quote: Bi1969 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-10-2006 20:36:08'));
Hoi meiden !
Harstikke bedankt voor jullie lieve reacties !! Doet me erg goed ! Heb inderdaad lieve ouders en vrienden die er altijd voor me zullen zijn en zullen steunen. Ik realiseer me derderge dat ik het niet makkelijk ga krijgen maar zal dit kindje alles geven wat mogelijk is. Vooropstaand natuurlijk al mijn liefde en aandacht. Tja, mijn mooie dromen vallen wel in duigen ja,. ben nu wel verplicht om 5 dagen per week te gaan werken anders moet ik mijn huis verkopen en dat zie ik ook niet echt zitten.
Maar…………….. ik krijg er een wondertje voor terug en maakt alles weer goed !
De slappe lul kan van mij de pot op ! Ik wil geen geld van hem anders kan ie dadelijk nog aanspraak op mijn kruimel maken en dat wil ik niet. Wil gewoon dat ie nu voorgoed uit ons leven blijft.
In ieder geval nogmaals bedankt voor alle lieve reacties !
BIanca
Lieve Bianca,
mijn situatie was iets anders dan jou situatie, maar toch. Mijn ex nam de kuierlatten toen mijn jongste anderhalf jaar was. Daar zat ik met twee kinderen. Ik werkte op dat moment 4 dagen en afgesproken was dat ik die zomer 3 dagen zou gaan werken, wat een domper, het werd weer fulltime aan de slag. Langzamerhand ben ik stapje bijs tapje toch were wat minder gaan werken. Eerst heb ik 5% ingeleverd voor extra vrije dagen, daarna had ik om de week een dag vrij, daarna ging ik naar 80% om de week een dag vrij en extra vrije dagen. Zeker als kinderennaar school gaan is het gewoon fijn als je eens extra vrij kan nemen.
Het is niet makkelijk geweest, maar ptverdikkie wat ben ik trots. Ik heb mijn kids alle liefde gegeven, en ook in materieel opzicht zijn ze niets te kort gekomen.
Helaas vaders is niet meer in de picture. Heeft de meiden duidelijk laten merken dat ze niet meer welkom waren dat ze nu niet meer gaan.
Dat geeft nu bij de meiden wel meer rust.
Wat het financiele gedeelte betreft. Een goede advocaat kan uitkomst bieden. De vraag is alleen of je dat wil. Het kan een slepende knoppartij worden die je heel veel geld kan kosten (weet er alles van). Ik zou zeker als je stappen wil ondernemen je eerst goed laten informeren en zoek vooral uit of je in aanmekring kan komen voor een bijdrage vanuit de overheid.
Waar je ook even aan moet denken is dat je recht op alleenstaande oudertoeslag en misschien ook wel de aanvullende alleenstaande oudertoeslag (is afhankelijk van je inkomen) Verder heb je natuurlijk de (aanvullende) combinatiekorting.
Wat betreft de bijdrage in de opvang. Als alleenstaande ouder wordt ook het werkgeversdeel van de ontbrekende vader (grotendeels) vergoed. Allemaal dingen waar je nu misschien niet aandenkt, maar wel belangrijk zijn.
Succes en heel veel sterkte
Miep