Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287665 Doaposs En Dontaposs Saunagebruik

• Auteur

Wie kan mij vertellen wat de do's en dont's zijn voor saunabezoekjes tijdens de zwangerschap? Ik ben vandaag 26 weken zwanger en aankomend weekend ga ik een bezoekje brengen aan een kuuroord. Wat mag wel en wat kun je beter laten?

#3102336 Quote

hoi hoi

Ik weet niet of je regelmatig naar de sauna gaat? zo ja, dan mag je bijna alles behalve echt warme sauna en infrarood niet…tevens uitkijken met bubbelbad.
    als je geen frequente saunabezoeker bent dan mag je niet in de sauna zelf, niet infrarood en geen bubbelbad.
    wel gewoon de zoutbaden, zwemmen en de stoomcabines..als je je zelf misselijk gaat voelen of hoofdpijn krijgt er meteen uitgaan en goed koelen. Luister gewoon naar je lichaam dan komt het wel goed!

geniet er lekker van en veel plezier!!

liefs sweety

#3102347 Quote

Het hangt inderdaad af van het feit of je lichaam gewend is een regelmatig sauna gebruik of niet. Ga je vaak naar de sauna dan zijn er nauwelijks beperkingen als je maar goed naar je lichaam luisterd. Vaak kun je minder goed tegen de warmte dan anders.
    Ben je geen geregelde saunabezoekster dan kun je de sauna's beter vermijden. Zwemmen, zoutwaterbaden, maskers etc zijn wel mogelijk.

#3102348 Quote

Je mag overal gebruik van maken hoor!
    Als je de sauna ingaat, inderdaad gewoon naar je lichaam luisteren, maar ook niet-zwangeren moeten dat doen. Het kan zijn dat je het minder lang uithoudt.
    Bubbelbaden is niks mis mee! Wat zou er kunnen gebeuren dan?
    Ik mocht dat allemaal wel van mijn VK. Je baby zit goed 'opgesloten', daar kan niks bij komen.

#3102351 Quote

Hoi hoi,
    Lekker hoor,een dagje naar de sauna.
    Doe ik zelf bijna wekelijks nu ik zwanger ben(en anders bijna dagelijks)Ik werk namelijk zelf in
    sauna "de Heuvelrug".
    Je kan inderdaad alles doen wat je wilt,behalve infarood,dat mag niet!
    Bubbelbad mag tot 6weken voor je uitgerekende datum.Dan kan je namelijk ontsluiting kruijgen en
    een onsteking krijgen.
    Alle sauna's (droog of nat) mag je gebruiken.Luister naar je lichaam,als ie zegt dat je eruit moet ga dan
    even buiten afkoelen.Doe het rustig aan en je zult zien dat de kleine er ook van geniet.
    Met beauty behandelingen moet je oppassen met pakkingen.Dit mag namelijk niet!Er zijn wel speciale pakkingen die voor zwangere vrouwen zijn aangepast.
    Zeg gewoon dat je zwanger bent en dan zullen ze heus niks verkeerds doen.
    Voor de zekerheid vraag een rondleiding en vertel dat je zwanger bent.Daar zul je ook wat tips krijgen.
    Heel veel plezier,geniet ervan!
    En wel een keerte bij mij in de sauna komen,hé?
    😉
    Groetjes,
    Lina

#3102371 Quote

Ik ging 2 dagen nadat ik (licht) positief getest had met een vriendin naar de sauna, wist toen nog niet of ik echt zwanger was, want had aantal weken daarvoor een miskraam gehad. Maar toen kwam de vraag of 1 van ons zwanger was, waarop mijn vriendin overtuigend antwoordde van niet. Hihi, ik in tranen verteld dat ik het ws wel was en toen werd mij de zuurstofsauna en de infraroodsauna afgeraden. Ook de bubbelbaden, omdat die door de warmte meer bacterien zouden bevatten. Volgens mij kun je de rest best doen, als je idd maar naar je lichaam luistert en daardoor misschien wat minder lang in de sauna moet blijven.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102372 Quote

Ben trouwens écht zwanger, ben nu ruim 16 weken!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct