Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287657 Zwangerschapssuiker

• Auteur

Hallo,

Ik moet aanstaande woensdag naar het zks toe om bloed te prikken voor zwangerschapssuiker. Mijn baarmoeder staat erg hoog voor de duur van de zwangerschap waardoor ze het even willen checken. (baarmoeder staat op 30 cm en was bij de laatste controle 23wk en 5 dgn.) Mijn zoontje is ook best flink bij de geboorte (eerste kind)

Wat ik wil weten is wat de symptonen zijn van zw.suiker? Kan het kwaad voor de baby? En hoe gaat het na de bevalling? Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ook zw.suiker hebben gehad.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Gr. Jeannette

#3102286 Quote

Hoi, vervelend zeg!!!! ik weet er niet zoveel vanaf tot nu toe, maar symtpomen kunnen zijn veel willen drinken en opgezette enkels etc.

volgens mij gaat het na de zwangerschap meteen weer over, en kan het nu in eerste instantie met een goed dieet en regelmatig eten onder controle worden gehouden, als dat niet werkt moet je insuline spuiten.

Voor je kindje kan het geloof ik niet zo heel veel kwaad behakve dat hij erg groeit en dat kan problemen bij de bevalling opleveren.

iig maar meteen stoppen (vandaag nog)  met alles waar suiker inzit en veel langzaam verteerbare dingen zoals bruine granen etc eten ( volkoren brood, volkoren rijst, volkoren pasta.  veel groente en ik weet niet hoe het met fruit zit…

succes ermee, laten we hopen dat het meevalt!

#3102325 Quote

hallo,

wat vervelend dat ze denken dat je misschien zwangerschapssuiker hebt.
    Ik heb dat dus ook gehad bij mijn eerste, ja de symptomen zijn inderdaad dat je veel drinkt en ook dat je bv. echt extreem moe kunt zijn en het heel warm hebt.
    Het is dus zo dat je alvleesklier niet helemaal goed werkt en je kindje dus teveel suiker binnen krijft. Hierdoor groeit hij gigantisch. Mijn dochter woog bij de geboorte bijna 12 pond, en ik ben dus ook met een keizersnee bevallen. Mijn dochter heeft nog een dag aan een infuusje moeten liggen om rustig aan de suikertoevoer af te bouwen.
    Het kan zijn dat als er suiker geconstateerd word dat je insuline moet spuiten en iedere dag zowel voor als na iedere maaltijd je suikerwaarde moet bepalen.
    Wat ook goed is, is veel bewegen, dan worden je extra suikers zeg maar verbrand.
    Je mag tijdens je zwangerschap een suikerwaarde hebben van max 7. en min. 3, pin me er niet op vast, maar bij mij was dat toen zo. ongeveer anderhalf uur na het eten moet je suikerwaarde weer normaal zijn, dat is dus als je zwangerschapssuiker hebt niet zo, en vandaar dus dat je insuline moet spuiten.
    Ja, het verminderen van suiker helpt heel goed, er is genoeg suikervrij te krijgen en gewoon gezond eten dat is het belangrijkst!
    Ik wens je in ieder geval veel succes en sterkte.
    Dit wat ik je heb verteld is meer hoe het bij mij was, het kan dus best zijn dat het bij jou anders gaat, en ik hoop voor je dat je het niet hebt!

Liefs Amani

#3102344 Quote

Haai,

Ik maak 't zelfde verhaal mee!
    Vorige week door de VK doorverwezen naar ziekenhuis voor echo omdat het kindje nogal snel groeit. (ben 27 weken, was 30 weken groot) Nu moet ik gecontroleerd worden op suiker. (deze week bloedprikken)

Aanvankelijk was ik er erg van geschrokken maar ik hoor erg veel van deze verhalen, zodra het kindje ietwat aan de grote kant is (buiten de beperkte norm) wordt deze voorzorgsmaatregel genomen.

Ik voel me uitstekend en heb helemaal niet het idee dat er met mij iets loos is, maar op zich wel goed dat 't even wordt gecheckd.

Volgende week zullen we meer weten! Succes en we houden elkaar op de hoogte!

#3102434 Quote

Hoi Bollemuts,

Wat fijn dat je weer even reageert! Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook gehad dat thomas een stuk groter was dan de duur van de zwangerschap. Met 35 wk was al ruim 7.5 pond pffff. Nu staat mijn baarmoeder al op 30cm hoogte terwijl ik morgen 25 wk ben. Ik maak me soms ook zorgen als ik zo door blijf groeien want het kind zit echt al hoog in mijn buik. Ik loop nu bij een fysio voor bekkeninstabiliteit en die zei vandaag nog , nou meid je groeit met de week flink en af en toe voel ik al echt een kont die zeg maar uitsteekt hihi. Ook voel ik de hik al, en dat had ik bij thomas veeeeel later pas. Ik heb nu ook het gevoel dat dit kind groter wordt dan thomas. Hopenlijk is dit gewoon een groeispurt geweest en heb ik geen zw. suiker, laten we het hopen ook voor jou natuurlijk. In kg valt het nog mee wat ik aankom. Maar ik heb het gauw warm en ben ontzettend moe, ik heb vanmiddag twee uurtjes geslapen maar nu branden mijn ogen al, dus ik ga zo lekker naar bed toe. Ook drink ik veel en plas veel, maar dat hoeft op zich geen teken te zijn he. Een voordeel van een groot kind is dat ze eerder doorslapen, thomas sliep na een week al door omdat hij meer dronk dan een gemiddeld kind.

Wat is jouw msn??? (heb je dat?) Het lijkt me leuk om dan te chatten of zo.

Gr. Jeannette

#3102460 Quote

Haai Jeanette!

Nou, gister dus voor een Curve geweest (3 x vingerprik), volgende week weet ik de uitslag. Ik hoop net als jij op een groeispurt en ga ik er niet vanuit dat ik suiker heb. Ik voel me verder uitstekend!!

Bij mij zit ie ook hoog ik ben qua omvang ook behoorlijk gegroeid de laatste weken! Ik merk ook dat ik nu sneller moe word. Ik werk full-time en aan het eind van de middag heb ik echt geen puf meer. Ook heb ik af en toe wat rugpijn. (niets ernstigs hoor)
    Wel shittie dat je last hebt van bekkeninstabiliteit, hoe voelt dat precies?

Lijkt me leuk om even te chatten maar dan via de mail, ik heb geen msn!
    mijn mailadres is eodi@hetnet.nl

Mail me maar eventjes, vind ik leuk!
    Groetjes Eowyn (Bollemuts )

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct