Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287703 Wit Vocht

• Auteur

Hallo meiden,
    Ik hoop dat jullie iets herkennen in mijn verhaal!
    Ben nu 36,5 wkn zwanger en heb vanaf vrijdag (morgen een week) met vlagen last van wit-achtig vochtverlies, het ruikt niet en het is niet zo dat ik het continu verlies. Ik voel het ook echt eruit lopen en kan t niet tegenhouden! (sorry voor de details…)
    Ik denk eigenlijk niet echt aan vruchtwater of een slijmprop…
    Ik draag nu inlegkruisjes om het op te vangen want steeds een schoon broekje aantrekken is ook niet echt makkelijk meer!
    Hoop dat iemand van jullie dit herkent!
    Liefs L81

#3102568 Quote

Hoi!

Ik heb hier ook last van, ben nu 27 wk,1dag.
    Ik heb mijn verloskundige gebeld om het na te vragen en ik moest langs komen omdat ze dacht dat het misschien vruchtwater was.
    Dit was echter niet zo, het is gewoon afscheiding waar ik nu wat meer last van heb sinds de zwangerschap.
    Als je je echt zorgen maakt, bel je toch gewoon je vk?
    Sterkte ermee!

Groetjes Patty

#3102570 Quote

Hè hallo,

je hoeft je idd geen zorgen te maken, bij mijn 1e zwangerschap had ik precies hetzelfde rond de 30e week. Nu ben ik in verwachting van mijn 2e en ik weet wat me te wachten staat. : )
    Groetjes Sanita

#3102573 Quote

Hoi, ik denk ook dat het een onschuldige infectie is. vruchtwater is geloof ik kleurloos en niet wit.

succes ermee, ga anders even naar je huisarts!

#3102575 Quote

Hoi,

Naarmate je zwangerschap vordert krijg je steeds meer afscheiding. Het kan inderdaad zo zijn als je beschrijft, ik heb dat ook zo gehad. Dit is gewoon, maar bij twijfel even de VK bellen.

Ik vond in mijn zwangerboek:
    Tijdens de laatste maanden van de zwangerschap wordt de afscheiding zienderogen meer en dunner, zelfs zozeer dat er 's ochtends bij het opstaan  kokosachtige afscheiding langs je benen naar beneden kan lopen….Afscheiding ziet er melkachtig wit uit en oogt als een witte dunne creme en ruikt broodachtig. Vruchtwater daarentegen is waterige en zie je op je vinger niet als creme terug. Vruchtwater verampt helemaal er ruikt een beetje zoetig.

Ingeborg

#3102593 Quote

Hoi,
    Als het niet vreemd ruikt en gewoon wit is, is het geen infectie hoor! Maar… bij twijfel toch even de verloskundige bellen.

~Hilde

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102684 Quote

Af en toe vind ik dat er weinig info is wat betreft dit soort dingen.
    Ik heb hetzelfde, witte vocht dat niet ruikt. Alles in het grote boek der boeken opgezocht en niet echt info erover…….

Eigenlijk zou er veeeeeeel meer info zoals dat van de ervaringsdeskundige moeten komen in een boekvorm of zo of in de vele tijdschriften hierover dan alleen happy verhalen over zwangerschappen.

Wat vinden jullie?

#3102734 Quote
    quote: mamavaneline reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-10-2006 06:50:41'));

Ik vond in mijn zwangerboek:
    Tijdens de laatste maanden van de zwangerschap wordt de afscheiding zienderogen meer en dunner, zelfs zozeer dat er 's ochtends bij het opstaan  kokosachtige afscheiding langs je benen naar beneden kan lopen….Afscheiding ziet er melkachtig wit uit en oogt als een witte dunne creme en ruikt broodachtig. Vruchtwater daarentegen is waterige en zie je op je vinger niet als creme terug. Vruchtwater verampt helemaal er ruikt een beetje zoetig.

Ingeborg

Zo klinkt het bijna eetbaar

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct