Ik hoop inderdaad voor je dat je familie en vrienden hebt die je goed kunnen steunen de komende tijd. Wat een slap figuur zeg. Kan me voorstellen dat je niet wilt dat hij een band krijgt met je kindje. Wat ik wel zou doen is hem laten betalen voor het kind. Hij heeft het toch verwekt of niet soms? Ik heb dit voor je gevonden:
De biologische vader (dus de verwekker) van jouw kind is tot het kind 18 jaar wordt, verplicht bij te dragen in de kosten van verzorging en opvoeding. Voor kosten van levensonderhoud en studie is hij verantwoordelijk tot het kind 21 jaar wordt. Indien de vader dit weigert of indien hij ontkent de vader van jouw kind te zijn, kan jij een vaderschapsactie starten. Dit betekent dat jij de vader via de rechter kan verplichten om alimentatie te betalen.
De vaderschapsactie heeft geen gevolgen voor de juridische band tussen de vader en je kind, dus de actie zorgt er niet voor dat de vader je kind erkend. Alleen dat hij verplicht wordt om alimentatie of onderhoud te betalen.
Heel veel sterkte de komende tijd.
groetjes Danique
35w0d