Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287716 Rundercarpaccio

• Auteur

Weet iemand of je rundercarpaccio mag eten als je zwanger bent??

groeten Tina

#3102664 Quote

Hallo,

Officieel mag je geen rauw vlees eten en rundercarpaccio is rauw vlees. Ik moet zeggen dat ik naarmate ik wat verder in de zwangerschap kwam toch wel eens gezondigd heb met carpaccio, rood vlees en Franse kaasjes. Ik kon het gewoon niet laten.

Bij de eerste twee is het hardstikke goed gekomen. Twee grote kinders (4425 gram een 4300 gram).

Succes met de zwangerschap.

#3102668 Quote

Je mag dit niet eten, want het is rauw vlees.

voedingscentrum

hier kun je wat meer vinden over wat wel en niet mag tijdens je zwangerschap.

groetjes Danique
    34w4d

#3102671 Quote

Hoi,

Nee, helaas mag je dit niet eten…. Net als rode biefstuk etc.
    Brie en andere franse kaas van gepasteuriseerde melk mag wel. Als het gemaakt is van rauwe melk staat er op de verpakking: "au lait cru".

Ik heb nog 6,5 week te gaan, en zodra de kleine eruit is ga ik me te buiten aan carpaccio!

Groetjes Lilian

#3102675 Quote

oooooohhhhh carpaccio is zooooo lekker.

Helaas je mag het niet hebben. Balen he?
    Als wij uit eten gingen nam ik altijd carpaccio vooraf, lekker glas wijn erbij en na het eten een sigaret.

Helemaal gefrustreerd ging ik de zwangerschap in. Mag je dan helemaal niks meer, vroeg ik mezelf af?  Ik was ook stikjaloers op manlief die lekker elke avond een glas wijn of twee naar binnen tankt
    Maar je, je went er echt aan hoor. Nu heb ik er al niet veel moeite meer mee en je doet het voor een goed doel he? Dan maar aan de thee met bonbons, ook lekker.

Maar als ik die kleine eruit heb gewerkt ga ik wel meteen aan de carpaccio hihihi.

Succes ermee Juffie

#3102686 Quote

Het mag inderdaad niet. Maar ik smokkel dus af en toe  wel. Als er iets lekker is dan is het wel dit!!!

Bij de Pasta  Company hebben ze dat als voorgerecht of als broodje tijdens de lunch. Ik kon het een aantal weken niet laten ik zat te watertanden bij de gedachte, smaak alleen al. En oooooooh wat smaakte me het!!!!

Biefstuk neem ik niet wel goed doorbakken enzo maar nooit zo lekker als mmmmjam medium, rosbief ook 2x gesmokkeld.

Verder hou ik me aan alle voorschriften, maar er is niets lekkers als je het al weken c.q. maanden niet gegeten hebt!!!!

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102824 Quote

Deze discussie is al een keer eerder geweest met als onderwerp "uit eten". Ik heb zelf toxoplasmose. Mijn moeder is hiermee besmet geraakt toen zij van mij in verwachting was. Op dat moment was er nog niet zoveel over bekend als nu (helaas voor haar en mij). Toen ik geboren werd, was ik al blind aan mijn rechteroog als gevolg van deze parasiet. Deze had zich genesteld in het zenuwstelsel van mijn ogen en tast regelmatig mijn gezichtsveld aan. Inmiddels heb ik ook al diverse aanvallen in mijn linkeroog gehad waardoor ook daar mijn gezichtsveld is aangetast. Iedereen moet het natuurlijk voor zich weten of je de dingen die je niet mag hebben tijdens je zwangerschap, wel of niet neemt. Echter, de zwangerschap duurt maar 9 maanden maar als je zo nu en dan zondigd kun je wel de gezondheid van je ongeboren kind voor de rest van zijn of haar leven in gevaar brengen. Niet iets wat ik op mijn geweten zou willen hebben. Ik ben volgens de vk imuum voor een nieuwe besmetting, maar toch laat ik rauw vlees en alle andere dingen die je tijdens  de zwangerschap niet mag hebben,  voorlopig gewoon staan.

#3102809 Quote

Je kan best een keertje zondigen, maar er hoeft maar 1x een verkeerde bacterie o.i.d. in te zitten en je kindje kan er hartstikke ziek van worden en/of er iets aan overhouden. Vroeger wisten de mensen dit niet, maar nu het wel bekend is zou ik het risico niet nemen.

#3102814 Quote

Hoi dames,

lastig he af en toe wat nou wel en niet mag haha
    zo vroeg ik me een poosje terug af of whiskey-cocktailsaus nou wel of niet mocht?!
    Tis inderdaad een hele waslijst!!!

Maareh ik wil toch even een kanttekening plaatsen bij de opmerking van iemand hier die beweerde dat het geen kwaad kan om af en toe te zondigen….

Vind ik persoonlijke een hele foute opmerking, temeer daar ik bij vrienden van ons gezien heb wat toxoplasmose (wat je op kunt lopen als je rauw vlees eet zoals carpaccio, de kattebak verschoont, in de tuin werkt zonder tuinhandschoenen etc..)
    kan aanrichten bij het ongeboren kind!
    Die vrouw liep toxoplasmose op in een tijd dat het nog niet al te bekend was wat voor schade het kon aanrichten en dus helaas nog niet de kennis had die wij nu hebben en elke dag worden ze daarmee geconfronteerd want hun dochter is zwaar geestelijk gehandicapt tengevolge van het feit dat zij toxoplasmose op had gelopen in haar zwangerschap!

De kans is trouwens inderdaad  niet al te groot aanwezig als je een keertje zondigt (de helft van de vrouwen heeft al eens toxoplasmose gehad in haar leven en is daardoor ook immuum) en bovendien is het vlees hier in Nederland van goede kwaliteit aldus de vk maar toch……wil je het risico nemen?

Ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen mening hierover maar ik wilde toch ook even de keerzijde neerzetten..

Persoonlijk stel ik het broodje rosbief, het medium biefstukje en al dat andere lekkers even uit want wat zijn nou 9 maanden op een mensenleven?
    Er zijn nog zat andere lekkere dingen die je wel gewoon mag eten..
    Ik weet trouwens uit een bloedtest dat ik niet bij die helft van de immune vrouwen hoor en dus let ik wel erg goed op wat ik eet want de garantie dat je kindje gezond ter wereld komt heb je natuurlijk nooit maar ik voel ook niet de behoefte om de risico's te vergroten..

groetjes van een mama van 2,   10weken en 3 dagen zwanger van de derde

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct