Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287729 Veel Problemen Tijdens De Zwangerschap

• Auteur

heb er even over getwijfeld of ik het op het forum zou zetten, maar bij deze.
    mijn naam is letteke en ik ben zwanger van de 2de, we hebben al een dochter van bijna 3. de zwangerschap van haar verliep volgens het boekje.

nu zijn we weer zwanger, maar genieten heeft er nog niet in gezeten.
    met 5 week wisten we dat ik zwanger was en gelijk was ik dag in dag uit heel erg ziek van de misselijkheid, door het overgeven een maagontstekking gehad.
    in de 14 week kreeg ik bloedingen behoorlijk ook probelemen met de placenta veel rust houden en de buik niet belasten.
    met 15 week al last van harde buiken en zo'n pijn in de liezen dat ik haast niet kon lopen en onder tussen nog steeds misselijk.
    nu zijn we 17 week zwanger en heb ik last van flauwvallen, mmmmm alsof ik nog niet genoeg kwaaltjes heb.
    als de placenta zich niet zelf terug plaatst zijn we aangewezen op een keizersnee, niet erg natuurlijk maar je hebt toch een bepaald beeld van je waarschijnlijk laatste zwangerschap en dat is echt niet zo als die nu verloopt.

zijn er nog meer dames die hier alst van hebben?????

gr. letteke 17,5 week

#3102759 Quote

Wat ontzettend vervelend dat het allemaal zo is begonnen.

Zwanger zijnde van mijn tweede (de eerste is net 3),  moet ik zeggen dat ik niet zoveel kwalen heb gehad tot nu toe als jij, maar ik ben nu ook veel vaker misselijk geweest (maar gelukkig maar 1 keer overgegeven).

Wel heb ik nu sneller last van mijn onderrug en ook pijnlijke steken soms in mijn liezen.
    Vorige week een hele dag en dan vooral als ik naar de wc ga.
    Daarna geen last gehad tot vandaag weer.

Maar voor de rest gaat het goed, ben wat minder moe en kan er gelukkig wel van genieten.

Sterkte en ik hoop dat de kwalen snel over gaan.

gr Sandra
    15 weken en een beetje

#3102769 Quote

Hé veel sterkte en ik hoop dat je binnenkort echt kunt gaan genieten!!
    Ik ben zwanger van ons derde kindje en vanaf het begin erg misselijk en veel overgeven dit dag en nacht…..Heb er medicijnen voor gehad maar die werken alleen maar averechts.Heb het gevoel alleen maar bezig te zijn met "overleven"Voel me net een vaatdoek…..Zou ook erg graag willen genieten maar lukt mij op het moment ook (nog) niet.Ben nu bjina 14 weken zwanger en blijf maar beroerd……Hopelijk gaat het binnenkort beter en kan het genieten gaan beginnen! Ook voor jou en alle anderen die ook niet zo'n fijne start hebben!! Kop op!!

Groetjes,Miranda

#3102775 Quote

hoi
    ik heb ook veel pijn gehad in de eerste weken niet zo erg als jij.
    ik ben nu ook zwanger van de tweede en de eerste ging heel goed maar deze zit nog al dwars en ook problemen met de plasenta die zit er bij mij voor ik ben nu 21 weken maar fijn is het niet nee.
    het gaat nu wel iets beter maar pijn heb ik nog wel.
    ik hoop voor je dat het wel wat minder wordt voor je want het is niet leuk om zo zwanger te zijn.
    grtoetjes pat

#3102777 Quote

Hoi Letteke

Ik herken je verhaal helemaal mijn zwangerschap loopt ook niet volgens het boekje.
    ben nu bijna 24 weken zwanger van mijn derde kindje en mijn vorige zwangerschappen ging alles goed.
    Met deze kreeg ik op de zelfde dag dat ik mijn test deed een bloeding een flinke zelfs met steken in mijn buik dus het eerste wat je denkt is een miskraam.
    Maar om een verhaal kort te maken na enkele weken mocht ik dan eindelijk een echo doen en ja hoor gelukkig een mooi kloppend hartje.

Toen ik eenmaal 14 weken zwanger was begonnen die bloedingen weer heb er 6 in totaal gehad en de laatste was zelfs met stolsels.
    Het enigste positieve hier aan was dat de baby het wel heel erg goed maakte maar het levert zoveel stres op kan ik je wel vertellen.
    Elke keer als we richting ziekenhuis gingen waren we bang dat we de kleine verloren waren.
    Oorzaak volgens het ziekenhuis voorliggende placenta die ook weer na een week weg was voor de uitgang en dan nog een bloeding krijgen met stolsels.
    Nu was de oorzaak bloedvaten voor de uitgang had het idee dat ze het zelf af en toe niet meer wisten.

Toen ik bijna 15 weken zwanger was kreeg ik de uitslag van de nekplooi meting negatief dus had een score van 1 op 160 had het gevoel dat me hele wereld instortte.
    Overleefde me kleintje al die bloedingen en dan dit weer.

Met 16 weken heb ik een vruchtwaterpunctie ondergaan en heb drie weken in de stres gezeten voordat ik de uitslag had.
    En ook dit was gelukkig helemaal goed.
    Was nu inmiddels bijna 20 weken zwanger en heb nog niet echt van het zwanger zijn kunnen genieten.
    En met de 20 weken echo vonden ze dat de kleine niet echt groot was dus moest binnen twee weken weer een uitgebreide echo ondergaan.

Kleine was gelukkig wel goed gegroeid in die twee weken maar herken je gevoel van het allemaal tegen zitten.
    En zelfs nu ik bijna 24 weken zwanger ben kan ik nog steeds niet helemaal genieten.
    Ze vinden elke keer wat in me urine voel me echt futloos,last van duizelingen en ontspannen gaat me ook moeilijk af.
    Vraag me steeds af wat gaat er nog meer komen snap je wat ik bedoel.

Dus wil je heel veel sterkte wensen.

groetjes angel
    23 w   5d

#3102782 Quote

Wat vervelend hè,je wil wel genieten maar het lukt niet.
    Ik heb het zelf niet zo extreem als jou gehad maar de eerste 4 maanden was ik wel super misselijk daarna kreeg ik last van mijn bekken en rond week 19 kreeg ik ook last van flauwvallen en opvliegers,ik heb medelijden met de vrouwen in de overgang!  Mijn onderdruk was 54 dus heb ik veel drop en zoethoutthee gegeten en gedronken dat hielp bij mij goed en het iets rustiger aandoen. Nu is mijn onderdruk 86 dus voel ik me stukken beter!!   Het schijnt dat rond de 17-20 weken je bloedvaten verwijden dus als je te lang in dezelfde houding stil staat krijgt je lichaam je bloed niet meer rond gepomt dus val je flauw. Met drop en zoethoutthee kun je je bloeddruk een beetje verhogen.
    Ik wens je veel succes en hopelijk komt het snel goed zodat je toch de laatste weken nog een beetje kunt genieten.
    Groetjes Mikkie

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct