Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287708 Ledikantje Of Peuterbed

• Auteur

Hoi dames,
    Wanneer 'nummer 2'   geboren wordt is ons zoontje net 22 maanden oud.
    Omdat de baby in 'zijn ledikantje' zal gaan slapen twijfel ik wat te doen:
    moeten we voor die korte tijd een ander ledikantje voor hem kopen of zal een peuterbed ook al goed kunnen?
    Wat zijn jullie eventuele ervaringen?
    Groetjes, Nicole 18w6d

#3102606 Quote

Isolde krijgt straks met 10 maanden een peuterbed. Dit omdat mijn ouders met mij en mijn broer slechte ervaringen hadden met staande babies… die klimmen namelijk gewoon over de spijlen heen, was hun ervaring. Isolde krijgt dus een peuter/kleuterbed met een zijkantje eraan. Zo kan ze er veilig uitklimmen als ze eenmaal zover is.
    Ik zou het dus gewoon doen!

groetjes,
    Wietske

#3102613 Quote

Ons zoontje is 19 maanden als nummer 2 komt. Wij laten hem voorlopig in zijn eigen ledikantje slapen en de baby komt de eerste 4 maanden ongeveer in de wieg. Die hadden we bij ons zoontje ook al en komt uit de familie.
    Tegen de tijd dat de baby uit de wieg moet, denken wij dat ons zoontje naar een "echt" bed gaat. Niet een peuter-kleuter bed, omdat je dan nog een keer extra beddegoed ed moet kopen. Bovendien gaan ze rond de 2 jaar echt klimmen en kunnen ze vaak uit hun ledikant klimmen. Dan is een gewoon bed veiliger.

groejts
    greet

#3102616 Quote

Ik heb met de oudste ook in een dilemma gezeten, wat zal ik doen. Maar wij hebben gekozen voor een meegroeibedje. Ik heb hem toen een maandje of 2 er eerst in laten slapen, voordat de baby kwam. Dus het was echt zijn bed geworden. Hij was ook net geen 2 jaar. Toen de baby er was, was het ok geen probleem dat de baby in zijn "oude"bedje ging slapen.
    Het is heel prima verlopen.

Toen ik een jaar geleden weer inverwachting was van de derde, zijn we weer hetzelfde gaan doen met de jongste. Maar de zwangerschap is niet goed verlopen. Nu slaapt hij nog steeds in een meegroeibed en het spijlenbedje staat nog steeds op zijn kamer. Over een paar maanden wordt dan de lang verwachte nummer 3 geboren. En iedereen is volkomen op zijn gemak met hun bed/kamer.  

Ik denk dat als je er zelf geen probleem van maakt, je kind het ook niet erg zal vinden om in een ander bedje te slapen.
    Wel hebben wij er voor gekozen om het bedje nog lekker klein te houden. meteen in zo'n groot bed kan angstig zijn. Er zit overigens wel een plankje voor zodat mijn jongste niet in zijn slaap uit  bed kan vallen. Als hij dat weer wat ouder is kan het plankje weg.

Het bedje hebben wij bij Ikea gekocht. Kan je later in de lengte vergroten al je kindje ook steeds groter wordt.

Monique  

#3102636 Quote

Hoi dames,
    nog een leuke variant: wij hebben een peuterledikantje.
    Ons zoontje is straks bijna 19 manaden en ik vind hem nog te klein voor een peuterbed. Komt ook omdat wij zelf op de BG slapen en onze kindjes komen op de tweede verdieping te liggen. Wij wonen in een drive-in woning, en dat is onze enige optie. We hebben boven maar 2 slaapkamers. Nou ja, dat is dan ons probleem, maar met het bedje waren we er wel snel uit.
    We vinden namelijk de doorgroeikamer die we voor Max gekocht hebben anderhalf jaar geleden zo mooi, dat we voor dezelfde kamer gingen. En laat die nou net een nieuwe variant hebben, met een peuterdoorgroeibedje.
    Hebben we dat gekozen. De baby gaat dadelijk in het kleine ledikantje, max in het peuterledikantje en als hij er aan toe is gaat hij in het peuterbedje, wat van het ledikantje te maken is. en als Max dan in het grote bed gaat, kan de baby in het peuterbedje enz. enz.
    Groetjes,
    Patricia

#3102649 Quote

Goede morgen,

Onze dochter is 2,5 jaar als de baby komt.
    Wij zaten ook erg te twijfelen wat we zouden doen..Onze dochter is best wel een moeilijke slaper en word geregeld savonds of snacht een keertje wakker.
    Ik zie haar dan niet braaf in bed blijven liggen, ook niet als ze naar bed gaat, ik denk dat ze gezellig op haar kamer gaat spelen..
    Ze vind haar ledikant nog helemaal prima en klimt er ook niet uit dus ik ga geen probleem opzoeken die er niet is…

We hebben een wiegje gekocht voor de baby dus Lieke blijft voorlopig in haar eigen ledikantje, ze past er nog makkelijk in en met haar 3de verjaardag krijgt ze een peuterbed of eenpersoonsbed…

Het is denk ik maar net hoe je kindje is, slaapt ie makkelijk in en de hele nacht door.
    En laat je hem zelf zijn kamertje uit komen of die je de klink omhoog??
    Mijn man gaat vaak later naar bed en ik zie zo gebeuren dat het traphekje vergeten word en mijn kind snacht boven loop te spoken en naar beneden valt..

succes met je keuze, maar geef je kindje wel voldoende ruimte om aan zijn nieuwe bedje te wennen anders denk hij dat ze baby zijn bed inpikt..

groetjes simone

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102656 Quote

Hallo dames,

Mijn zoon lag met 2 jr al in een peuterbed, kan gewoon hoor!
    Ook omdat hij vaak uit zijn bed klom en viel.
    Was dit een betere oplossing en als je bang bent dat hij van de trap zal lopen ofzo dan zijn traphekjes natuurlijk de ideale oplossing.

gr. debora

#3102666 Quote

Hoi dames,
    Mijn zoontje ligt sinds hij 21 mnd is in een eenpersoonsbed (90*2.00).
    Vanaf het begin vindt hij het helemaal prima!
    Hij is er welgeteld 1x uitgevallen. Maar we hadden zijn oude matrasje ervoor gelegd,
    dus daar viel hij op. Geen probleem dus en het is sindsdien niet weer gebeurd.
    Wij hebben hem dat bed gedaan omdat ook hij uit zijn ledikant klom (met slaapzak
    en al) en dat heeft wel geleid tot pijnlijke valpartijen.
    Hij kan wel zijn kamertje uit, maar om bij de trap te komen moet je door een deur en
    daar zit een haakje op en de klink is omhoog. Ook van de badkamer en toekomstige
    babykamer zijn de klinken omhoog. Wij slapen op zolder en op die louvre-deurtjes zit ook een haakje. Veilig dus en hij kan wel uit zijn kamertje komen.
    Onze zoon is vrij lang en als we een peuterbedje hadden gekocht, moest er toch
    over 2jr weer een ander bed komen. Dat vonden wij persoonlijk niet nodig en zo wil
    het goed. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
    Liefs Melanie

#3102760 Quote

tja ik zou dat ook denken Simone, maar mijn kind is 3 en al meer dan 105 cm, die kan dus alle klinken openmaken……….

Ik zat zelf te denken aan een slot erop, of een schuifje bovenaan, maar wil ook rekening houden met calamiteiten……dat je wel snel nar binnen kan.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct