Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287692 Dekentje Voor Baby

• Auteur

Hoi Meiden,

Waarvan moet een dekentje voor een baby gemaakt zijn. Moet dit echt katoen zijn?

Groetjes Mickey

#3102499 Quote

Hoi,
    Volgens mij moet het dekentje van katoen zijn, omdat het anders te warm kan worden. Een dekbedje wordt te broeierig en wol kan ook erg warm worden. Wij hebben een katoenen dekentje gekocht, vier seizoenen model, wat wel in een dekbedovertrekje moet. Ik vind dat heel prettig.
    Groetjes,
    Patricia
    33+3

#3102501 Quote

Hoi Mickey,
    ik heb ook begrepen dat het van 100% katoen moet zijn. Geen idee waarom….
    Groetjes V.

#3102510 Quote

hoi meid

het dekentje moet inderdaad 100% katoen zijn want de rest ademd niet door
    en dan is het stikings gevaar voor de baby.

wat ik gebruik is een duo deken kan in een dekbed overtrek.

gr monique

#3102521 Quote

ja het dekentje moet van 100% katoen zijn.
    net het fleecestof idee.
    ik heb zelf een dubbele uitvoering voor de zomer en de winter.
    dit stof ademt goed en is niet te warm voor de kleine.
    bij mijn dochter heb ik eerst de dekentjes met een lakentje gebruikt, later deed ik er een dekbedovertrek omheen.

#3102597 Quote

Je mag de eerste maanden nog geen dekbedovertrek gebruiken hoor! Een dekbedje is te warm, en kan je baby niet van zich aftrappelen, maar ze kunnen als ze klein zijn ook verstrikt raken in zo'n overtrek. Dus gewoon een dekentje en een lakentje.

Als je kindje gewoon kleertjes/pyjama met lange mouwen en pijpen met voetjes aan heeft, is een katoenen deken warm genoeg. Te warm is echt niet goed – vooral omdat je baby de eerste tijd niet genoeg kracht heeft om zich bloot te trappen als ze 't warm hebben.

~Hilde

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102605 Quote
    quote: ueberhilde reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-10-2006 11:58:52'));

Je mag de eerste maanden nog geen dekbedovertrek gebruiken hoor! Een dekbedje is te warm, en kan je baby niet van zich aftrappelen, maar ze kunnen als ze klein zijn ook verstrikt raken in zo'n overtrek. Dus gewoon een dekentje en een lakentje.

Als je kindje gewoon kleertjes/pyjama met lange mouwen en pijpen met voetjes aan heeft, is een katoenen deken warm genoeg. Te warm is echt niet goed – vooral omdat je baby de eerste tijd niet genoeg kracht heeft om zich bloot te trappen als ze 't warm hebben.

je mag dus wel een dekbedhoesje/overtrekje gebruiken hoor. gewoon je deken erin doen en en gewoon heel goed onder het matras  vouwen. een dekbedje zelf mag niet en dat heeft niets te maken met verstrikt raken maar met warmtestuwing. en dat is een van de mede-oorzaken van wiegendood.

ze kunnen ook verstrikt raken in een lakentje hoor als het woelwaters zijn.

kijk anders even op wiegendood.nl daar staan alle slaaptips gegeven door de overheid.

#3102608 Quote

Citaat van consument en veiliigheid:
    Een babydeken is te koop in grofweg drie textielsoorten: katoen, wol en synthetisch. Uit onderzoek van Consument en Veiligheid in samenwerking met TNO-Textiel is gebleken dat het niet zo zeer uitmaakt van welk materiaal je een dekentje koopt (synthetisch, wol of katoen), zolang in acht wordt genomen dat het bedje kort en strak wordt opgemaakt. Je kind kan dan niet met het hoofd onder de dekens raken, zodat er nauwelijks gevaar bestaat voor warmtestuwing of het niet vrij kunnen ademen.

Er staat nog veel meer, maar dat past niet allemaal hier.

Zie op: cons. en veiligheid slapen

groejts
    greet

#3102611 Quote

Als je een synthetisch dekentje gebruikt heb je alleen we dikke kans dat als je een zeikerd van een kraamhulp hebt alsnog een katoenen mag kopen. Katoen en wol zijn gewoon veel prettiger, het is niet statisch en dat is voor een kind veel prettiger. Nu zijn er bijna alleen maar katoenen babydekentjes te koop bij de alle zaken merkte ik toen ik inkopen ging doen, dus het is verreweg het meest gangbaar om te gebruiken.

groetjes,
    Wietske

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct