Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287643 Bevallen Op Verzoek

• Auteur

Hallo allemaal,

ik ben Jeanette, moeder van een dochter van 2 en nu 28 weken zwanger van een zoontje. Mijn eerste zwangerschap is met 37 weken geeindigd met een ingeleide bevalling wegens acuut HELLP syndroom. Mijn dochter was bij haar geboorte slechts 2165 gram. Dit voorjaar heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Zoals jullie je kunnen indenken is deze nieuwe zwangerschap niet echt een feestje omdat ik zo ontzettend angstig ben dat er van alles fout kan gaan.
    Zijn er onder jullie zwangeren die vanwege hun eigen angsten op een vastgesteld tijdstip worden ingeleid? Dit lijkt mij erg rustgevend, maar ik weet nog niet of mijn gynaecoloog hiertoe bereid is.

Ik ben benieuwd of jullie afspraken met een gynaecoloog hebben kunnen maken.

Groeten, Jeanette

#3102182 Quote

Hoi Jeanette,

Volgens mij kun je hierover wel een afspraak maken met je arts. Ik kan het me heel goed voorstellen dat je ook wilt weten waar je aan toe bent. Zeker als je je zorgen maakt.

Toen ik na mijn eerste bevalling in het ziekenhuis lag, was er andere moeder die al tijden van te voren wist, dat ze met 37 weken, uit voorzorg, een keizersnee kreeg.

Ikzelf zit ook met hetzelfde probleem. Ik ben nu 26 weken zwanger van de tweede. Officieel ben ik op 19 januari uitgerekend. De enige zekerheid die ik heb is dat ik niet later dan die datum zal bevallen (vanwege  zwangerschapsvergiftiging bij de eerste).

Veel succes,

#3102183 Quote

Hoi,
    rot zeg, die onzekerheid. Maar volgens mij kan je zo'n afspraak alleen maken als je met een keizersnee moet bevallen. Ik was bijna 42 weken zwanger en had ook zw.sch.vergiftiging en vroeg of ik alsjeblieft kom worden ingeleid want ik was zo bang…(een nichtje van mij had ook accuut HELLP gehad en ik was bang dat dat bij mij ook zou gebeuren)
    Nou ik moest nog maar een weekje wachten, er waren vrouwen genoeg die 43 weken liepen.
    Ik heb later wel een klacht over die arts ingediend hoor.
    Ik hoop voor jullie dat het wel mag. Ikkan het ook eens gaan overleggen, ik moet nu nog 7 weken.
    Groetjes,
    Patricia

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct