Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287719 Voor Deborah25

• Auteur

Hoi, ik citeer je stuke uit de discussie moeder en werken: Voordeel van de sociale dienst: je krijgt geld zonder er iets voor hoeven te doen.

Mag ik vragen waar je dit vandaan hebt of zijn dit jouw ervaringen?
    Het deed erg veel pijn om dat te lezen, ik wilde na mijn afstuderen een baan zoeken (heb een academische graad) maar lukte niet en schreef ik me in voor soc dienst.
    ik moest eerst in de fabriek werken, zonder dat ze me de garantie gaf om een uitkering, ze meost eerst heel wat onderzoeken, maar ondertussen wel werken voor niks.
    De ellende die ik heb meegemaakt met die casemanager (in begin 2004) doet me nog steeds rillen.
    Dus wanneer ik jouw stukje lees, doet het erg pijn. Ik vraag me af waar je dat vandaan hebt gehaald.

#3102682 Quote

Joh, Siraa, maak je er niet te druk om. Misschien heeft ze het iets te 'vrij' omgeschreven maar we weten allemaal dat ze bedoelt dat je maandelijks een (klein) inkomen ontvangt terwijl je daar niet voor  werkt. De één bewust (hetgeen ik veracht, ik ken er een paar) en de ander onbedoeld, waaronder kennelijk jij. Maak er niet een te groot punt van want dat mondt waarschijnlijk weer uit in een 'relletje' op ons normaal zo gezellig forum.

Groet,

Anouk

#3102688 Quote

@ siraa

In 2001 had ik een uitkering omdat ik alleenstaande moeder werd en geen inkomen had zat daarvoor namelijk op school, het ging toen heel makkelijk om uitkering te krijgen ja. Nu weet ik dat het veel moeilijker is ja, maar in onze provincie zeeland is het nog altijd iets makkelijker merk ik dan in de grote steden.

gr. debora

#3102689 Quote

In die tijd hoefde je niet te solliciteren of werken je moest alleen zo nu en dan vragen beantwoorden van heronderzoek……..
    En ja tijden veranderen zal nu wel een stuk moeilijker zijn…….
    gr debora

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct