Ik was na 10 maanden "pas" weer zwanger, dus niet zo snel als jij.
Ik voelde me weer helemaal goed en we wilden graag meer kinderen, snel op elkaar. En gelukkig werkte de natuur bij ons een beetje mee.
Ik ben nu 17 weken zwanger van de tweede en ben er heel blij mee.
Maar heel eerlijk: ik vind het zwaar; het valt me tegen. Ik kan bijna niet genieten van deze zwangerschap. De oudste begint nu snachts te dromen en is zeker 2 tot 3 keer per nacht wakker en wij dan dus ook. Hij loopt nog niet helemaal, dus ik moet hem veel tillen. Gelukkig leert hij snel en leer ik hem allerlei handige (voor mij!) dingen aan. Hij moet eerst gaan staan voor ik hem optil, hij klimt zelf de trap op, als hij ergens aan zit waar hij niet aan mag zitten, dan pak ik bij een armpje en dan lopen we weg ipv dat ik hem wegtil.
Verder moet je heel erg goed voor jezelf zorgen: blijf hoe dan ook goed eten (als je niet te misselijk bent). Ga echt op tijd slapen, ook al heb je nog geen zin, ga ook tussen de middag slapen, als het eens lukt, schrap overbodige afspraken uit je agenda, plan niet meer dan 1 grote afspraak in een weekend, maak afspraken op je werk over minder zware taken of eerder naar huis mogen, grijp elk aanbod van hulp aan, zorg dat je een goede oppas hebt…
Zo blijf ik op dit moment staan. En ondanks alles ben ik er nog steeds erg blij mee. Wat zijn mensen toch rare wezens.
greet