Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

287736 Zwanger Wat Nu Jippie

• Auteur

Hallo dames,

Ik heb net een test gedaan en ben dus zwanger!!!!!!
    Ik kan het eigenlijk nog niet bevatten. We waren er pas een paar maanden, vanaf eind juli mee bezig en nu al raak! Ongelofelijk!
    Maar wat nu????
    Dit is voor mij de eerste keer, dus heb geen idee wat ik nu moet doen en wat me te wachten staat. Ik heb ook nog geen klachten.
    Ik hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken!

Veel liefs Joy

#3102786 Quote

Goede morgen,

Kijk das leuk wakker worden voor mij, het is vroeg en lees op het forum  dat er  
    weer gezellig een zwangere bij is….
    Als eerst van harte Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
    Je hoeft niet veel te doen, als eerst gewoon lekker genieten en het op je laten inwerken.

Verder heb ik rond de 6 de week de verloskundige gebelt, (deze mag je zelf uitzoeken,
    vraag naar meningen uit je buurt en zoek er 1 niet al te ver van je huis)

Ik kreeg met 8 weken een echo om te kijken hoever je bent, dit hoeft niet altijd zo te zijn.

Rond week 12 ga je voor het eerst naar de verloskundige om vragen te beantwoorden, je te   wegen, bloeddruk meten en er word bloed afgenomen (soms doet de verloskundige dit zelf en soms moet je naar het ziekenhuis)

Ik heb met 10 weken uitgezocht welke kraamzorg ik wil en dit heb ik geregeld..

Verder gaat het eigenlijk allemaal vanzelf, je hoeft niet zoveel te doen..
    Als je vragen hebt kan je altijd de verloskundige bellen..
    Ik hoop dat je er van aan hebt..

ps: je hoeft niet altijd kwaaltjes te krijgen, ik heb bij  de eerste zwangerschap nergens last van gehad en nu 18 weken zwanger en voel me super…

groetjes simone

#3102800 Quote

GEFELICITEERD!!!!!!! En er lekker van genieten!!

#3102810 Quote

Haaai! Welkom in de wondere wereld van de zwangere vrouwen!
    Hihi, ik ben ook zwanger van mijn eerste en alles is nieuw voor mij!

Best leuk want je moet alles nog uitvogelen (veel lezen, tijdschriften, internet, vragen aan vriendinnen en familie etc.)

Ik ben nu 29 weken en heb tot nu toe ook nergens last van gehad, je hoeft dus niet persee misselijk te zijn of heel erg moe ofzo.

Hier op het forum worden eigenlijk alle onderwerpen behandeld, dus je kunt hier in ieder geval altijd terecht!

Geniet er van want het is een prachtige tijd!

#3102834 Quote

Hoi allemaal,

Bedankt voor het enthousiaste onthaal, erg leuk!

Ik vind het allemaal nog zo onwerkelijk, kan het nog niet bevatten.
    Heb vandaag al een boel literatuur ingeslaan en ga volgende week even naar de huisarts.
    Ik hoop zo langzaam aan wat wijzer te worden.

Ik ben erg blij met dit forum, kan ik alles tenminste even kwijt. Wij hebben het nog tegen niemand vertelt, dit is wel erg lastig. Willen wachten tot we iets verder zijn.
    Wanneer hebben jullie het verteld?

Veel liefs Joy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct