Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287734 Kramp In De Kuiten

• Auteur

Wie o wie helpt mij van mijn kuitkrampen af  ?
    Tips of handige trucks ?
    Ik eet al appelstroop, heb de matras aan het voeteneinde al verhoogd, drink voldoende.
    Wat nu

Liefs P_R

#3102778 Quote

Hoi,

Ik heb er zelf geen last van, maar op de zwangerschapsgym hebben we de volgende oefening gekregen:

op bed gaan liggen/zitten met gestrekte benen en dan rondjes draaien met je voeten. Dit een minuut of twee volhouden. Dat zorgt ervoor dat de afvalstoffen in je benen weer afgevoerd worden.
    Als je al kramp hebt, je voeten op iets kouds zetten (plavuizen o.i.d.). Dat wil ook wel eens helpen.

En wat ik ook gehoord heb: een ouderwets stuk zeep in je bed leggen.

Succes!

Groetjes Lilian

#3102779 Quote

Hoi,

Ik heb het zelf ook veel gehad in mijn eerste zwangerschap en dan moest ik mijn vriend wakker maken die dan vervolgens mijn tenen naar mijn neus moest duwen hihi wat een situatie zeg als ik der aan terug denk.
    Maar wat ik ook gehoord heb is dat een beker warme melk schijnt te helpen.
    En inderdaad rondjes draaien met je voeten.

Heel veel sterkte
    angel 24w 5d

#3102804 Quote

Vreselijk he. Ik schrik er ook iedere nacht weer wakker van en dan gaat het ook niet snel weg of zo. Mijn vk raadde me aan (warme) melk te drinken voor het slapen en calcium/magnesium (van kruidvat oid) zou ook wel eens kunnen helpen. En even bewegen af en toe. Maar ja, ik denk dat er verder niet veel aan te doen is, even volhouden! Succes

#3102839 Quote

Hallo,

Ik heb daar ook verschrikkelijk last van.
    Vannacht was het weer kwart over drie dat ik weer wakker schrok van de krampen in mijn enkels en kuiten.
    Ik denk dat je daar nie zo veel aan te doen is.Dus nog ff volhouden.

Groetjes Peggy 27 +4 dagen.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct