Hoi daar,
teveel stress is zeker niet goed, dwz langere tijd achter elkaar. je maakt namelijk bepaalde stresshormonen aan en dat kan inderdaad tot groeiachterstand leiden en tot huilbabietjes. Als je veel harde buiken krijgt is dat een teken van stress en dat je rustiger aan moet doen. maar volgens mij is het niet zo dat door de harde buik er niet genoeg ruimte zou zijn. Dan wordt oorzaak en gevolg een beetje verwisseld.
Ik probeer ademhalingsoefeningen te doen, dus bv rustig in ademen, even vast houden en dan weer langaam uitademen. ook probeer ik vaak innerlijk door mn lichaam heen te lopen. Ik begin bij mijn voeten, langs allen tenen, hiel etc naar boven naar mn benen en ga zo maar door. Maar je kunt ook lekker wandelen of sporten, dat vermindert stress allemaal.
even snel onstpannen: inademen en tegelijk je schouders optrekken naar je oren, even vast houden en met een diepe zucht alles loslaten.
Anderhalf week geleden had ik ook een paar dagen erg veel stress van mijn werk en ik merkte dat mijn zoontje opeens veel meer ging schoppen. Nu is hij weer veel rustiger. Ik denk nu dat dat ook met die stress hormonen te maken heeft, die krijgt hij ook binnen.
Ik resi veel voor mijn werk en probeer nu ook gewoon extra tijd te nemen, zodat ik alles op mijn gemak kan doen.
succes er mee!!!!
mm, 22wkn