Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

287732 A S Vader Heeft De Kuierlatten Genomen Nu Dus Alleenstaande A S Mamma - pagina 2

• Auteur

Dat is goed mis dan,hopelijk heb je een fijne familie of vrienden om je heen die zul je denk ik hard nodig hebben.
    Maar inderdaad aan zo'n onvoolwassen kerel heb je niks,en je kind ook niet.Ik denk wel dat je je heel goed moet realiseren dat je het niet gemakkelijk gaat krijgen,heb het van heel dichtbij meegemaakt.
    Geef je kindje maar jouw waarden en normen mee,en niet die van de vader!

#3102788 Quote

Hee hoi,
    Wat kl*te zeg! Wat heb je toch enorme eikels op de wereld lopen!
    Ik kan je zeggen; wees blij dat hij het kind niet heeft erkend, dan kan hij straks ook niet lopen klieren over bepaalde rechten als hij dat zou willen. Nu krijgt je kind straks ook automatisch jouw achternaam! Ik wens je heel veel kracht toe, en hoop dat je verder wel familie en/of vrienden hebt die je gaan helpen!
    Groetjes, Nicole 19w3d

#3102891 Quote

quote: Bi1969 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-10-2006 20:36:08'));

Hoi meiden !

Harstikke bedankt voor jullie lieve reacties !! Doet  me erg goed !   Heb inderdaad lieve ouders en vrienden die er altijd voor me zullen zijn en zullen steunen. Ik realiseer me derderge dat ik het niet makkelijk ga krijgen maar zal dit kindje alles geven wat mogelijk is. Vooropstaand natuurlijk al mijn liefde en aandacht. Tja, mijn mooie dromen vallen wel in duigen ja,. ben nu wel verplicht om 5 dagen per week te gaan werken anders moet ik mijn huis verkopen en dat zie ik ook niet echt zitten.
    Maar…………….. ik krijg er een wondertje voor terug en maakt alles weer goed !
    De slappe lul kan van mij de pot op ! Ik wil geen geld van hem anders kan ie dadelijk nog aanspraak op mijn kruimel maken en dat wil ik niet. Wil gewoon dat ie nu voorgoed uit ons leven blijft.

In ieder geval nogmaals bedankt voor alle lieve reacties !
    BIanca

Lieve Bianca,

mijn situatie was iets anders dan jou situatie, maar toch. Mijn ex nam de kuierlatten toen mijn jongste anderhalf jaar was. Daar zat ik met twee kinderen. Ik werkte op dat moment 4 dagen en afgesproken was dat ik die zomer 3 dagen zou gaan werken, wat een domper, het werd weer fulltime aan de slag. Langzamerhand ben ik stapje bijs tapje toch were wat minder gaan werken. Eerst heb ik 5% ingeleverd voor extra vrije dagen, daarna had ik om de week een dag vrij, daarna ging ik naar 80% om de week een dag vrij en extra vrije dagen. Zeker als kinderennaar school gaan is het gewoon fijn als je eens extra vrij kan nemen.

Het is niet makkelijk geweest, maar ptverdikkie wat ben ik trots. Ik heb mijn kids alle liefde gegeven, en ook in materieel opzicht zijn ze niets te kort gekomen.

Helaas vaders is niet meer in de picture. Heeft de meiden duidelijk laten merken dat ze niet meer welkom waren dat ze nu niet meer gaan.
    Dat geeft nu bij de meiden wel meer rust.

Wat het financiele gedeelte betreft. Een goede advocaat kan uitkomst bieden. De vraag is alleen of je dat wil. Het kan een slepende knoppartij worden die je heel veel geld kan kosten (weet er alles van). Ik zou zeker als je stappen wil ondernemen je eerst goed laten informeren en zoek vooral uit of je in aanmekring kan komen voor een bijdrage vanuit de overheid.

Waar je ook even aan moet denken is dat je recht op alleenstaande oudertoeslag en misschien ook wel de aanvullende alleenstaande oudertoeslag (is afhankelijk van je inkomen) Verder heb je natuurlijk de (aanvullende) combinatiekorting.
    Wat betreft de bijdrage in de opvang. Als alleenstaande ouder wordt ook het werkgeversdeel van de ontbrekende vader (grotendeels) vergoed. Allemaal dingen waar je nu misschien niet aandenkt, maar wel belangrijk zijn.

Succes en heel veel sterkte
    Miep

#3102892 Quote

oooh ik lees nu dat je geen aanspraak wilmaken. Kan het me helemaal voorstellen in jouw situatie.
    Miep

#3103294 Quote

Hoi Meiden !

Wederom bedankt voor de lieve berichten ! De a.s vader heeft gedreigd mij het erg moeilijk te maken wanneer ik hem zijn verplichtingen na laat komen……… wordt je ook niet erg vrolijk van. Ik heb besloten om maar niets meer van me te laten horen om het niet te laten escaleren. Eigenlijk wil ik hem helemaal niet in mijn en zeker niet meer in de beeb zijn/haar leven. Ben nu 15 whn 5 dgn zwanger en dinsdag heb ik een vruchtwaterpunctie……………. daar ben ik wel zenuwachtig over.    
    Ik las net over de afstandverklaring………………. ik zit me af te vragen…………… ik laat hem het kindje niet erkennen ( niet dat ie dat wilt ) maar ik vraag me af dat wanneer ik hem afstand laat tekenen of ik hem dat niet onbewust toch een beetje erken als vader…………. iemand hier ervaring mee ???   Ik wil er nu ook inderdaad alles aan doen om hem uit het leven van de beeb te houden en niet wanneer ie ineens spijt krijgt over een jaar alsnog zijn rechten komt halen……………. moeilijk allemaal hoor………………

Tja meiden………….. het gebeurt gewoon zoals je ziet. Er zijn inderdaad nog mannen die geen greintje gevoel hebben en alleen maar aan zichzelf denken.

Anyway, nogmaals thanx voor de reacties !

groetjes
    BIanca

#3103293 Quote

heel veel sterkte bi
    je kan het je inderdaad niet voorstellen dat je je eigen kind niet wilt.
    voor een vader is dat anders hij voelt niks er verandert niks en wat er verandert is hij bang voor. mocht hij straks toch nog eens het levende wezentje zien dan zal hij spijt hebben met al zijn haren op zijn hoofd. maar dan is het te laat voor hem en heeft hij al getekend.
    dit vind ik het bewijs dat mannen slappe zakken zijn en helemaal niet stoer en sterk maar bange ezels zijn!!!!

dikke knuf voor jou en ik weet zeker dat je het red samen met je beeb!

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3103287 Quote

Beste Bianca,

Wat een verhaal zeg, ben eigenlijk wel blij dat ik niet de enige ben die in zo's situatie verkeer. Ik ben momenteel 16 weken zwanger van mijn tweede kindje en mijn partner heeft tijdens de 10e week besloten om weg te gaan omdat meneer het eigenlijk niet meer wist wat hij nu precies wilde. Hij noemt mijn ongeboren kindje "het andere ding" dus inderdaad heeft hij ook niets mee in te brengen.

Ik wil wel even tegen je zeggen dat als jou ex jouw ongeboren kindje niet erkend om hem een afstandsbrief te laten ondertekenen zodat hij inde toekomst nooit je kind op kan eisen, ben namelijk met dezelfde procedure bezig, nu is het zo dat je het nooit 100% waterdicht kan krijgen maar het wordt zo voor je ex wel moeilijker om ooit je kindje op te eisen.

Meid ik wens je heel veel succes, en ga er tegen aan, ik heb mezelf voorgenomen om ook bij deze zwangerschap er 100% van te gaan genieten en praat erover met andere, ik vind het ook prettiger om met "onbekende" te praten!!

Veel strekte, groetjes Teiger 78

#3103300 Quote

hoi bianca
    wat een klotesituatie zeg.maar je kan t alleen vast goed aan.ik hoop dat je veel steun hebt aan je omgeving.
    als je niet getrouwd bent en je ex het kind niet erkend heeft hij volgens mij geen enkele zeggenschap hoor.dat is de reden dat wij 3 maanden geleden getrouwd zijn.anders moest er zoveel op papier gezet worden.dan vonden wij trouwen leuker en beter.dus als jullie samen niks hebben verder bestaat hij officieel niet.dus hij heeft geen zeggenschap en ook geen onderhoudsplicht.
    misschien wel iets mee te doen:je kindje zal op een dag waarschijnlijk wel willen weten wie zn vader is.dus al wil jij hem zover mogelijk uit je leven,zorg dat je wat informatie voor later achter de hand hebt(naamsgegevens,geboortedatum ed),zet t op papier,stop het ver weg.je kind zal je later dankaar zijn.zo is mn vriendin al jaren tevergeefs op zoek naar haar vader,omdat haar moeder zn geboortedatum en plaats niet meer weet/wil weten en niet meer precies weet hoe zn achternaam geschreven word.
    veel sterkte meid.
    groetjes kari

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen