Hallo allemaal,
Sinds een paar weken weten we dat ik zwanger ben, hoera! Vanwege een erg onregelmatige cyclus weten we niet wanneer ik uitgerekend ben, we schatten begin juni.
*zucht*
Vanmiddag bij de gynaecoloog geweest omdat ik al 15 dagen bloedverlies heb. Soms veel, rood bloed en soms weinig, oud bruin bloed.
Daarom een echo gedaan, daarop was het vruchtzakje te zien met vruchtje erin. Maar omdat ze duidelijker beeld wilden hebben nog een inwendige echo gedaan. Daarop zagen ze dat het vruchtje niet gegroeid was ten opzichte van vorige week. Ik ben nu zeven weken zwanger dus het zou ongeveer 8 millimeter moeten zijn, maar het is 5mm (vorige week 5,5). Ik zag bij de inwendige echo niet heel duidelijk het vruchtje erin, eigenlijk helemaal niet zelfs. Het maakte me heel verdrietig, dit is de eerste keer dat ik zwanger ben.
De gynaecoloog begon al over curetteren omdat het vruchtje volgens haar gestorven is een week geleden. Maar dat wilde er bij mij (nog) niet in en daarom vroeg ik om bloedonderzoek. Eerst wilde ze dat niet doen, maar omdat ik zo aandrong mocht het toch.
Na twee uur was de uitslag bekent dus hebben we naar het ziekenhuis gebeld voor de uitslag, nu bleek dat de HCG-waarden in mijn bloed omhoog zijn gegaan! Niet verdubbeld ofzo, maar wel degelijk omhoog t.o.v. vorige week. Nu snappen we er helemaal niets meer van. Hoe kan dit? Misschien iemand die hetzelfde meegemaakt heeft?
Aan de ene kant heb ik echt zin om te huilen want misschien/waarschijnlijk? is het een miskraam, maar aan de andere kant denk ik ‘hoe kunnen die HCG-waarden dan omhoog gegaan zijn?’. Want als je een miskraam hebt gaan die waarden toch binnen een paar dagen sterk omlaag? Of geldt dat niet als het dode vruchtje nog in de baarmoeder zit?
Veel vragen dus, misschien heeft iemand een antwoord?
Liefs en succes iedereen,
Natascha