Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287641 Zwanger Van 4e Kindje

• Auteur

Hallo allemaal,

Ben je ook zwanger van de 4e? Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen over onze zwangerschap (als je tenminste hiervoor nog tijd hebt haha).
    Zelf ben ik op  dit moment bijna 15 weken zwanger. Wij hebben al 2 meisjes en een jongen. Ben benieuwd hoe de reacties zijn in jullie omgeving. Ikzelf was best wel 'bang' voor negatieve reacties, maar dat valt echt reuze mee.
    4 kinderen lijkt me echt heel leuk, wel druk, maar volgens mij rol je daar vanzelf wel een beetje in. Wel is het zo dat er wat praktische 'problemen' om de hoek komen, hoe doe je dat bijvoorbeeld in de auto?

groetjes, Henriëtte

#3102189 Quote

hoi henriette

ik ben ook zwanger van de 4e…
    ik heb 1 meid van 11 en 2 jongens van 8 en 3 en zo ook nummertje4 is een jongen..
    ben nu 24 weken zwanger en het gaat nu gelukkig weer goed…
    ik heb bij 18 weken bloedverlies gehad en moet sindsdien rustig aan doen……
    mag dus geen huishoudelijke dingen meer doen….
    valt wel vies tegen om alles aan andere over te laten maar het is voor een goed doel…..
    wij zijn ook nog niet aan de baby kamer begonnen moet eerst nog verbouwd worden
    ik hoop dat het met kerst klaar is…..
    en zijn jullie al bezig?????

groetjes mandy

#3102192 Quote

Hoi,
    Ook ik ben zwanger van de vierde, inmiddels 22 weken. Ik heb drie dochters van 7,5 en 3 jaar oud. Ik krijg wel geregeld "negatieve" reacties, zoals goh dat is druk, is dat niet zwaar, jij liever dan ik etc. Verder natuurlijk de reactie, zo dus jullie gaan voor een jongetje!
    Onzin natuurlijk, we hebben drie schatten van dochters die het prima samen kunnen vinden, dus waarom zou ik perse een jongetje willen hebben. Als het kindje maar gezond is dan ben ik gelukkig.
    Op dat soort reacties reageer ik meestal met een grapje en ik maak duidelijk dat we er zelf heel blij mee zijn.
    Deze zwangerschap was niet helemaal gepland, we waren nog volop in discussie of er een vierde mocht komen, en wanneer… en toen was ik dus al zwanger.
    Inmiddels zijn we er helemaal aan gewend en genieten we met z'n allen van de baby in de buik. Volgens mij wordt dit kindje heerlijk verwend door de hele familie.
    Trouwens ik geloof niet dat vier kinderen veel drukker is dan drie kinderen. De oudste worden steeds zelfstandiger en helpen ook best een handje mee en de opvang is al goed geregeld.
    Naast mijn gezin heb ik een drukke, maar zeer leuke parttime baan en het nodige vrijwilligerswerk.

groet van Else

#3102200 Quote

hallo,

ik ben zwanger van mijn vijfde kindje,heb twee dochters van 15 en 8 , en twee jongens van 13 en 6.
    deze is een jongen en dat maakt ons niks uit we hebben van alle soorten al twee ha ha ha .
    verder blijft het zwanger zijn net zo bijzonder als de eerste keer,maar dit is wel de laatste keer.
    het is erg leuk om het samen met de andere kinderen te beleven,mijn oudste zoon van 13 wil graag bij de bevalling zijn en leest er veel over leuk hoor!

ben benieuwd of er nog meer grote gezinnen zijn ,we hebben er niet van te voren over nagedacht om zoveel kindren te krijgen het is zo gelopen en hardstikke leuk!

groetjes jeannette 23 weken zwanger van een jochie

#3102210 Quote

hallo

Ook ik ben zwanger van de vierde. We hebben een meisje van 6 een jongen van 4 en een meisje van 1,5 jaar en over een paar weken verwachten we weer een zoon   te krijgen. 1 novemeber ben ik uitgerekend.Ik ben dus aan de laatste loodjes bezig en ja ze worden best zwaar. Rust is er nauwelijks bij, maar ik wist waar we aan begonnen zijn en nemen het allemaal voor lief.(we kreunen en steunen nog wel even door)  Over praktische zaken als de auto, mijn man heeft een bus waar we met 6sen inkunnen en ik heb een auto waar we maar met 5ven in kunnen. Dus zal het er binnen kort wel van komen dat we mijn   auto inruilen voor een grotere. Mijn man is zelfstandig ondernemer en wil zo min mogelijk met de bedrijfs wagen rijden voor prive gebruik. En wat de drukte betreft ja met drie heb je het ook druk en ik moet zeggen dat je zelf wel een beetje makkelijk moet zijn en niet alles tot in de puntjes geregeld moet willen hebben. Zo hebben wij een ander huis gekocht met een hele grote tuin maar het huis moet helemaal verbouwd worden, 1 februari zouden we eigelijk de sleutel krijgen. Maar toen we ons huis te koop hadden gezet wilden de eerste kijkers het meteen kopen maar wel met de eis dat ze er 15 dec al in konden, en zodoende gaan we 1 december beginnen met de verhuizing terwijl de baby dan nog maar een paar weken oud is.gelukkig konden we de sleutel van het nieuwe huis eerder krijgen.  Maar met een tijdelijk onder komen   elders gaan we dit avontuur toch aan. Het is lekker hektisch maar dat heeft ook wel weer wat en uit eindelijk worden we er allemaal toch beter van. We kijken allemaal weer uit naar een hele mooie kraamtijd en proberen van elke dag te genieten wat die ook brengen zal. En het is toch echt geweldig als je samen met je "grote"gezin bent. De liefde die je krijgt en die je kan geven zijn toch een van de belangrijkste dingen in het leven. 4 kinderen is altijd mijn wens geweest en die lijkt nu uit te komen. PRACHTIG TOCH. Ik wens jullie allemaal een hele goede zwangerschap en een wolk van een baby toe.

Liefs linda
    37wk2d

#3102264 Quote

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties, leuk om te lezen allemaal! Ik zal zelf ook nog wat meer over me zelf vertellen, wij hebben dus nu drie kids, 2 meiden van 7 en 5 en een jongen van 16 maanden. Op dit moment ben ik 15 weken zwanger. De meiden vinden het helemaal geweldig. Maar het duurt natuurlijk nog wel een hele poos voordat nr. 4 komt. Van sommigen las ik dat jullie weten of het een jongen of meisje wordt. Bij mijn vorige 3 zwangerschappen wisten we van te voren niet wat het zou worden. Ik ben nu wel heel nieuwsgierig, maar ik denk toch dat we ons laten verrassen. Het belangrijkste is toch dat het gezond is!
    Zelf ben ik afgelopen voorjaar gestopt met werken. Tijdens mijn laatste zwangerschapsverlof is er op mijn werk een reorganisatietraject geweest. Om mijn baan te behouden moest ik 3 dagen per week gaan werken. Daarvoor werkte ik al sinds de geboorte van de oudste 2 dagen per week. Ik heb het e.e.a. een beetje kunnen rekken door het opnemen van ouderschapsverlof, maar toen het einde hiervan in zicht kwam, zag ik die 3 dagen helemaal niet meer zitten en heb ik besloten om mijn baan op te zeggen en voorlopig fulltime thuis te blijven. Dat gaf moet ik zeggen toch wel heel veel rust. Na 19 jaar gewerkt te hebben bij dezelfde werkgever was het wel een hele verandering. Ik heb trouwens wel respect voor degenen die een baan en een 'groot' gezin wel kunnen combineren!
    Ik heb trouwens nog een ander vraagje. De drie bevallingen die ik heb meegemaakt, waren allemaal ruim over tijd, resp. 15, 17 en 18 dagen. Ik ga er nu ook maar vanuit dat de vierde  ook zo lang op zich laat wachten. Of hebben jullie misschien andere ervaringen? De bevallingen begonnen trouwens uiteindelijk wel allemaal spontaan. Wel drie keer op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen, maar geen ingeleide bevalling o.i.d.
    Ik hoop gauw weer wat van jullie te horen, gezellig.
    En Linda, volgens mij ben jij degene die het eerst gaat bevallen, alvast veel sterkte en ik hoop dat alles goed verloopt!
    groetjes, Henriëtte

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102268 Quote

Hoi Henriëtte

Mijn eerste bevalling zou met 38 wk ingeleid worden vanwege een te hoge bloeddruk maar ik ben de nacht er voor spontaan bevallen, lag al wel in het ziekenhuis. Mijn tweede bevalling is met 39 wk ingeleid en de derde wilde de gyn al met 38 en 39 wk inleiden maar dat ging niet omdat de baby niet wilde indalen en ze is uiteindelijk met 40wk2d spontaan gekomen en nu is mijn bloeddruk weer redelijk goed dus moet ik wachten op een spontane bevalling maar ik hoop dat deze baby niet de traditie voort gaat zetten en me tot 42 wk laat wachten. Liever vandaag als morgen. Alhoewel de oudste twee er dan niet bij kunnen zijn omdat ze een week met opa en oma op vakantie mochten. (deze reis had mijn moeder geboekt vanwegen hun 35 jarig huwelijk, maar ik kwam een week na de boeking er al achter dat ik zwanger was, dus heb ik bvoor ons moeten anuleren en heb ik met heel veel pijn in mijn hart toegegeven dat de oudste twee toch mee mochten omdat ze zelf zo verschrikkelijk graag wilden.) Vandaar dat die nu in portugal zitten. voor de eerste keer onder moeders vleugels uit. En dan meteen een week naar het buitenland. Ik mis ze vreselijk maar ik moet zeggen dat het ook wel fijn is dat ik me nu lekker rustig kan voorbereiden op de bevalling. En de kleine meid nog lekker even alleen de aandacht kan geven.

Liefs Linda

#3102314 Quote

Ook hier een moeder zwnager van haar vierde.

Ik heb twee meiden, één van 8, één van bijna 7 en een jochie van 6 maanden en als ons ukkie geboren wordt dan is ons jochie net een jaar.

De opmerkingen zijn soms ronduit schandalig. Ze hebben natuurlijk niet alleen te maken met het feit dat het de 4e is maar de opmerkingen komen ook omdat er straks maar een jaar tussen 3 en 4 zitten.

Miujn schoonzus weigert te geloven dat het wel degelijk zo bedoeld was, en is er van overtuigd dat het een ongelukje. Sorry hoor ik ben 36, ik weet ondertussen wel hoe het werkt en het is altijd al de bedoeling geweest niet te veel tijd er tussen te laten zitten.

Ach onwetendheid, jaloers gedrag het is me allemaal niet vreemd.

Wij zijn op zoek naar een andere auto, want we moeten er wel met z'n zessen inkunnen. Ik blijf gewoon werken. Het bevalt me allemaal prima. En wat betreft druk. Sommige mensen zonder kinderen hebben het drukker, en leven heel wat onregelmatiger dan wij. Drukte is relatief en ik geniet ervan. Ik voel tenminste dat ik leef.

Miep

#3102350 Quote

hallo allemaal,

ik wil even reageren op het verhaal van miep,het is inderdaad zo dat mensen soms zo   onwetend kunnen reageren, ik ben nu zwanger van de vijfde, en iedereen gaat er maar van uit dat het een ongelukje is en vinden het erg voor   ons.
    het is bewust gemaakt en we genieten erg van een groot gezin,en als mensen vinden dat wij het straks zo druk krijgen dan komen ze maar helpen,maar dan zie je ze niet!!!

Met vier schoolgaande kinderen en een wasmachine die twee keer per dag draait enz. is het ook druk , ik heb straks een babytje voor mezelf alleen iedereen naar school en ik kan lekker tutten, dus laat allemaal maar kletsen wij willen het zo ,en wie het er niet mee eens is heeft pech !
    Ik vraag nooit iemand om hulp doe alles zelf ,werk nog als kapster , dus laat zeuren die mensen!!!

p.s. ben oud (41) en wijs genoeg om zelf keuzes te maken, en de mensen die zo met hun oordeel klaar staan vragen wel op zondag aan mij kan je nog even m'n haar doen , nou vraag ik je !!!   meiden geniet van jullie zwangerschap en van al jullie kinderen doe ik het ook.

groetjes jeannette

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct