Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287721 Verplichte Medicatie Tijdens Zwangerschap Ter Bescherming Van Jezelf En Baby

• Auteur

Hoi hoi,

Enig jaren kreeg ik zomaar trombose in m'n linkerbeen bij m'n lies, ook wel diepe veneuze trombose genoemd.
    Ik ben op alles getest maar uit niks bleek dat het erfelijk was dus mocht ik van de medicatie af.

Het was zeker een jaar dat zeer moeilijk was qua herstel maar ook het ziek zijn en het niks kunnen. Ik denk dat m'n lichaam zeker twee jaar heeft moeten herstellen en zich heeft moeten aanpassen.

Mede daardoor moet ik nu ten tijde van de zwangerschap en 6 weken na de bevalling me zelf elke dag injecteren met fraxeperine. Ik ben niet bang voor naalden, maar mezelf injecteren en die naald zien kost me toch enig moeite.

Heb jij er ervaring mee of moet jij jezelf ook verplichte medicatie toedienen ter bescherming van jezelf en de baby.

#3103184 Quote

Hoi,
    Ik ben op dit moment iets meer dan 32 weken zwanger en vanaf dat ik 9 weken zwanger was spuit ik fraxiparine. Ik heb vorig jaar september een trombosebeen gehad (links).   Ik spuit het tot nu toe nog gewoon in mijn buik en in mijn been. Alleen krijg ik als ik in mijn been spuit een beetje een allergische reaktie het wordt heel dik en gaat jeuken. Voor de rest sta ik vanaf het begin onder behandeling bij de gynaecoloog en mag ik niet thuis bevallen, maar dat vind ik helemaal niet erg. Ik heb in ieder geval heel veel echo ´s gekregen en dat is wel heel leuk, je kan de kleine gewoon zien groeien van een wit vlekje op de echo tot een echt kindje. En dat is heel leuk. Ook ik moet fraxi spuiten tot 6 weken na de bevalling.

Vraagje. Ga jij borstvoeding geven of flesvoeding?

Mvg,

Allyssa

#3103231 Quote

Hoi hoi,

Bij mij werd  bij de controle in het zkh geadviseerd om over  te gaan beginnen met het prikken in m'n been. Ook ik had jeuk of een grote bobbel. Na een tijdje niet prikken heb ik gisteren het weer in m'n been geprobeerd met een grote blauwe plek ten spijt.
    Ik heb dus duidelijk een ader geraakt

In m'n buik heb ik ook wel eens dat er een bobbel zit vorige keer kon ik deze bobbel inknuipen en voelde zo het vocht van de fraxeperine gaan.

Het is dat het moet, maar echt te juichen sta ik niet elke dag pfffff…..

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct