasane
    * Ousmane
    * Abdou (-rahmane)
    * Ismaël
    * Ibrahim
    * Amine

Enkele namen die mij zo te binnen schieten…………succes…………wij zijn er ook nog niet uit……….

Groetjes Keita
    20wkn 1dag

#3102075 Quote

Hoihoi,

Mijn vriend is Marokkaans en ik Nederlandse. We hebben ook even goed nagedacht. We wilden wel dat iedereen het kon uitspreken. Maar we waren er redelijk snel uit. Teminste de roepnaam staat al een maandje of 4 vast. Maar we willen zo graag nog een tweede naam. Mijn mannetje gaat Yassin heten. We spreken het uit als Jessin.
    Wat ikzelf ook hele mooi namen vind:
    Soufiane
    Zakaria
    Faisel

Succes in ieder geval

Groetjes Chris

#3102079 Quote

Isa,
    Rashid,
    Rustam(Roestam, Rostam)
    Anvar
    Raffael,
    Akbar

#3102146 Quote

he, dank je jullie wel voor jullie reacties. Vind het wel lastig hoor!
    Maar er zitten wel een paar mooie bij.
    Mochten er nog meer dames zijn die leuke  jongesnnamen weten:  graag!!!

groetjes,
    Mienetje

#3102147 Quote

Misschien kan je op deze site nog verder snuffelen!
    http://www.muslim-names.co.uk/

Groetjes
    Wasabimammie!

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102150 Quote

Hoi Hoi …

Ik vind Jessin een hele mooie islamitische naam…….

#3102209 Quote

Salaam Aleikum/ hallo,

Zelf ben ik dus met een Marokkaanse man getrouwd, we hebben een dochter van bijna 4 en toen zij geboren werd hadden we zoiets van, het moet wel uit te spreken zijn voor beide families, haar naam is dus Ambar geworden.
    Voor een jongen zijn er echt leuke namen die ook voor beide partijen goed uit te spreken zijn zoals: Younes, Karim, Tariq, Souhail, Eyoub, Abil, Abdel ( kader, Aziz, Halim enz enz, …) Anas, Ridouan, Anouar.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt en nog veel geluk verder!

Ma salama,

Amani

#3102295 Quote

Ik ben een Turkse en 23 weken zwanger, mijn man is een Nederlander. Vorige week 20 wkn echo gehad en wij wilden niet weten wat het wordt.

Namen zijn erg moeilijk zeker omdat mijn famillie nog in Turkije woont, en zijn fam Nederlands is. Qua opvoeding doen wij het vrij simpel, zeker ook omdat ik werk en de kleine straks een aantal daagjes naar de opvang gaat. Gewoon multi cultureel, hij of zij gaan we straks wel twee talig opvoeden.

Maar wij hadden bedacht voor een meisje.
    -Lina
    -Ashia

Voor een jongen wordt het Ferdie.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct