Hoi dames,
lastig he af en toe wat nou wel en niet mag haha ![]()
zo vroeg ik me een poosje terug af of whiskey-cocktailsaus nou wel of niet mocht?!
Tis inderdaad een hele waslijst!!!
Maareh ik wil toch even een kanttekening plaatsen bij de opmerking van iemand hier die beweerde dat het geen kwaad kan om af en toe te zondigen….![]()
Vind ik persoonlijke een hele foute opmerking, temeer daar ik bij vrienden van ons gezien heb wat toxoplasmose (wat je op kunt lopen als je rauw vlees eet zoals carpaccio, de kattebak verschoont, in de tuin werkt zonder tuinhandschoenen etc..)
kan aanrichten bij het ongeboren kind!
Die vrouw liep toxoplasmose op in een tijd dat het nog niet al te bekend was wat voor schade het kon aanrichten en dus helaas nog niet de kennis had die wij nu hebben en elke dag worden ze daarmee geconfronteerd want hun dochter is zwaar geestelijk gehandicapt tengevolge van het feit dat zij toxoplasmose op had gelopen in haar zwangerschap!
De kans is trouwens inderdaad niet al te groot aanwezig als je een keertje zondigt (de helft van de vrouwen heeft al eens toxoplasmose gehad in haar leven en is daardoor ook immuum) en bovendien is het vlees hier in Nederland van goede kwaliteit aldus de vk maar toch……wil je het risico nemen?
Ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen mening hierover maar ik wilde toch ook even de keerzijde neerzetten..
Persoonlijk stel ik het broodje rosbief, het medium biefstukje en al dat andere lekkers even uit want wat zijn nou 9 maanden op een mensenleven?
Er zijn nog zat andere lekkere dingen die je wel gewoon mag eten..
Ik weet trouwens uit een bloedtest dat ik niet bij die helft van de immune vrouwen hoor en dus let ik wel erg goed op wat ik eet want de garantie dat je kindje gezond ter wereld komt heb je natuurlijk nooit maar ik voel ook niet de behoefte om de risico's te vergroten..
groetjes van een mama van 2, 10weken en 3 dagen zwanger van de derde ![]()