Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287728 Vaginale Douche

• Auteur

Sorry hoor maar ik moet echt even iets vragen.
    Ik ben nu 5 en een halve week in verwachting en ik heb toch een paar vragen
    Ik doe meestal 1x in de week zo'n vaginal douche
    Op zich niet raar want meer vouwen doen dat
    Maar mag je wel zo'n douche nemen als je in verwachting bent?
    Ik weet dat het misschien een rare en misschien ook wel een stomme vraag is maar ik wil het toch graag even weten?

groetjes
    Jolanda

#3102749 Quote

zo stom is de vraag niet, want ik zou het ook niet weten.
    staat het niet in de bijsluiter dan?
    anders informeer je even bij de drogist en mocht je er echt niet achter kunnen komen dan kun je het gewoon aan de verloskundige vragen.

letteke 17 weken  

#3102753 Quote

Hoi Jolanda,

Het is absoluut geen domme vraag. Ik waste mezelf voor mijn zwangerschap altijd met een speciale schuim voor de vagina. Dat mag niet tijdens de zwangerschap volgens mijn vk. Ook een vaginale douche schijnt niet te mogen omdat deze de natuurlijke zuurgraad van je vagina weer in balans brengt alleen door je zwangerschap hoort de zuurgraad juist te veranderen en als je dat zou verstoren door een vaginale douche o.i.d. heb je juist meer kans op schimmelinfecties……………..althans dat is wat de vk tegen mij gezegd heeft en het klinkt wel logisch. Volgens mijn vk mag je je vagina alleen maar met water reinigen.

Liefs.

#3102758 Quote

Hi,

Mijn huisarts en vk adviseren mij juist om helemaal geen vaginale douche / zeepjes e.d. te gebruiken. Niet als ik zwanger ben, maar buiten de zwangerschap om ook niet.

Je zuurgraad kan daar van aangetast worden, en zo krijg je alleen maar meer problemen, schimmels, infecties e.d. omdat je lichaam vanuit zich zelf het al goed regeld.

Bij jullie misschien niet, jullie zijn daar mssn minder vatbaar voor…
    Ik wel 🙂

Groetjes!

#3102768 Quote

je mag alleen de uitwendige zeep gebruiken die gebruik ik nu ook dat kan geen kwaad hoor alleen de zeep voor inwendig gebruik wordt afgeraden
    kussies vero

#3102783 Quote

Ik heb ook gehoord dat het niet zo goed is maar als je geen klachten erdoor krijgt kan het volgens mij geen kwaad. Ik heb ook altijd de zeep voor uitwendig gebruik en die gebruik ik ook gewoon. Ik zou dan misschien de vaginale douche laten staan.
    Groetjes Mikkie.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct