Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287724 Baby Op Slaapkamer

• Auteur
    Hoi!!

Ik vraag me af wat verstandiger is, pasgeboren baby bij de ouders op de slaapkamer of toch in het eigen kamertje. Ik heb een wieg en eerst had ik het idee om de kleine de eerste weken bij ons op de kamer te nemen. Maar nu begin ik toch te twijfelen omdat het kamertje vlak naast die van ons is en ik dan ook alles wel kan horen. En ik vraag me af als ze bij ons op de slaapkamer zou liggen ze daarna weer moet wennen aan haar eigen kamertje.
    Wat doen jullie????

Groetjes Mickey (29 wk)

#3102699 Quote

Hoi,
    Wat je doet is  natuurlijk erg persoonlijk. Mijn zoon heeft de eerste 4 maanden bij ons
    op de kamer in zijn wiegje geslapen. Dat ging prima. Overdag sliep hij in zijn eigen
    kamertje waardoor hij ook niet hoefde te wennen toen hij helemaal overging.
    Zo gaan we het nu ook weer doen. Het beviel ons prima en in het begin wordt je wel
    snel wakker, maar dat wordt met de tijd wel minder. Dan wordt je alleen wakker als
    er iets is. Maar als hij/zijn in een wiegje slaapt kun je altijd nog wisselen van kamer.
    Een wiegje is zo verplaatst. Toch? Daar hoef je denk ik dan ook nog geen beslissing
    over te nemen. Kun je best doen als je kindje er is.
    Succes met de zwangerschap.
    Liefs Melanie

#3102703 Quote

Eerste maanden lekker dichtbij in een wieg. Is wel zo handig bij het geven van borstvoeding. Het idee dat een kidnje moet wennen, ach dat valt best mee, overdag kan je kindje al in zijn/haar eigen kamertje slapen.

Niet overal gelijk beren zien hoor en dat een kind moeite zou krijgen ergens aan te wennen. Bij de meeste kinderen valt het allemaal best mee.

Miep

#3102706 Quote

De eerste week heeft Isolde bij ons opde kamer geslapen. Daarna sliepen we niet goed meer omdat zowel mijn man als ik van elk zuchtje en snurkje recht overeind zaten.
    Ik vond het in het begin ook heel fijn haar zo dichtbij te hebben. Ik vond het heerlijk om de hele tijd naar haar te kijken in haar wiegje. Het voelde heel goed en vertrouwd, maar na een week vond ik het niet meer zo nodig en genoot ik ervan om haar 'sochtends uit haar bedje in haar eigen kamer te halen.
    Doe wat je zelf het beste vind en wat je baby fijn vindt!

#3102707 Quote

toen onze dochter was geboren hebben wij haar 2 nachten bij ons op de kamer gehad, na de 2de nacht hebben wij haar op haar eigen kamer gelegt omdat we wakker werden van elk geluidje.
    je ligt zo te luisteren naar alle geluidjes en als je even niks hoord sta je gelijk naast de wieg waardoor je dus niet aan je eigen rust toe komt.

#3102708 Quote

Hallo

Wij hebben onze   kinderen van af de geboorte meteen op een eigen kamertje gedaan dit ging prima want je hoort ze echt wel als er iets is
    Vandaar dat wij ook deze keer weer de baby op een eigen kamertje doen

groetjes

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102712 Quote

Hoi hoi

Onze dochter heeft 2 nachten bij ons op de kamer geslapen, leek me wel handig met de bv maar men wat een drama! Zowel zij als wij sliepen heel erg slecht en werden bij elk geluidje van elkaar wakker. De 3de nacht naar haar eigen kamertje en voila op 1 voeding om 4 uur sliep ze heerlijk vast en stevig door tot de volgende ochtend.

Puk gaat straks direct na de geboorte in zijn/haar eigen kamertje slapen. Die ligt direct naast onze kamer dus die hoor ik echt wel.

groetjes Chislaine
    28w2d

#3102714 Quote

Zowel ons eerste als ons tweede dochtertje heeft drie maanden bij ons op de kamer geslapen. Ik vond het heerlijk! En, ja ik werd ook in het begin vaak wakker….

Ons derde kindje komt ook de eerste maanden lekker bij ons op de kamer!

Mariska

#3102722 Quote

Hoi Mickey,

zoals de andere dames ook al schrijven,, is het erg persoonlijk. Ik heb onze eerste twee zoons eerst bij ons op de kamer laten slapen. De eerste 5 maanden, bij de tweede 3 (toen gingen we verhuizen en ik dacht nu gelijk maar aan je eigen kamertje wennen!).

Voor mij was de reden dat ik borstvoeding gaf. Ik moest er dus altijd uit. ALs je de kleine dan voedt, hoef je er niet uit (ik tilde hem er zo uit). Bleef lekker liggen tijdens de voeding en legde hem zonder mijn bed uit te gaan weer in zijn bedje. Verschonen deed ik bij mij op bed, hydrofiel luier eronder en verder had ik alles bij de hand. Daarbij kwam ook nog dat ik 2 keer een keizersnee heb gehad, dus was niet hoeven te lopen nog een voordeel.

Ik heb het heerlijk gevonden. Mijn man soms wat minder, maar dan deed hij gewoon oordopjes in. Maarre niet zeuren, hij hoefde er niet uit.

Ik ben nu zwanger van de derde, en ook deze komt de eerste tijd gezellig bij zijn papa en mama slapen.

Succes!

Groetjes Mariska

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct