Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287632 Erg Last Van Darmen Normaal

• Auteur

He Meiden!

Ik had even een (misschien vrij dom) vraagje.
    Ben dinsdag naar de dokter geweest omdat ik al zo'n 3 weken last had van buikkrampen, soort luchtbellen in mijn darmen, errug vervelend gevoel.

Bleek dat ik zwanger ben, errug blije verast dus!!

Maar omdat ik  nieuw ben met het mooie fenomeen vroeg ik me nu af of die buikkrampen nou normaal zijn, wordt er zo moe van, de hele dag door. Heb een opgezette buik en geen eetlust meer. Dokter  gaf verder niet veel uitleg – vezels eten – 2 stuks fruit etc, maar dat deed ik allemaal al.  

Vroeg me dus af of er meer  zijn die dit ook hebben (gehad) in de eerste weken. Heb trouwens behalve de buikkrampen, moeheid  en een beetje gevoelige tepels (nog) nergens last van – geen misselijkheid ofzo  (en ik met mijn zielige  70A hopen op die cupmaatjes meer, not happening  dus hi hi 😉

Alvast bedankt voor de hulp!
    Groetjes Sanne

#3102136 Quote

hoi sanne
    gefeliciteerd met deze (onverwachte??) verrassing!darmkrampen zijn idd 1 van de ongemakken bij zwangerschap.ik had altijd al veel buikpijn,ik heb een  prikkelbare dikke darm(snel opgezwollen en geirriteerd door bepaalde voedingsstoffen).hier hebben veel vrouwen last van door hormonen.door de zwangerschapshormonen kun je hier nog meer last hebben.vezels en fruit bevorderen de stoelgang waardoor de darm wat kalmeert.dit was bij mij niet genoeg,maar wat wonderbaarlijk effect heeft bij mij zijn yoghurtdrankjes met lcg;fivit,yakult,activia.en verder niet teveel prikkelende stoffen eten en drinken zoals vet vlees,koolzuurhoudende drankjes en zoete zuivelprodukten(melk).zure zuivel is weer wel goed.je kunt meer informatie vinden op internet,zoeken op pds(prikkelbare darmsyndroom).ookal komt het bij jou misschien puur door je zwangerschap,de behandeling is hetzelfde.succes en ik hoop dat je snel iets vind om de krampjes de baas te worden.ik weet hoe vervelend en vermoeiend het is.
    groetjes kari

#3102213 Quote

Hoi Sanne, ik heb net als de andere dame die reageerde PDS (sorry, was even haar naam kwijt)… en ik heb echt 'ontploffingen' in m'n buik. Soms ben ik bang dat mijn kindje er zeeziek van wordt, haha! Maar zelfs als ik geen afwijkingen had, was het volgens mijn gyn heel normaal hoor!

Bepaalde voedingsstoffen kunnen het erger maken: vet, aardappelen, tomaten, kool, prei, ui. Rauwkost hielp juist weer bij mij. Maar vooral: beter de hele dag kleine beetjes eten dan drie flinke maaltijden.

Gefeliciteerd! En doe maar rustig aan, dat helpt ook 🙂
    ~ Hilde

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct