Vanaf de 7e/8e week erg misselijk en veel spugen…
Toen ik 11 weken zwanger was en amper wat kon binnen houden, heb ik de gynaecoloog gebeld en ik mocht meteen langs komen. Hij schreef me Stemetil zetpillen voor, ze hielpen wel een beetje, maar erg kort, 2 a 3 uurtjes… Ik bleef wel misselijk, maar wat minder erg.
Drie weken later, toen ik dus al de grens van 3 maanden voorbij was, heb ik van de huisarts Suprimal tabletten voorgeschreven gekregen. Ze hielpen wel, maar ik werd er half bewusteloos van. Ik kon alleen maar slapen en praten en bewegen ging niet eens meer na het innemen van zo'n tablet. Gevaarlijk spul vond ik het. En het zat me niet lekker, wat ik binnenkrijg, krijgt het kindje ook binnen…
Vier weken geleden, bij de controle bij de gynaecoloog, stelde hij voor om acupunctuur eens te proberen. Bij ons in het ziekenhuis doen ze dat. De eerste twee weken ben ik iedere dag geweest, 1 naaldje in mijn hoofd en 1 in mijn arm. En na twee weken, ga ik nu om de dag en dat gaat redelijk goed. Ik heb goede dagen, maar ook nog steeds slechte dagen… Maar ik ben allang blij dat ik me soms ook heel goed voel en niet misselijk ben en ik geniet dan nu ook van die momenten! Ik gebruik verder geen medicijnen meer! En had nooit gedacht dat acupunctuur zou kunnen helpen, ben helemaal geen zweverig type. Dacht altijd dat je er in moest geloven… Nou ja, laat mij er dan maar in geloven! Bij mij werkt het wel wat!
Groetjes Bianca, 20 wk en 1 dag