Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287727 Namen

• Auteur

Hoi!

Wat zijn voor jullie nou echt namen die je recent hebt gehoord waarvan je echt denkt…bleh! Of waarvan je het echt zielig vindt voor het kind dat het zo heet.
    Ik was even nieuwsgierig….

Gr. Mickey (29 wk)

#3102727 Quote

Ik las in een andere topic dat jullie de naam al weten.. ben benieuwd.. wanneer ben je uitgeteld… dan kijk ik weer eens.. of ik het een belachelijke naam vind haha.

#3102728 Quote

hai mickey,

Ik vind dit een heftig onderwerp.
    De namen die  wij niet mooi vinden kan voor andere juist schitterend zijn..
    Als ik hier namen neer ga zetten die ik niet mooi vind stoot ik andere mensen
    voor hun kop en dat wil ik absoluut niet, er lezen hier zoveel mensen mee,
    dat de kans best groot is dat je namen noemt die hier wel voorkomen..
    En we zijn zwanger dus de homonen gieren door je lijf dan is het niet leuk dat hier namen voorbij komen die vreselijk gevonden worden terwijl jezelf de naam geweldig vind..

Maar ieder mag natuurlijk zijn mening geven en ik zou jullie niet tegen houden..
    Je kan namelijk niet alle namen mooi vinden,
    ( zou ook niet best zijn, dan heten alle kids hetzelfde)..
    De namen van de bekende nederlanders vind ikzelf niet zo, zoals : bloem, vlinder, hope, bikkel, beer…

groetjes simone

#3102729 Quote

Hoi,

tja, is inderdaad nogal een heftige discussie, niet over nagedacht, zoals ik de laatste tijd wel vaker heb! hahaha.
    Maar goed, wij hebben idd de naam al klaar, maaarrrr die ga ik hier niet noemen omdat je dan negatieve reacties kan verwachten en ik ben bang dat ik dan de naam minder leuk ga vinden. Terwijl ik me niet wil laten beinvloeden.  
    Ik vind trouwens namen die eindigen op que niet leuk, dus zoals danique of monique etc. Ik hoorde laatst trouwens een naam, Petter….. voor een jongen. Nou dat vind ik nou echt niets, die jongen gaat daar echt mee gepest worden. Petter, etter, spetter, vetter enz.

Gr, Mickey

#3102737 Quote

heey,

Ja je moet op veel dingen letten met namen uitkiezen.
    Het moet niet te veel te rijmen zijn, kind moet niet gepest worden met een rare naam.
    Ik vind het niet leuk als ze namen gaan afkorten, je geeft je kind een naam en die moeten ze goed kunnen uitspreken..
    Wij hebben de namen ook al klaar liggen… rarara wat zal het wezen, whahaha..

groetjes simone

#3102739 Quote

Ja en of het wel klinkt met je achternaam, wat de initialen zijn en of het niet raar rijmt. Ach als je het zelf maar mooi vindt, en dat is al moeilijk genoeg! hahaha
    Succes iedereen!

Gr Mickey

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3102747 Quote

Nou ja, zo'n heftige discussie ist nou ook weer niet! Ieder zijn eigen smaak toch?

Wij vinden het héél erg moeilijk om een mooie, leuke, vlotte naam te kiezen.

Persoonlijk ben ik bedeeld met 4 namen uit de Lord of the Rings……..vroeger vond ik dat verschrikkelijk maar naarmate ik ouder werd kwam het heel vaak goed van pas. (bijv. goh. aparte naam, waar komt ie vandaag: ijs meteen gebroken)

Maar je hebt inderdaad ook van die namen die zo gek of apart zijn dat ik ze weer vervelend vind klinken. Weetjewel, apart om het apart zijn..?

Ook vind ik het wel leuk als de naam een mooie betekenis heeft, of een personage uit een prachtig boek etc.

Ik vraag me ook af, zijn er nog veel mensen die familienamen vernoemen?
    (daar doen wij iig niet aan mee!)
    Pffffff, je snapt: we zijn er nog niet helemaal uit!

#3102752 Quote

hai,

Wij vernoemen het kindje naar niemand uit de familie.
    Ik vind het nooit leuk..
    Ik heb 2 doopnamen van mijn 2 oma's, nou joepie.. pieternelle en wilhelmina echt dus niet uit deze tijd…
    Ik heet simone en mijn vader heet simon, zou ik zelf ook niet voor kiezen..
    Het blijft moeilijk maar wij zijn er al uit..
    Bij mijn dochter hadden we de naam ook al heel vroeg in de zwangerschap..
    Ze heet Lieke Dekker….
    Ik zei altijd als ik een dochter krijg noem ik het Anoek maar was eenmaal zwanger en vond de naam toch helemaal niks…

groetjes simone

#3102757 Quote

Wij zijn wel van plan om te vernoemen, maar dan in de tweede naam. De eerste naam (die dus ook meteen roepnaam is) hebben we wel gewoon zelf gekozen omdat we het een mooie naam vinden.
    Overigens kiezen we niet voor een directe vernoeming (dus geen ouderwetse naam, die heb ik zelf ook twee, heb er geen problemen mee, maar kies er nu toch voor om het voor ons kindje anders te doen), maar hebben we een modernere variant bedacht.

Overigens hebben we nog steeds alleen maar een meisjesnaam. De jongensnaam daar komen we echt niet uit. Volgens de echo die we met 26 weken hadden is het een meisje, dus ik hoop echt dat dat klopt…want veel tijd hebben we niet meer.

Karin (37w+6d)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct