287621 Zo Erg Had Ik Het Nog Niet Meegemaakt
-
AuteurBerichten
-
Ik ging gisteren mijn dochters van de zwemtraining ophalen. Dus ik kom daar aan en zoals altijd zaten er meerdere moeders te wachten op hun kroost. Eén van die moeders is een goede kennis van mij en dus ging ik met haar in gesprek. Twee meoder tegenover ons gingen samen zitten smoezen, maar nog niet eens onopvallen, maar gewoon echt provocerend.
"is ze weer zwanger"
"ja lijkt het wel op"
"maar ze heeft toch net een kind gekregen"
"ja en ze heeft er al 3"
"tssss het kan niet op he"
"zeker een ongelukje"
….en tijdens dit gesprek werd er erg provocerend mijn kant opgekeken.
Ik ben gewoon verder gegaan mijn eigen gesprek en wij hebben elkaar eens aangekeken. daarna ben ik met mijn meiden, buik vooruit gewoon lekker weggelopen.
Ongelooflijk he, mensen die je nauwelijks kennen, oordelen even dat je niet een vierde kind mag krijgen en al helemaal niet twee snel achter elkaar, en dat het dus een ongelukje moet zijn.
Las laatst ergens op het forum dat iemand zich afvroeg waarom het zo is dat als je jong voor kinderen kiest dat het dan niet vanzelfsprekend is dat mensen blij voor je zijn. Ik moet zeggen dat ik helemaal begrijpt wat ze bedoeld. Er is altijd wel wat te zeuren in ogen van anderen, maar gewoon blij zijn voor elkaar is er eigenlijk niet meer bij.
En dat maakt me toch wel triest.
Hoi ,
ik herken dit ook maar dan in andere mate….ik heb in februari een hersenbloeding gehad en toen dus bleek dat ik zwanger was waren de reacties enzo ook niet van de lucht allereerst mijn eigen moeder ….kind waar begin je aan mijn god hoe wijs ben je ….nou leuke reactie van een oma kan ik je vertellen …dat het niet gepland was is een ander verhaal maar zoals ik al vaker zeg je kan niets plannen mijn eerste zoon is een ivf kindje en weet dus als geen ander dat je zoiets niet kunt plannen als zwanger worden…..bergijp me niet verkeerd het was niet gepland maar daardoor niet minder welkom mijn man en ik zijn ondanks alles enorm gelukkig samen zwanger te zijn.Moeders aan school gaan even discussieren over waarom ik zwanger ben en hoe ik daar bij kom en wat ik niet allemaal op mn nek haal na zon zware ingreep en blablabla maar zoals je zegt wel altijd zo dat je het net hoort en hun denken van niet.Ook zijn dat de gene die heel graag willen weten hoe het gaat met je baby en jou.Tot alles op rolletjes loopt want dan ben je geen intressant gespreksonderwerp meer.
Maar goed ondanks alles zou ik zeggen geniet ervan en niemand bepaald hoe en waarom iemand zwanger is;-)……denk maar zo jaloezie is toch nog iets waar mensen heel moeilijk mee om kunnen gaan. Er moet voor sommige mensen toch iets te mauwen overblijven he 😉geniet van je zwangerschap en dikke knufffff voor je 3kids al;-)
Jeetje een hersenbleoding, dat zal een schok zijn geweest. Je bent wel goed hersteld?
Lijkt me trouwens een geweldig kado als je zomaar spontaan zwanger wordt nadat je eerste dmv IVF (ook een kado uiteraard) is geboren.Tja het zal allemaal niet makkelijk zijn. een kindje na een hersenbleoding, een vierde kindje terwijl dat de ander straks net een jaar is als die geboren wordt. Maar moet altijd alles makkelijk zijn? Het lijtk ook wel of anderen mensen voor je bepalen wat je wel en niet aankunt. Nou 3 lukt prima, dus 4 zal ook geen probleem zijn ijkt me.
Miep
Nou Miep, went er maar aan!!
Mijn moeder heeft 4 kids gekregen en dat werd al niet normaal gevonden terwijl dat al weer meer dan 20 jaar geleden is.Mijn moeder kreeg netjes eerst een meid en daarna een jongen.
Toen ze nadien zwanger was vroegen ze al: je hebt toch al een jongen en een meid?? Wat wil je nog meer??
Alsof je door moet gaan tot je beide geslachten hebt!!!
Toen ik er was en vrij snel erg ziek bleek te zijn wilde mijn moeder geen kinderen meer. Dat kon ze niet aan. Ik lag zo veel in het ziekenhuis!! en ze wisten niet hoe lang ik te leven had.
Maar mijn broertje dacht daar anders over en zwom langs het spiraaltje heen.
Dat was eerst schrikken, maar toen uiteindelijk bleek dat hij niet dezelfde ziekte had als mij, was ie meer dan welkom!!
Daar was de omgeving het dus helemaal niet mee eens!!
Al 2 kinderen en nog 1 in het ziekenhuis!!! en dan nog 1 op komst…. nee dat ging echt niet!!!!En nadien ook toen het met mijn beter ging en mijn moeder met ons 4en op stap ging, werd ze ook vreemd aangekeken.
Op vakantie gaan en dan zeggen 2 volwassenen en 4 kinderen… nee niet mogenlijk…. wel met minder kinderen.
Slaat allemaal nergens op, maar de wereld is keihard eb heeft geen respect voor jouw wensen.
Wens je gewoon heel veel plezier met alle kids en geniet ervan.
Het is jou gezinnetje waar jij je lekker mee bezig houd. Laat de rest maar lullen!!Liefs Alma 38 weken van 1e kindje
Hoi Miep,
ja ik ben volledig hersteld na de hersenbloeding heb alleen iets kracht verlies en gevoelverlies in mn linkerhand maar daar ken je rekening mee houden en lukt me aardig ben 3x geopereerd en alles is volgens neurologen nu ok.Een klap was het zeker en niet zo zeer voor mezelf want heb daardoor 3weken in coma gelegen.dus niets van mee gekregen maar mijn omgeving natuurlijk wel maar goed het is allemaal in toch enorm korte tijd goed gekomen en ik probeer in zoverre de gyn. dat toelaat enorm te genieten van mn zwangerschap en zeker waar 3 mee kunnen eten kan een 4de makkelijk bij al zal het niet altijd makkelijk zijn maar zoals je zegt het hoeft toch ook niet altijd makkelijk te gaan…..dat gaat het ook niet zonder kinderen en ach lekker laten lullen die mensen we hebben brede rug he(zeker nu we groeien) 😉
wat heb je dochters/zonen???
Groetjes Corina;-)
Mijn oudste twee zijn meisjes (bijna 7 en 8(zit 16 maanden tussen de dames)) en de jongste is een jochie (ok zo'n vooroordeel want het moest natuurlijk an iedereen een jongetje zijn) van net 6 maanden. Ik ben nu 14 weken zwanger van ons vierde kindje.
Vorig jaar eind april ben ik na een zwangerschap van 18 weken ben ik bevallen van een piepklein jongetje. Dat draag je natuurlijk ook altijd in je hart mee.
Straks wordt dit mijn derde bevallen binnen 3 jaar, maar ik moet zeggen dat ik me eigenlijk ontzettend goed voel. wel moe, maar ik heb integenstelling tot de laatste twee ker geen last van een te hoge bloeddruk. de hoofdpijn is (nog) niet aanwezg. En bij de meiden was ik veel misselijk. Ook daar heb ik nu nauwelijks last van. Kortom het gaat prima.
Ja zal wel een schok zijn geweest voor je omgeving. Ik heb ooit trombose gehad. In mijn schouder en men was nogal bang dat het los zou schieten. waren dus ook angstige momentjes. Alhoewel naturlijk niet te vergelijken met dat van jou.
Fijn hoor dat je zo geod herstelt bent en dan nu zoo'n wondertje erbij. Prachtig.
ja hoor de rug is breed en de buik wordt straks lekker dik. gewoon trots showen.
miep
Lees ook: Zwanger, en nu?
quote: alma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-10-2006 09:28:11'));
Nou Miep, went er maar aan!!
Mijn moeder heeft 4 kids gekregen en dat werd al niet normaal gevonden terwijl dat al weer meer dan 20 jaar geleden is.Mijn moeder kreeg netjes eerst een meid en daarna een jongen.
Toen ze nadien zwanger was vroegen ze al: je hebt toch al een jongen en een meid?? Wat wil je nog meer??
Alsof je door moet gaan tot je beide geslachten hebt!!!
Toen ik er was en vrij snel erg ziek bleek te zijn wilde mijn moeder geen kinderen meer. Dat kon ze niet aan. Ik lag zo veel in het ziekenhuis!! en ze wisten niet hoe lang ik te leven had.
Maar mijn broertje dacht daar anders over en zwom langs het spiraaltje heen.
Dat was eerst schrikken, maar toen uiteindelijk bleek dat hij niet dezelfde ziekte had als mij, was ie meer dan welkom!!
Daar was de omgeving het dus helemaal niet mee eens!!
Al 2 kinderen en nog 1 in het ziekenhuis!!! en dan nog 1 op komst…. nee dat ging echt niet!!!!En nadien ook toen het met mijn beter ging en mijn moeder met ons 4en op stap ging, werd ze ook vreemd aangekeken.
Op vakantie gaan en dan zeggen 2 volwassenen en 4 kinderen… nee niet mogenlijk…. wel met minder kinderen.
Slaat allemaal nergens op, maar de wereld is keihard eb heeft geen respect voor jouw wensen.
Wens je gewoon heel veel plezier met alle kids en geniet ervan.
Het is jou gezinnetje waar jij je lekker mee bezig houd. Laat de rest maar lullen!!Liefs Alma 38 weken van 1e kindje
Tuurlijk kan je gewoon op vakantie. Zal me niet tegenhouden hoor. Ja we houden er rekening mee met hoe, maar afgelopen zomer ben ik in mijn uppie met 3 kids (entje van net een paar maanden) gaan kamperen. Manlief moest helaas werken, maar het ging prima.
Juist lekker ontspannen.
Eigenijk erg he, het idee dat jouw broertje in de ogen van anderen niet welkom was.
Dat heb ik nu ook een beetje. Dit kind is ook zo welkom en zal ook alle liefde krijgen. Mijn meiden vinden het geweldig. Gelukkig reageert de familie onze beide ouders0 wel positief. En dat terwijl dat mijn moeder een echt twee kids moeder is. Ze zijn gelukkig wel allemaal blij voor ons.Miep
Hoi Dames,
Ik kom zelf uit een gezin van 5 kinderen en op mijn moeder had iedereen ook op- en aanmerkingen. Sommige zeiden gewoon ik nodig je niet uit hoor want dan wordt het te druk met al die kinderen van je. Maar mijn moeder trok zich er nooit wat van aan.
Het is niet makkelijk maar het belangrijkste is dat jij het leuk vindt, mensen hebben altijd wat te zeuren. Het is nooit goed in hun ogen. Daarom moet je gewoon achter je keuze staan. Als jij later lekker met al je kleinkinderen en kinderen om je heen zit dan besef je pas hoe rijk je bent. Want heel vroeger was het zo dat je rijkdom af te meten was aan het aantal kinderen dat je had. Dus als je er vier hebt, dan ben je wel heel erg rijk. En rijk zijn, dat wil bijna iedereen.
Kop op en laat je niet irriteren door mensen die ontevreden zijn over hun eigen leven en daarom gaan praten over een ander (dan lijken hun problemen opeens niet meer zo erg).Zolang jij gelukkig bent en je je kinderen kunt verzorgen kan de rest de pot op!!!!
Geniet van je zegeningen en je rijkdom!
Veel liefs,
Marjorieja andere mensen kunnen soms echt lomp zijn in dingen. Zo hoor ik elke dag jij bent nog niet dik groeit het wel hihi. Nou niet leuk als je bedenkt dat ik juist omdat de baby te klein is elke week in het ziekenhuis loop. Ook over mijn zoontje zeggen ze nou die is druk enz enz in het zwembad zei laatst iemand tegen mij nou daar ben je klaar mee met zo'n kind. En bedankt dat was wel het ergste wat iemand kan zeggen.
Ik vindt 1 ding wel fijn aan de zwangerschaps hormonen ik zeg het nu gewoon als het me niet bevalt en ik moet zeggen dat voelt echt goed.Veel suc6 met je zwangerschap.
groetjes,
marike -
AuteurBerichten
Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen