Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287683 Mag Je Elke Soort Kruidenthee Drinken

• Auteur

Môgge dames (en heren?)

Wie weet of je elke soort kruidenthee mag drinken tijdens een zwangerschap? Ik drink geen koffie of zwarte thee, sapjes branden mijn maag uit en water word ik zat.
    Ik drink nu gewoon kruidenthee van de AH, dat kan toch wel? Moet je bepaalde stofjes mijden wat thee betreft of is het allemaal oké? En de meeste reguliere kruidenthees van de super, zijn dat meestal de 'veilige' soorten?

Frees

#3102413 Quote

Hoi Frees,

Ik heb een stukje kunnen vinden in een van de boeken die ik heb over zwangerschap:

Je moet matig zijn met: venkel, fenegriek, anijs, nigelle, moederkruid, salie, senna, rabarber, gember, meidoorn en dong quai. Bij het koken mag je deze kruiden wel gebruiken omdat de hoeveelheden dan erg klein zijn. Kruiden die je moet vermijden zijn: efedra, aloe, sassafras, kava kava, absint-alsem, borage, groot en klein hoefblad, smeerwortel en boerenwormkruid.  (van de meesten heb ik nog nooit gehoord, laat staan dat ik ze zou gebruiken, maar goed….)

Ook kun je veel info vinden over eten tijdens de zwangerschap  op de site van het voedingscentrum. http://www.voedingscentrum.nl

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Lilian

#3102417 Quote

Hoi Lilianneke

Bedankt voor het opzoeken. Ik geloof dat ik wel veilig zit dan, ken deze eigenlijk niet, op venkel na dan.

Frees

#3102430 Quote

Hoi,

Als je kruidenthee van de Ah hebt ( die van de natuurvoeding ) dan staat het ook op het pakje zelf. Veel mag je niet hoor. Goed het pakje lezen.

Juffie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct