Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287622 Zelfbedachte Meisjesnaam

• Auteur

Ik zou graag jullie mening willen weten over een meisjesnaam waarvan we zelf eigenlijk niet weten of die al bestaat of dat we hem zelf bedacht hebben. Wij vinden de naam mooi klinken, maar twijfelen vooral over de lengte van de naam. We zouden het niet zo leuk vinden als men de naam te lang vindt en de naam door iedereen afgekort wordt.

Goed de naam is: Saralinde (of: Sara-Linde, heb eigenlijk geen idee hoe je het het beste zou kunnen schrijven)

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Wees vooral eerlijk, dus ook als je de naam niks vind hoor ik graag waarom je het geen goede naam vindt. (we hebben nog een heel aantal andere namen achter de hand die wat korter en gangbaarder zijn)

groetjes,
    Janneke

#3102080 Quote

hoi jannetje,
    ik vind het een hele mooie naam.heb m nog nooit gehoord,maar dat geeft toch niks.ik ken ook een jochie die jip-joris heet en een meisje die anne-laura heet.die worden ook zo genoemd.als je zelf de volledige naam aan houdt zal de rest dat ook doen.je moet alleen bij jezelf te rade gaan of je dat ook echt vol gaat houden,zo niet,of je dan tevreden bent met de afkorting die voor jou voor de hand ligt.bij ons zou ze waarschijnlijk in no time Lin heten,wat ik overigens ook erg mooi vind.
    succes met beslissen!
    groetjes kari

#3102082 Quote

Hoi,
    Ik vind het heel mooi klinken. Een naam die zo mooi klink zou ik alleen ook wel mooi schrijven, dus in elk geval als 2 namen, met een streepje ertussen. Ik zou gaan voor Sarah-Linde.
    Sara en Linde zijn natuurlijk wel voorkomende namen, deze combinatie heb ik nog nooit gehoord.
    Wij hadden zelf, toen ik de allereerste keer zwanger was (5 jaar geleden, is helaas een miskraam geworden) ook een naam zelf bedacht. Wij vonden het ook mooi klinken. Dat was Moïrana. Er is een stad in Noorwegen die zo heet, alleen spreek je het dan wat anders uit dan dat er staat. We waren nog nooit in die stad geweest, maar wilden er per se een keer naar toe. Wij daar heen! Verschrikkelijk wat een "lelijke" stad. Toen hebben we opgezocht wat de naam betekent: Mo (je moet zeggen Moe) betekent zoiets als stad of industriestad (maar dat hadden wij al gemerkt) en i rana betekent aan de Rana. Nou, dan is het net of je je dochter Capelle aan den IJssel noemt, of Alphen aan de Rijn. Toen hebben w edaar maar vanaf gezien, hoewel we in het Nederlands uitgesproken het nog steeds mooi vinden klinken.
    Met Sarah-Linde is natuurlijk helemaal niets mis en ik ben het met Kari eens, als jij zelf steeds de volledige naam noemt, wennen anderen daaraan en gaan ze het niet afkorten.
    Wij hebben ons zoontje Max genoemd, is niet af te korten. Nou gaan mensen proberen het te verlengen: Maxje, Maxie () of Maxke. Nou dat laatste gaat nog wel. Maar dat is ook iets om rekening mee te houden.
    Nu ben ik weer zwanger en we hebben weer 2 korte namen. Niet af te korten en hopelijk ook niet te verlengen.
    Succes met je keuze in elk geval!
    Patricia

#3102083 Quote

Oh ja,
    er zijn ook sites waar je het bestaan van namen op kunt checken, ik weet het nu even niet, maar ik zoek het voor je op en geeft de site nog door.
    Patricia

#3102084 Quote

Janneke,
    de site die ik zelf heb bezocht kan ik zo 1 2 3 niet vinden, maar als je bij Google intypt: betekenis + naam, dan krijg je erg veel hits. Is wel grappig hoor om te kijken.
    Patricia

#3102085 Quote

Hoi, ik vind het ook best een mooie naam. Vooral als het geschreven wordt met een streepje ertussen. Ik ken ook een meisje dat Anneroos heet, dus koppelingen van namen komen tegenwoordig wel meer voor.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102088 Quote

hoi janneke,

wat een mooie naam sara linde, ik heb die nog nooit gehoord. ik dekn dat er wel een kans is dat die later misschien afgekort word naar sara of saartje, maar het blijft een speciale naam dus daarom zou ik het niet laten.
    ik ben zelf zwanger van een meisje en was ook op zoek naar een naam die niet vaak voorkomt.
    ik heb em in ieder gevsl nog nooit gehoord.

ze gaat Alana heten, volgens kan dat ook niet afgekort worden.

ken iemand deze naam?

groetjes Miranda 22wkn 1dag

#3102090 Quote

Ik vind er ook niets mis mee, prachtige naam.

Wij hebben op ons lijstje ook een meisjes naam staan wat een samenvoeging is van twee al bestaande namen.

Groetjes
    Chris

#3102100 Quote

In vindt het ook een mooie naam. Ik persoonlijk zou er juist geen streepje tussen zetten, juist om te benadrukken dat het 1 naam is. Het verbasteren van namen kun je nooit helemaal voorkomen, mensen hebben nu eenmaal de neiging hun eigen "liefkozende" draai aan namen te geven, omdat dit het voor hen specialer maakt. Maar ik denk zeker dat wanneer je zelf steeds de volledige naam gebruikt, anderen dit ook eerder zullen doen.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct