Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287636 Hoe Lang Is Jullie Wiegje

• Auteur

hai meiden,

Nu zag ik de verhalen over de diepte van de wieg, eigenlijk was ik wel benieuwd
    hoe lang jullie wiegje is en hoelang jullie kindje erin heeft gelegen..

Wij hebben 3 weken geleden een wiegje gekocht via marktplaats..
    Eenmaal thuis vond ik de wieg best wel kort, namelijk 70 cm…
    Nu was ik mijn kinderwagenbak aan het meten en die is ook 70 cm en daar
    heeft mijn dochter 5,5 maand ingelegen…
    Mijn dochter was met 8 maanden ongeveer 70 cm dus kan de baby er toch
    wel 6 maanden in slapen????
    Naar mijn idee is de baby er straks met 3 maanden al uit gegroeid..

Wat denken jullie????

groetjes simone

#3102148 Quote

Ik heb een wieg die 45 bij 90 cm is. Het is een Duitse wieg, die zijn meestal iets groter. Ik merk dat de wiegenhoesjes er ook maar net in passen, moet echt de jersey gebruiken, want de anderen passen niet. Wel inderdaad een voordeel dat de kleine er lekker lang in kan liggen. Maar aan de andere kant, als ze zich op kunnen trekken moeten ze toch naar het ledikant he.
    Het is dus helemaal afhankelijk van hoe snel je kleine groeit en hoe beweeglijk hij/zij is.
    Ik denk dat je toch wel 10 cm langer nodig hebt dan dat je kleintje is. Boven hoofdje 5 en bij de voetjes 5, tenslotte zit daar ook de deken ingestopt.
    Dus als je wieg 70 cm is, dan denk ik dat hij tot 60 cm in de wieg kan. Dat is dan inderdaad met een maand of 3 al.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes
    Wasabimammie!

#3102151 Quote

Hoi Hallo,

ik heb net even mijn wiegje opgemeten en die is 100cm lang en 55 cm breed nu is dat wel een zelfgemaakte wieg door een oom van een vriendin van me dus zijn niet echt standaard maten neem ik aan anders moet je misschien bij google eens zoeken of daar maten op staan voor een wiegje

Groetjes Corina

#3102155 Quote

Hoi,

Een standaard nederlands wiegje is 80 cm bij 40 cm en een ledikant is 120 cm bij 60 cm.

Ik heb zelf een wiegje en een ledikantje en ik denk dat de baby 3 maanden in het wiegje kan. Ik vind het toch wat knusser dan een baby in een megaledikant…. en we hebben het wiegje in het begin in onze slaapkamer staan en een ledikant zou toch wat krap worden.

Groetjes Mickey (28 wk)

#3102172 Quote

Hoi!

die van mij is ook maar 70 cm lang. Dan kan de baby er misschien wat minder lang in maar dat vind ik niet erg. Als het niet meer past  gaat 'ie gewoon in de ledikant.

groetjes,
    Anna

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct