Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287648 Familiedrama

• Auteur

dag lieve dames, (zijn er trouwens ook heren die wat schrijven?)
    Mijn familie is nogal geschokt over het feit dat ik zwanger ben. Ik zelf moet er ook erg aan wennen, maar het is echt niet gepland en helemaal een wonder! Maar terwijl ik stiekum blij begin te worden raken de mensen om me heen steeds meer in de stress. De 'vader' laat het dus afweten. Mijn moeder huilt alleen maar, en van mijn broer mag ik niet meer op zijn huwelijk komen. En dat allemaal omdat ik geen relatie heb. Zoveel zorgen aan mijn kop kan toch niet goed zijn? Heb erg de neiging om me te gaan verstoppen ergens, telefoon uit etc. Ik wil graag wat blijheid om me heen. Heb gisteren heel lief mijn buik ingesmeerd en geliefkoosd. Zo'n kindje die er persé wil zijn is bij mij echt wel in goede handen. Die moet vertroeteld worden.
    buurmeisje

#3102224 Quote

hey buurmeisje,

ik wens je toch ondanks   alles alle geluk toe en weet zeker als ik je verhalen en meedeleven naar andere mensen toe zo lees dat het kindje bij jou zeker in goede handen is….het lijkt me ontzettend moeilijk voor je en zeker ook omdat je bij je broer niet mag komen op de bruiloft …..sorry maar sommige mensen zijn echt heel erg kortzichtig vreselijk gewoon……ik wens je alle geluk toe en ga lekker door met smeren weet uit ervaring dat ze dat heerlijk vinden mijn babytje zoekt mn handen op als ik er mee bezig ben .

dikke knufffffff en kop op he

Corina           26weken

#3102225 Quote

Hoi Buurmeisje,
    Sorry dat ik het zo zeg, maar wat een kortzichtigheid van die mensen. Het is je familie, dus accepteer je hen, maar zei moeten ook jou en jouw keuzes accepteren en respecteren. En je kunt er niets aan doen dat die vent zich ineens niet meer wil binden.
    Ik weet niet waar ik het zag, maar ergens op het forum stond: Hoofd recht, kin omhoog en  buik vooruit!
    liefs,
    Patricia  

#3102226 Quote

Getverdemme, ik snap niet waarom mensen zo doen. Je moeder zou in tranen van geluk moeten zijn. Het is toch een wonder, zo schreef je het zelf ook al. En die relatie, daar kun je echt wel zonder. Beter geen relatie dan een slechte. Natuurlijk wordt het zwaar maar er zijn er genoeg die het lukt. En die ook de meest geweldige kinderen grootbrengen. Onzin dus, van die familie van je.
    Misschien draait je familie nog bij. Waar zijn ze bang voor? Dat je het niet redt? Uiteindelijk zijn ze dus bezorgd om je. Dat is in ieder geval positief.    Of is de familieband altijd slecht geweest? Want dan is het natuurlijk een ander verhaal.
    Ik hoop voor jou dat ze gewoon bezorgd zijn, dan is er een kans dat ze bijdraaien

Tja maar jij kunt zo natuurlijk niet lekker genieten en dat moet je wel blijven doen hoor. Heb je vriendinnen die wel blij voor je zijn? Zoek je hun lekker op. En lekker blijven smeren die buik. Is heerlijk voor jou en je kindje. Ga lekker shoppen. Verwen jezelf met wat dan ook. Want het is en blijft een wonder.

Liefs Juffie

#3102229 Quote

Hoi buurmeisje,

Wat vervelend voor je dat mensen en met name je familie zo reageert! De vader van mijn babietje is ook nog steeds alles behalve blij ( nu 5 mnd) maar dat vind ik minder erg dan als mijn familie ook zo zou reageren.

natuurlijk begon mijn moeder ook in het begin meteen van "maar hoe moet dat nu als alleenstaande moeder bladiebla", maar mijn zusjes en mijn vrienden hebben me meteen heel erg gesteund en mn moeder is nu ook wel helemaal bijgetrokken hoor.

mijn advies is: probeer er met ze over te praten, zo van: natuurlijk was  dit ongeplanned, maar nu ik eenmaal zwanger ben ga ik er voor en ik verwacht dat jullie me steunen. Dit kun je ook in een brief doen, ik weet natuurlijk niet hou jouw verhouding met je familie is.

als ze hier niet positief op reageren dan moet je ze misschien maar een beetje laten, ( ga ipv die bruiloft maar iets leuks met een vriendin doen!) plaatst je zelf iig niet in de slachtofferrol naar hun toe! verminder het contact dan tijdelijk maar een beetje. Het is niet goed als je de hele tijd maar onderhevig bent aan hun beschuldigingen etc.

Al die stress is ook niet goed voor je babietje hoor!!!!! dus trek de stekker er maar uit, neem tijdelijk een extra prepaid mobiel ofzo ( nummer alleen aan voor jou positieve mensen geven!), ga bij iemand logeren voor een weekje zodat je even tot rust kunt komen en alles voor jezelf op een rijtje kunt zetten. zoek mensen op die je wel willen ondersteunen en blij voor je zijn. er is ook maatschappelijk werk etc.

En bovenal, ga lekker door genieten van dat kleine minimensje in jouw buik dat jou als mama gekozen heeft, daar ligt jouw toekomst tenslotte, met of zonder familie!

veel sterkte en liefs, MM

#3102236 Quote

Goh daar kan ik nou echt niet bij he, als je zelf blij bent wat is er dan voor andere mensen moeilijk aan om ook blij te zijn voor jou! En al helemaal als het je bloed eigen familie is!!!

Ik zou gewoon zeggen dat het mijn keuze is er voor dit kindje te zijn en dat je hoopt dat iedereen daarachter staat, want dat verandert verder toch niks in de band tussen jou en je familie!!! Ja, je zou zeggen dat ie juist door de verwachting van de baby sterker word en hechter.
    Je familie wil lijkt mij toch ook dat jij gelukkig bent…..

Heeeel veeel succes dan maar en laat maar ff wete hoe t verder vordert……..

Groetjesssss

40wkn 3dgn  (kom nou maar meisje, mama is er klaar voor, AL HEEEEL LANG)

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102237 Quote

Hey Buurmeisje,

Ben nieuw op het forum en las net je verhaal. Tja: bemoeizuchtige familie die een mening moeten hebben en dan ook nog eens chantage toepassen (niet op het huwelijk mogen komen van je broer, wie denkt ie wel niet dat hij is!)…..hou op schei uit! Ze hebben vaak geen idee wat ze bij je veroorzaken met hun meningen omdat ze louter en alleen vanuit zichzelf redeneren.
    Het is pijnlijk, maar bedenk:

Velen menen te weten, slechts weinigen weten te denken!

En inderdaad: kies nu lekker voor jezelf en richt je op de mensen die wel positief zijn. Maak voor jezelf maar eens een lijstje met namen van mensen die wél blij voor je zijn. Dat zullen er altijd meer zijn dan degenen die menen je moeten te veroordelen. Tel uit je winst.
    Sterkte.

#3102238 Quote

Lief buurmeisje

Waar woon je? ik heb 5 jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Ik was ook alleenstaande moeder die tijdens de zwangerschap in de steek is gelaten door de vader.  Als je wilt praten, mijn msn is:

fam-de-lange@hotmail.com

Liefs Nienke

#3102244 Quote

Hoi meid,
    vervelend voor je zeg. Het is niet leuk als belangrijke mensen voor jou als persoon zich zo opstellen. Mijn advies is dan ook: probeer vooral mensen om je heen te verzamelen die je wel steunen. Heb je die maar weinig, dan zou ik steun gaan zoeken bij maatschappelijk werk of zo.
    In elk geval heel veel succes.
    Groetjes V.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct