Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287679 Zwanger En Crohn

• Auteur

Hallo dames,

Ik ben nu 27 weken zwanger van mijn 1e kindje. In 1999 is bij mij de ziekte van Crohn vastgesteld. Nu heb ik hier al heel wat mee te lijden gehad helaas.
    In het begin van mijn zwangerschap had ik nergens last van, heerlijk. Nu begin ik helaas weer wat last van mijn darmen te krijgen.
    Ik zou graag willen weten of er dames zijn die ook de ziekte van Crohn (of Colitus) hebben en hoe zij het zwanger zijn ervaren.

xx Nicole

#3102400 Quote

hallo

hoi ik heb colitus ulserosa en ben vorig jaar augustus bevallen van een   zoontje
    ik heb wel de hele zwangerschap last gehad van mijn darmen maar heb daar niet zo heel veel medicijnen voor geslikt omdat die schadelijk waren   meteen na de geboorte heb ik een hoge dosis medicijnen gekregen en zit daar nu nog steeds aan kan het nog steeds niet afbouwen ook mocht ik door de medicijnen geen borstvoeding geven
    hopelijk heb jij niet zo veel last van je darmen ? en welke medicijnen gebruik jij   ?
    groeten spoell

#3102401 Quote

Hoi,

Ik mag al mijn medicijnen blijven slikken en ik kan zelfs borstvoeding gaan geven. Ik slik momenteel Pentasa, Imuran, Prednison en ijzertabletten. Mijn internist zei dat het beter voor mijn kindje zou zijn als ik me met medicatie goed voel, dan geen medicatie en slecht voelen. Want dan zou mijn kindje niet genoeg voedingstoffen krijgen.
    Dit is natuurlijk bij iedereen weer anders.
    Op zich voel ik me best goed. Ik heb nu wat meer last van mijn darmen dan op het begin van de zwangerschap. Maar ik ben erger gewend, dus dit valt reuze mee.
    Ik vind het alleen zo'n akelig idee als ik op het toilet zit en er veel druk op mijn buik komt. Dit heb ik ook aan mijn gyn. gevraagd. Maar dat kon echt geen kwaad.

Wel balen dat jij geen borstvoeding hebt kunnen geven. Of was je dit toch niet van plan?

Sterkte ermee.

xx Nicole

#3102403 Quote

Hallo,

Wat fijn om eens met jullie te mogen delen .
      Ik heb nu al 6 jaar Coilitis en ben nu 6 maanden zwanger. Ik slik drie maal per dag een tablet Pentasa. Ik merk wel dat   nu ik zwanger ben ,ik meer last van mijn darmen heb, dan ervoor. Laatst heb ik spruitjes gegeten en daar ben ik er een dikke week goed ziek van geweest.
    Ook merk ik dat ik veel meer moe ben. Hoort er natuurlijk wel bij ,maar het is nu nog meer moe ook door de ziekte natuurlijk. Ik ga deze week op mijn jaarlijkse controle bij de internist. Dan ga ik hem gelijk vragen of ik wel borstvoeding mag geven als ik dat al wil. Ben er erg huiverig voor om eerlijk te zijn.
    Lijkt me fijn om in de toekomst vaker met jullie ervaringen te delen.

Groetjes Mamke

#3102409 Quote

hoi
    ik had graag borstvoeding gegeven maar de internist zei dat dat niet kon door de medicijnen ik slikte toen en   nog steeds salofalk en arrestal   de arrestal moest ik tijdens de zwangerschap stoppen   en de salofalk is na de bevalling weer verhoogt
    tijdens mijn eerdere zwangerschappen slikte ik geen medicijnen en heb ik wel borstvoeding gegeven ik heb ook pas na de een na laatste zwangerschap darm klachten gekregen en ik slikte al een jaar voor de laatste zwangerschap medicijnen   mijn zoontje woog ook maar 2525gr bij een zwangerschap van ruim 40 weken
    groeten spoell

#3102504 Quote

hoi hoi
    ook ik heb ziekte van crohn nuvanaf mijn 14de en ben nu 24

bij mijn eerste zwangerschap nergens last van gehad zelf wel met medicijnen gestopt omdat ik dat prettiger vond nu al een jaar niet bij internist geweest!!!!

nu zwanger van de tweede en wel iets meer last vooral met de wintergroentes die er nu weer zijn!!!
    later in mijn zwangerschap had ik bij mijn zoontje ook wel wat meer last maar dat komt voornamelijk omdat je minder ruimte in je buik krijgt en je darmen als het waren geplet worden…

hoop voor je dat het allemaal een beetje rustig gaat verlopen

groetjes diana

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102549 Quote

Hallo Dames,
    Ik ben net terug van de internist en hij zei dat ik zonder problemen borstvoeding kon geven. Ook vertelde hij dat ik op de internetsite van de Crohcolitis vereniging veel antwoorden op vragen kan vinden. Ga toch nog eens naar ze bellen met dezelfde vraag als second opinion. Blijf er toch wat huiverig voor stel dat later blijkt dat het toch niet zo goed voor het kindje was….

Wat vinden jullie ?

Groetjes Mamke

#3102554 Quote

hoi allemaal
    nog even over de borstvoeding mijn internist zei dat dat ook ligt aan de medicijnen die je slikt ik heb en had salofalk en die is slecht voor de baby en dat komt toch in de moedermelk terecht   dus vandaar geen borstvoeding
    groeten spoell

#3102559 Quote

Hoi meiden,

Ik drukte per ongeluk op het 'zwanger zijn' forum ipv het 'zwanger worden' forum, maar zag 'Crohn' staan, en dat moest ik even lezen…

Heb sinds ruim anderhalf jaar de ziekte van Crohn, maar sinds die eerste hevige ontvlamming met 2 ziekenhuisopnames heb  ik, dankzij de goede medicatie, geen noemenswaardige klachten meer gehad. Af en toe tijdens stressie periodes, maar verder mag ik niet klagen.

Toen ik imuran afgebouwd had, kreeg ik 'groen licht' van de internist. Slikte toen (en nu nog) 5 Pentasa, 5 mg. prednison, 2 Calci Chew en Antagel. Ben zwanger geraakt, maar helaas werd dat na 9 weken een miskraam… Nu zitten we weer in de eerste ronde.
    Mijn internist heeft veel ervaring met Crohn en zwangerschap. Ik ben benieuwd of mijn volgende eventuele zwangerschap invloed heeft op Crohn. Bij sommige wordt het juist minder, bij anderen juist heviger…

Succes allemaal, meiden! En beterschap met alle klachten en vooral: veel gezondheid voor jullie en jullie kindje!!

Groetjes van Vennie.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct