Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287625 Vocht Vasthouden

• Auteur

Hallo Meiden,

Ik ben nu ruim 28 weken zwanger, helemaal geweldig allemaal! Wel de nodige kwaaltjes maar goed.
    Ik heb de laatste paar dagen echt last van vocht vasthouden in mijn handen en ik heb hier vooral last van als ik geslapen heb, ik word echt wakker van de pijn in mijn vingers en moet ze dan ook lang boven mijn hoofd houden en masseren voordat de pijn minder wordt. Echt heel vervelend en lastig. Wie heeft een tip om vocht beter af te laten drijven? Ik had al gehoord van bleekselderij, en dit heb ik ookal gekocht. Iemand nog DE tip???

Groetjes Mickey (28 wk)

#3102102 Quote

Hallo Mick,

Ja irritant he dat vocht, heb het zelf ook!! In de ochtend helemaal pijnlijke en gezwollen handen, bij mij komt het door hoge bloeddruk. De verloskundige gaf als tip om 's nachts van die skate-handschoenen aan te doen met zo'n stukje ijzer in de handpalm. Zo kan je je pols niet te ver buigen en blijft de doorstroming beter. En hoe vervelend ook, zout een beetje vermijden, dus geen drop, zoute bouillon etc…. ik hoop dat dit een beetje helpt en wens je nog een hele fijne zwangerschap.

Groetjes Sam   (36 wk)

#3102103 Quote

ook ik hou overal vocht vast, van m'n benen tot m'n armen en zelfs in m'n buik.. Nou had m'n VK als tip om de pijn te verminderen een wisselbad.. Dus ff een paar minuten onder koud water houden, daarna in warm water, dan weer in koud water en dan weer warm water.. Daar schijnt de pijn iig minder van te worden..

Hopelijk helpt het.

Groetjes Claudia
    33 wkn & 4 dgn

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct