Hoi,
Ik vind het heel mooi klinken. Een naam die zo mooi klink zou ik alleen ook wel mooi schrijven, dus in elk geval als 2 namen, met een streepje ertussen. Ik zou gaan voor Sarah-Linde.
Sara en Linde zijn natuurlijk wel voorkomende namen, deze combinatie heb ik nog nooit gehoord.
Wij hadden zelf, toen ik de allereerste keer zwanger was (5 jaar geleden, is helaas een miskraam geworden) ook een naam zelf bedacht. Wij vonden het ook mooi klinken. Dat was Moïrana. Er is een stad in Noorwegen die zo heet, alleen spreek je het dan wat anders uit dan dat er staat. We waren nog nooit in die stad geweest, maar wilden er per se een keer naar toe. Wij daar heen! Verschrikkelijk wat een "lelijke" stad. Toen hebben we opgezocht wat de naam betekent: Mo (je moet zeggen Moe) betekent zoiets als stad of industriestad (maar dat hadden wij al gemerkt) en i rana betekent aan de Rana. Nou, dan is het net of je je dochter Capelle aan den IJssel noemt, of Alphen aan de Rijn. Toen hebben w edaar maar vanaf gezien, hoewel we in het Nederlands uitgesproken het nog steeds mooi vinden klinken.
Met Sarah-Linde is natuurlijk helemaal niets mis en ik ben het met Kari eens, als jij zelf steeds de volledige naam noemt, wennen anderen daaraan en gaan ze het niet afkorten.
Wij hebben ons zoontje Max genoemd, is niet af te korten. Nou gaan mensen proberen het te verlengen: Maxje, Maxie (
) of Maxke. Nou dat laatste gaat nog wel. Maar dat is ook iets om rekening mee te houden.
Nu ben ik weer zwanger en we hebben weer 2 korte namen. Niet af te korten en hopelijk ook niet te verlengen.
Succes met je keuze in elk geval!
Patricia